Verkeersruzies, welke rol vervult de motorrijder?

EF1ECADE-577E-460F-833B-C769FB96F52E.jpeg





Zware gasram luchtbuks, waar je volgens kenners niets mee kunt raken. Kaartje is 14x14 cm Ik had meer dan 30 jaar geen luchtbuks in handen gehad. Schiet moeilijker als een vuurwapen, training is niet alles, maar helpt wel soms :+

Ik wil maar zeggen, de een raakt met honderden trainingsschoten nog niets en de ander raakt zonder training alles. Beweren, dat iemand met 80 schoten per jaar niet kan schieten, lijkt me iets te gortig.
 
Bekijk bijlage 1345747




Beweren, dat iemand met 80 schoten per jaar niet kan schieten, lijkt me iets te gortig.

wellicht iets kort door de bocht maar het is extreem weinig zeker voor iemand die er beroepsmatig mee rondloopt....
zal wel weer een gevalletje bezuiniging zijn wat verdoezelt wordt met 1 of ander mooi onderzoekje om hun besluit te recht vaardigen.
 
Nee, maar ik reageerde op de stelling, dat een agent, die 80 schoten per jaar lost niet kan schieten.
 
Snap ik, maar het ging over verkeersruzies naar aanleiding van dat ongeluk vorige week en hoe zijn we op het schieten met wapens terechtgekomen?

Nou... dat werd genoemd als een optie om als motorrijder actie te ondernemen tegenover een auto....eigenlijk volkomen logisch maar een goed voorbeeld hoe ook een moderator zich soms ongemerkt inlaat in een off-topic discussie. :)

Ik zeg foei tegen mijzelf en zal me niet meer laten verleiden. in dit topic
 
Zware gasram luchtbuks, waar je volgens kenners niets mee kunt raken. Kaartje is 14x14 cm Ik had meer dan 30 jaar geen luchtbuks in handen gehad. Schiet moeilijker als een vuurwapen, training is niet alles, maar helpt wel soms :+

Ik wil maar zeggen, de een raakt met honderden trainingsschoten nog niets en de ander raakt zonder training alles. Beweren, dat iemand met 80 schoten per jaar niet kan schieten, lijkt me iets te gortig.

Hatsan ? :)
Prima mee te schieten, alleen niet behandelen als een feinwerkbau maar als een kkg
 
Dit lijkt me serieus een goed plan. Vooropgesteld dat we ons netjes gedragen, dus geen demonstratie ofzo. Gewoon in motorjas daar zitten.
Kunnen we dat niet organiseren?
ff mezelf quoten.

Zonder nou iemand op voorhand af te schieten te veroordelen, lijkt het me echt goed om (netjes en correct) met een flinke groep motorrijders in de rechtzaal te zitten, om een statement te maken w.b. de kwetsbaarheid van motorrijders in het verkeer: dat een pest-/wraakactietje voor ons veel meer gevolgen heeft dan een deukje. We kunnen herkenbaar zijn door het dragen van een motorjas. De pers zal ongetwijfeld ook aanwezig zijn en dit opmerken en hopelijk brengen we daarmee dit punt in het nieuws.
Nogmaals; het gaat me er niet zozeer om om de doodstraf af te dwingen voor deze man, we weten immers niet precies wat er gebeurd is (en ik denk ook niet dat een rechter daar gevoelig voor is) maar om aandacht te vragen voor onze kwetsbaarheid.

Wie gaat er mee?

Edit: ik heb hier even een apart topic voor geopend.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk even terug aan Hamburg en al die vredelievende activisten, die heel vreedzaam demonstreerden met brandbommen, knuppels en wat proletarisch gewinkel. :X
Ik niet.
Ik ken zijn partij, en ik ben hem wel eens tegengekomen.
Een activist betekend in dit geval langs de deuren, op straat handtekeningen ophalen, protestmarsen, en een enkel keertje een gerichte blokkade of ander soort actie. Nooit geweld, nooit vernielingen, en bovenstaand is al helemaal niet van toepassing.
 
