Verlichtingsproblemen

lonewolf93

Dare to be different
29 sep 2014
9
0
Almere
Oke, ik ben nu een aanhangertje voor achter de motor aan het bouwen. Nu ben ik met de verlichting bezig, om de motor niet te zwaar te belasten heb ik voor LED verlichting gekozen. Nu de stekker even op de auto gezet, de remlichten werken maar de achterlichten doen niets. Stekkers weer uit mekaar gehad, alles goed aangesloten. Weer getest. En toen deden m'n achterlichten van de auto niets meer. Naar veel gezoek naar het probleem kom ik er achter dat de LED lichten voor achter verlichting gewoon feller gaan branden bij remmen (ipv meer leds die gaan branden bij het remmen) bij meten kom ik er achter dat als je 12v op de achterlichten zet er via de positieve draad van het remlicht 2v terug. Als je remt komt er via de positieve draad van het achterlicht 10v terug. (Maal twee (linkerlamp en rechterlamp) is dit het probleem, en zo ja hoe kan ik dit oplossen? Zo niet wat kan het wel zijn?
 

Bijlagen

  • IMG_20190520_214055.jpg
    IMG_20190520_214055.jpg
    185 KB · Weergaven: 13
Ok ( had dat niet gezien ) , alleen zijn de symptomen zo ongeveer hetzelfde " hoezo, alles goed aangesloten .." .. en "hoezo werkt het niet " ( en waarom slaat m'n dashbord totaal op tilt als een flipperkast die net de bonus heeft uitgekeerd )
 
Nou, vandaag diodes gehaald deze aan de kabels gesoldeerd. Nu getest maar het probleem is er nog steeds?
denk niet dat er veel verbaasd zijn hierdoor,
als het aan een gewone voeding wel werkt :
Ik was mischien niet helemaal duidelijk maar als ik de lamp aan een 12v voeding hang en los het achterlicht aantik dan doet hij het wel, hetzelfde met het remlicht

zullen diodes daar niets aan veranderen. maw : j zoals Tommy probeert duidelijk te maken, heb je eerder een voedingsprobleem aan de aansluiting van de lampen.
 
In dat geval moeten er twee bronnen niet goed zijn. Het is op twee autos getest . Het zou ook helemaal niet moeten met diodes ertussen. Ga eerst maar eens testen met 21/5 watt lampen op de auto-aansluitingen en de pennen controleren. Als het volgende week niet werkt kom ik vrijdag naar je toe :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan