Vervalste motorolie op internet

PietjePukkie

MF'er
7 mei 2015
94
18
Nijmegen
Ik was van plan om voordelig motorolie te bestellen op internet. Zowel voor de motor als voor de auto van mij en wat andere mensen.
Na wat rondzoeken kwam ik toch wat alarmerende berichten tegen.
Er schijnt vervalste motorolie verkocht te worden.
Zie hier wat linken:
https://www.youtube.com/watch?v=_4FVBVROQLE
https://www.youtube.com/watch?time_continue=10&v=QpnkCzVQRRI
https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=Kk7gtIJfvzw
De stickers kun je bijvoorbeeld hier bestellen:
http://dutch.printstickerlabels.com/supplier-202242-motor-oil-labels

Zijn er hier op MF mensen die hiermee ervaring hebben gehad?
Je bent in ieder geval gewaarschuwd om voorzichtig te zijn.

Verder natuurlijk alle beste wensen voor 2019 :]*O*:)
 
Alles is in een imitatie / nep vorm te koop en dat is eigenlijk het probleem niet eens. De mensen / inkopers die geen vragen stellen als iets opeens 60% goedkoper kan daarintegen....
 
Haha, rijden we nu allemaal met olie van de A Zee Tion?
De Valvoline 5W40 JASO MA2 bij de Action komt van rechtstreeks van de Valvoline raffinaderij blender in Dordrecht. *O*

Gelukkig zie ik verder ook geen motorfietsolie op de filmpjes. :+
(But it is quite amazing)

hqdefault.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wat betekent affiliate ?
Onderling geld kunnen laten rollen tussen de BV's van dezelfde moedermaatschappij. :+
Das geen raffinaderij..hooguit een blendstation. maar denk een verkooppunt/verpakker
Het is inderdaad een heel ander beeld dan ik jaren geleden vond via het etiket.
Misschien is het adres veranderd. Dit is duidelijk geen raffinaderij. _O-

Op Youtube staan overigens video's van het" blenden" door "Valvoline Dordrecht".

Edit. Dit is het plaatje dat ik mij herinner *O*, is van de moedermaatschappij in Zwijndrecht.

Ashland.JPG
 
Laatst bewerkt:
Hier worden wat zaken door elkaar gehaald vrees ik :+

Ellis is een afvuller en mag onder contract voor Valvoline en volgens specs van Valvoline blenden en verkopen. (In de volksmond: Valvoline NL)
In Zwijndrecht zit Univar die (o.a.) basisoliën levert voor blenders of een ieder ander die een addtiefje of basisolie nodig heeft. En in Zwijndrecht zit de Oliebron die volgens specificaties blend voor half smeermiddelenleverend Benelux (en daar buiten).

En alle 3 de bedrijven zijn blenders en geen raffinaderijen. Daar zijn er maar een handjevol van in NL:

VNPI – VNPI
 
Ik ben ook gestopt met geld drukken. Valse olie is booming business momenteel.

Bakstenen met goudverf verkopen erg goed.
Niet voor niets dat mijn gebruikersnaam gewijzigd is .....


tsja....het zal wel...
ik koop me olie gewoon op internet....dit keer bij de olie concurrent oid.....5 liter 5w40 helix en 2 bussies van 4 liter motul voor de luxe wagen en me blade en strom....
het zal me boeie en er is nog geen 1 geklapt..
zolang die olie niet naar kattezeik meurt pleur ik het er gewoon in.....paranoia gedoe allemaal....
het is niet alsof je coke koopt bij de neger op de hoek toch?

Als je coke koopt bij die neger WEET je dat t versneden is, die is er tenminste eerlijk over.



Over eieren gesproken; ook die maken ze na in bijv China. Geen grap helaas.

En een ei is een babykip, sterker: ze maken er zelfs kinderen ! Wel oppassen of alle onderdelen erin zitten als je die koopt.

Ik gok dat Ellis een afvuller is. Serieuze chemische processen vinden meestal niet in zo'n eenvoudige bedrijfshal plaats.

Ik ken serieuze chemische behandelingen die in veel vagere schuurtjes plaatsvinden O-) :X En hun winstpercentage ligt ook nog eens veeel hoger.
 
Niet voor niets dat mijn gebruikersnaam gewijzigd is .....




Als je coke koopt bij die neger WEET je dat t versneden is, die is er tenminste eerlijk over.

weet je? ff serieus.... alles wordt tegenwoordig in twijfel getrokken...dat is mijn punt....pure paranoia is het:Y

het is toch niet allemaal uit te sluiten, dus mens durf te leven *O* ....

en daarbij....so what als je eens een busje nep olie hebt??? beter nep olie als helemaal geen olie in je blok zeg ik dan...:Y

het is net of iedereen benauwd is om verneukt te worden....:N....

Van jou is het te begrijpen, jou werk brengt met zich mee dat je achterdochtig en argwanend bent en de hele wereld als een verrotte smeerput ziet...

maar van vele anderen vraag ik me af waar het wegkomt.....ik ga echt niet al bierflessen staan open te trekken als ik een krat koop om te zien of ik niet genaaid wordt met hondepis ofzo.....

zieke wereld dit toch soms.....:N8)7
 
Terug
Bovenaan Onderaan