  • Leuk
Waarderingen: ronk
Op alle dienstmotoren kun je het gas vastzetten.
Jaar of 5 geleden tijdens een trainingsdag hebben we idd rijdend geschoten. Tot een km of 50/60 ging dat nog verbazend goed.
Overigens is dat daarna in de trainingen niet meer teruggekomen :P

Met 130km/u lijkt het me idd heeel erg moeilijk worden.
Overigens word over het algemeen afgeraden door te schieten een auto te stoppen, kans op succes is te klein.
Zelf ooit wel in situatie geweest waarbij ik 5x op rijdende auto heb geschoten, gericht op banden. Daarbij met geluk idd een achterband lek geschoten, maar een schot van collega ketste af en bijrijder werd door die kogel verwond. Terwijl de bijrijder in deze nog geen verdachte was.....

Hier houden we de techniek aan om voertuigen te immobiliseren door te schieten.
Dit is wel alleen in het buitenland en met 7.62 AP of .50 AP. Hiermee kan je voetruigen uitschakelen in een kort salvo, maar echt relevant is dat hier niet.

Waarom niet op 25M schieten? de boeven staan altijd voor je neus? Slechte zaak hoor... net als fatsoenlijke groepjes schieten. Als je gewoon kunt schieten(en met pistool op 25M fatsoenlijke groepjes schieten is imho een eis voor voor kunnen schieten) dan is de kans ook veel groter dat je het onder druk ook kunt.

25m en een handvuurwapen is moeilijker dan het lijkt, zeker in een stresssituatie. Vuren op 250m is er helemaal uit en in de basiscursus is er niet op meer dan 25m (met de grotere wapens).
 
Met de motor kom ik minder agressie tegen dan met de auto. En als ik iets vermoed ben ik er met de motor direct vandoor.

Mijn laatste incident was met de auto en een duitse range rover die vond dat het niet snel genoeg ging in het drukke verkeer. Bumperkleven, lichten flitsen, toen ik uiteindelijk aan de kant kon hing hij tegen mijn voorganger. Die kon er minder goed tegen en remde enkele keren. Uiteindelijk is de range rover over de pechstrook iedereen voorbij gegaan waar hij ook nog een bmw in de remmen heeft doen duiken. 3 rijstroken die aan 110 gaan waren blijkbaar een probleem.

In de auto zit je misschien veiliger, maar kan je er moeilijk van weglopen. Nog blij dat we niet in de usa of rusland zitten waar de automobilist mogelijk gewoon een wapen bij heeft.
 
Ik niet.
Ik ken zijn partij, en ik ben hem wel eens tegengekomen.
Een activist betekend in dit geval langs de deuren, op straat handtekeningen ophalen, protestmarsen, en een enkel keertje een gerichte blokkade of ander soort actie. Nooit geweld, nooit vernielingen, en bovenstaand is al helemaal niet van toepassing.


Dat is dan mooi, want helaas voldoen teveel activisten aan mijn scenario, ook in Nederland.
 
Het onderwerp van dit topic is: hoe ga je als motorrijder om met agressie? En vervolgens hebben we het over schieten vanaf een motor. Bizar...
 
ff mezelf quoten.

Zonder nou iemand op voorhand af te schieten te veroordelen, lijkt het me echt goed om (netjes en correct) met een flinke groep motorrijders in de rechtzaal te zitten, om een statement te maken w.b. de kwetsbaarheid van motorrijders in het verkeer: dat een pest-/wraakactietje voor ons veel meer gevolgen heeft dan een deukje. We kunnen herkenbaar zijn door het dragen van een motorjas. De pers zal ongetwijfeld ook aanwezig zijn en dit opmerken en hopelijk brengen we daarmee dit punt in het nieuws.
Nogmaals; het gaat me er niet zozeer om om de doodstraf af te dwingen voor deze man, we weten immers niet precies wat er gebeurd is (en ik denk ook niet dat een rechter daar gevoelig voor is) maar om aandacht te vragen voor onze kwetsbaarheid.

Wie gaat er mee?

Edit: ik heb hier even een apart topic voor geopend.
Ik voel daar zeker ook voor!
 
Ik vind dat iedere motorrijder standaard uitgerust moet worden met de Serbu Super Shorty. Dubbel 0 er in en een kind kan de was doen.

(En degenen die wél kunnen schieten een handvuurwapen naar keuze met AP munitie.)




:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan