verschillende banden voor en achter?

Edje57

MF'er
11 jul 2008
166
1
Hattem
Ik heb een mooie R1200RT gekocht van 2017 met weinig kilometers. Er ligt een setje MPR4's op, waarvan de voorband aan vervanging toe is, maar de achterband nog minstens 50% is. Zelf rijd ik al jaren met Pirelli Angel GT, en die wil ik hier ook om laten leggen. Kan ik een voorband Angel GT laten steken en nog 5K kms met de MPR4 achterband doorrijden of moet ik dat niet willen?
 
het wordt nooit geadviseerd, maar ik heb het ook een keer een zomer gedaan.... geen centje pijn. geen idee van de eigenschappen van jouw twee verschillende banden. Maar als ze alleen van merk verschillen en verder wel hetzelfde type band moet het kunnen lijkt me....
 
Kan zijn dat je voor een stevige toerfiets wel de stuggere versie van de normale voorband nodig hebt. Verder heb ik bij mijn combi's weinig verschil gemerkt, zolang het allebei maar radiale banden zijn
 
Ook dat kan prima gaan hoor. Ik heb veel gereden met een hardere achterband en een zachte sportband voor op mijn K1100. Dan kun je met zo'n slagschip tenminste nog een beetje scherp sturen zonder dat de achterband iedere keer versleten is na een weekendje Eifel.
 
Mooi man,

Overal wordt het als "levensgevaarlijk" omschreven en hier merkt niemand het verschil _O- ik dus ook niet, en mijn banden waren nog wel netjes van hetzelfde "sport" type. achterlijke fabrikanten.... beetje zelfde verhaal als zelf iets aan je remmen doen.... Neeeeee levensgevaarlijk.

Goed bezig hier :t

Later,

Loek
 
Zelfde verhaal hier. Heb jaren op een combi van MPP2ct voor en een (ex circuit) pirelli supercorsa achter. Reed prima en lekker goedkoop.

Sinds ik een echte baan heb rijdt ik op een complete set pilot powers. Merkte het verschil wel, maar dat heeft mijn inziens meer met opwarmtermijn en bijpassende grip van de verschillende achterbanden te maken dan dat het verschillende banden waren....
 
Ik heb een mooie R1200RT gekocht van 2017 met weinig kilometers. Er ligt een setje MPR4's op, waarvan de voorband aan vervanging toe is, maar de achterband nog minstens 50% is. Zelf rijd ik al jaren met Pirelli Angel GT, en die wil ik hier ook om laten leggen. Kan ik een voorband Angel GT laten steken en nog 5K kms met de MPR4 achterband doorrijden of moet ik dat niet willen?
Is die MPR4 een GT-versie, of de gewone? De GT heeft een steviger karkas.
De Angel GT heeft ook een stevig karkas, nog veel steviger dan de MPR4GT.

Een combinatie van een band met een slapper en een stijver karkas kan helemaal verkeerd uitpakken, maar dat hoeft niet perse zo te zijn.
Maar in de combi van de stijvere Pirelli voor en de slappere Michelin achter zie ik wel degelijk gevaren van een verslechterende wegligging/stuurgedrag. Ik adviseer mijn klanten in dat geval de set te vervangen, maar geef ze de mogelijkheid om eerst alleen de ene band te doen, en dan proef te rijden. Bevalt het niet, dan beiden vervangen. Gevaarlijk wordt het maar zelden, onaangenaam al wat vaker, maar meestal is het niet veel slechter dan niet-optimaal.....

Let trouwens even op: Pirelli heeft vanaf ongeveer nu ook de nieuwe Angel GT II uitgebracht. Angel GT II
 
Is die MPR4 een GT-versie, of de gewone? De GT heeft een steviger karkas.
De Angel GT heeft ook een stevig karkas, nog veel steviger dan de MPR4GT.

Een combinatie van een band met een slapper en een stijver karkas kan helemaal verkeerd uitpakken, maar dat hoeft niet perse zo te zijn.
Maar in de combi van de stijvere Pirelli voor en de slappere Michelin achter zie ik wel degelijk gevaren van een verslechterende wegligging/stuurgedrag. Ik adviseer mijn klanten in dat geval de set te vervangen, maar geef ze de mogelijkheid om eerst alleen de ene band te doen, en dan proef te rijden. Bevalt het niet, dan beiden vervangen. Gevaarlijk wordt het maar zelden, onaangenaam al wat vaker, maar meestal is het niet veel slechter dan niet-optimaal.....

Let trouwens even op: Pirelli heeft vanaf ongeveer nu ook de nieuwe Angel GT II uitgebracht. Angel GT II
dank! Goeie tip!
 
Terug
Bovenaan Onderaan