Vervalste motorolie op internet

PietjePukkie

MF'er
7 mei 2015
94
18
Nijmegen
Ik was van plan om voordelig motorolie te bestellen op internet. Zowel voor de motor als voor de auto van mij en wat andere mensen.
Na wat rondzoeken kwam ik toch wat alarmerende berichten tegen.
Er schijnt vervalste motorolie verkocht te worden.
Zie hier wat linken:
https://www.youtube.com/watch?v=_4FVBVROQLE
https://www.youtube.com/watch?time_continue=10&v=QpnkCzVQRRI
https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=Kk7gtIJfvzw
De stickers kun je bijvoorbeeld hier bestellen:
http://dutch.printstickerlabels.com/supplier-202242-motor-oil-labels

Zijn er hier op MF mensen die hiermee ervaring hebben gehad?
Je bent in ieder geval gewaarschuwd om voorzichtig te zijn.

Verder natuurlijk alle beste wensen voor 2019 :]*O*:)
 
weet je? ff serieus.... alles wordt tegenwoordig in twijfel getrokken...dat is mijn punt....pure paranoia is het:Y

het is toch niet allemaal uit te sluiten, dus mens durf te leven *O* ....

en daarbij....so what als je eens een busje nep olie hebt??? beter nep olie als helemaal geen olie in je blok zeg ik dan...:Y

het is net of iedereen benauwd is om verneukt te worden....:N....

Van jou is het te begrijpen, jou werk brengt met zich mee dat je achterdochtig en argwanend bent en de hele wereld als een verrotte smeerput ziet...

maar van vele anderen vraag ik me af waar het wegkomt.....ik ga echt niet al bierflessen staan open te trekken als ik een krat koop om te zien of ik niet genaaid wordt met hondepis ofzo.....

zieke wereld dit toch soms.....:N8)7

Ik wel, en soms sneller dan gepland ....., maar dat is niet eens op controle van hondenpis. Het is meer een achterdocht over de beloofde inhoud....
 
Meeste nep vind ik wat een benzine station durft te rekenen voor 1 liter olie
Heb prijzen in de buurt van 20€ gezien voor 1 liter

Die lui rekenen inderdaad zomaar het dubbele v.d. prijs t.o.v. de webshops.
Net als bij de motorzaken trouwens,iets meer wil ik best betalen om die zaken overeind te houden maar de prijsverschillen zijn gewoon veel te groot.
 
Hier worden wat zaken door elkaar gehaald vrees ik :+

Ellis is een afvuller en mag onder contract voor Valvoline en volgens specs van Valvoline blenden en verkopen. (In de volksmond: Valvoline NL)
In Zwijndrecht zit Univar die (o.a.) basisoliën levert voor blenders of een ieder ander die een addtiefje of basisolie nodig heeft. En in Zwijndrecht zit de Oliebron die volgens specificaties blend voor half smeermiddelenleverend Benelux (en daar buiten).

En alle 3 de bedrijven zijn blenders en geen raffinaderijen. Daar zijn er maar een handjevol van in NL:

VNPI – VNPI
Als ik de eerder geposte KVK link bekijken is Ellis toch iets meer Valvoline dan gedacht. Of zie ik het verkeerd. :? ;)

Ellis.JPG

⚌ 2016-08-03: Wijziging: Per 1-8-2016 statuten gewijzigd. Per 1-8-2016 naam gewijzigd in: Ellis Enterprises B.V. (naam was voorheen VALVOLINE OIL NEDERLAND B.V.)

Op de officiële bedrijfsvideo van Valvoline uit Amerika zag ik vorige week ook dat ze altijd een basisolie kopen.
De marketing afdeling noemt het dan heel positief, "vandaar Valvoline de beste keuze kan maken, onze R&D kiest onafhankelijk de beste hoofdbestanddelen."
Er staat wel een dikke ontwikkelingsafdeling achter. Die ook best zo nu en dan kennis zal outsourcen. ;)

Maar ik dacht inderdaad bijna dat een wereldwijde multinational als Valvoline wel even zelf zou boren (iets minder) maar in ieder geval de ruwe aardolie zou verwerken. :Y
 
Laatst bewerkt:
Als ik de eerder geposte KVK link bekijken is Ellis toch iets meer Valvoline dan gedacht. Of zie ik het verkeerd. :? ;)

Bekijk bijlage 1346682
⚌ 2016-08-03: Wijziging: Per 1-8-2016 statuten gewijzigd. Per 1-8-2016 naam gewijzigd in: Ellis Enterprises B.V. (naam was voorheen VALVOLINE OIL NEDERLAND B.V.)

Op de officiële bedrijfsvideo van Valvoline uit Amerika zag ik vorige week ook dat ze altijd een basisolie kopen.
De marketing afdeling noemt het dan heel positief, "vandaar Valvoline de beste keuze kan maken, onze R&D kiest onafhankelijk de beste hoofdbestanddelen."
Er staat wel een dikke ontwikkelingsafdeling achter. Die ook best zo nu en dan kennis zal outsourcen. ;)

Maar ik dacht inderdaad bijna dat een wereldwijde multinational als Valvoline wel even zelf zou boren (iets minder) maar in ieder geval de ruwe aardolie zou verwerken. :Y
ELLIS ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan