Verkeerslicht reageert niet (BE & NL)

Dan zeg je toch dat het beter kan :?
De impact kan vergroot worden, en er kan minder geborreld worden met notabelen. Dat lijken mij zinvolle verbeteringen.
Maar ik heb nooit gezegd dat IK het beter kan (let op het kernwoord "ik").
Bovendien doe ik al meer dan voldoende vrijwilligerswerk, in een sector die het harder nodig heeft.
 
Over welk stoplicht in valkenswaard gaat het?? Ik sta hier zelf soms ook wel eens eeuwig te wachten namelijk.

Ik dacht dat het hier was, ik stond waar de groene vrachtwagen staat en wilde naar rechts, richting belgie.

Dat van eindhoven kan ik niet direct zeggen. Het was verschrikkelijk kutweer en moest omrijden omdat er werken zijn in eindhoven. Ik kan wel eens op de beelden kijken als je wil.
 
Antwoord van Vlaams minister van Mobiliteit (Ben Weyts):
Ik hoop dat aan het technisch euvel intussen verholpen werd...

Met vriendelijke groeten,
...

Dat is een antwoord op

Beste,

Ik heb een -naar mijn inziens- vrij eenvoudige vraag. Maar om een of andere reden kan noch de wijkagent, nog de lokale politie, noch de verkeerspolitie, noch wegen en verkeer een antwoord geven, laat staan dat er iets aan de situatie verandert.

Daarom vraag ik me af of u misschien, als minister van mobiliteit, zou kunnen antwoorden op de vraag? Ik kan me niet voorstellen dat je hier een hogere rechtsgeleerde voor moet zijn, toch?:
Wat wordt er van mij als brave burger verwacht als ik voor een rood licht sta dat maar niet groen wordt?

Alvast bedankt
Mvg,
...

Geen aanspreking, geen loze belofte over dat het opgelost zal worden, niets anders dan "ik hoop dat...". Dzjeezus, en dan heb je andere politiekers die in de boekjes komen janken dat niemand ze respecteert en iedereen vindt dat het geldgraaiende nietsnutten en paria's zijn... hoe zou het toch komen.

Ik doe nog een poging en antwoord
Beste,

Fijn dat u dat "hoopt", maar waarom wil niemand antwoord geven op mijn vraag? Is dit nu zo'n moeilijke vraag?
Voor alle duidelijkheid:
Wat wordt er van mij als brave burger verwacht als ik voor een rood licht sta dat maar niet groen wordt?

Mvg,
...
 
Heb het gisteren en vandaag ook meegemaakt in NL hoor. In Maarssen na de Shell, stoplicht naar rechts om de brug over te gaan. Heb vier keer het verkeer voor rechtdoor voorbij zien komen. Bij de vierde keer dacht ik Fok die sjit en heb het rode licht gepakt. Wel tegelijkertijd met het verkeer voor rechtdoor natuurlijk.
 
In breda is er ook 1 licht waar je als motorrijder eindeloos kan wachten en dan heeft mijn motor nog redelijk wat metaal waar hij op zou moeten reageren... Het is gelukkig een licht voor linksaf dus als ik hem wel eens heb kies ik ook na een tijdje voor een rode pit. Agent die me dan aanhoud zou ik ook wel eens dat gesprek mee willen aangaan..

dat soort ongevoelige lussen gebruiken ze helaas nooit in flitskasten heb ik het idee :/

Vlak bij de ijsbaan (in Breda) is er ook zo'n licht voor rechtsaf.

Stampen op de grond lukt altijd, gewoon proberen. :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht dat het hier was, ik stond waar de groene vrachtwagen staat en wilde naar rechts, richting belgie.

Dat van eindhoven kan ik niet direct zeggen. Het was verschrikkelijk kutweer en moest omrijden omdat er werken zijn in eindhoven. Ik kan wel eens op de beelden kijken als je wil.

Ik hoop altijd maar dat er auto's achter me aan komen anders sta je daar erg lang.
 
Hier in Helmond zijn ook verschillende verkeerslichten die niet reageren op motoren.
ALs je van Deurne linksaf naar Brouwhuis wil, en dat wil ik nogal regelmatig omdat ik daar nu eenmaal woon, kan je alleen maar hopen dat er een auto achter je rijdt anders gebeurt er niets.
Staat ook nog eens een flitsert.
Ik heb dit netjes gemeld bij de gemeente al een hele tijd geleden. Ze hebben nog niet het fatsoen gehad om terug te reageren.
 
Aangezien door rood rijden altijd met behulp van een lus in de weg geconstateerd wordt is het voor een motor niet moeilijk om daar langs te rijden ipv. er overheen.
 
Ik heb in Leiden ook met zo'n lus te maken, uit mijn nachtdienst is het kruispunt compleet leeg en het verkeerslicht op rood, echter staat er wel een flitser.

Ik ben dan ook benieuwd of de flitser flitst op het moment dat ik dan door rood rijd, dat lijkt me niet toch?
voetje voor je plaatje steken, en direct vol gas weg rijden op een wiel te verstaan.
en als je goed bent ook nog een vingertje in de lucht.
 
Geweldig die verkeerslichten die met sensoren werken... niet!

Nederland

Gisteren 2 keer (een keer in Eindhoven en daarna in Valkenswaard) voor een rood verkeerslicht gestaan dat maar niet groen werd. Ik heb alle andere richtingen 3 keer groen en weer rood zien worden. Dan werd ik het beu en ... heb ik een "creatieve" oplossing gezocht.

Ik heb alle trukjes geprobeerd, op de grond stampen, een keer wat voor en achteruit gaan en wat "hung hung hung" doen. Maar groen licht kreeg ik niet.

Weet iemand wat er van mij als brave burger verwacht wordt in zo'n geval? Ik neem aan dat het niet is "door rood rijden".


België

Hetzelfde probleem hier een paar honderd meter van m'n voordeur. Ik heb het gemeld en bovenstaande vraag gesteld aan:
de wijkagent (via mail, reageerde niet),
een andere agent die 's ochtends de kinderen laat oversteken (hij zou het doorgeven),
hoofdkantoor van de lokale politiezone
de verkeerspolitie (kreeg het door van de lokale politie)
Wegen & Verkeer (kreeg het door van de verkeerspolitie)

En uiteraard wordt er niets aan gedaan, want dit is belgië en motorrijders zijn hier van geen tel.

En geen van allen kunnen/willen antwoord geven op de vraag: Wat wordt er van mij als brave burger verwacht als ik voor een rood licht sta dat maar niet groen wordt?

Ik heb alvast de vraag al maar eens doorgestuurd naar de vlaams minister van mobiliteit...


Wat heb jij een awesome nick, avatar en ondertitel _O-
 
Er zijn in Nijmegen behoorlijk wat stoplichten die niet reageren op motoren, zelfs niet op 2 motoren naast elkaar. Zijn stoplichten waar zelden iemand af hoeft, dus wacht niet eens en rijdt meteen door rood als het veilig is om te doen iig. 3 keer gemaild en een keer gebeld met de gemeente maar blijkbaar hebben ze liever dat motoren daar door rood rijden. Nouja, als oom agent me aanspreekt laat ik hem die mailtjes zien en dan mag hij op mijn motor voor rood gaan staan. Veel plezier ermee!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog wel eens een positief effect gekregen door de startmotor te gebruiken. Anders gewoon door rood rijden of als je bang bent voor een flitser: drie keer rechts af is ook linksaf :)

db
 
Lang geleden in Schiedam een lus voor linksaf verkeer dat niet op mijn motor reageerde. Bij de politie aangegeven dat ik in staat was tot burgerlijke ongehoorzaamheid door bij rood toch linksaf te slaan. Die gaven aan dat (toen) gemeentewerken daarvoor verantwoordelijk was. Deze gaven aan dat ze het zouden aanpakken. Heel kort daarop een motoragent die telkens op en af de lus ging en een monteur bij de regelkast die aan het inregelen was. Vanaf dat moment werkte de lus uitstekend. De volgende week kreeg ik gemeentewerken aan de telefoon die vroeg of het nu goed werkte. Zo nee, dan zou er in de middenberm een paaltje met een drukknop geplaatst worden. Dat was dus prima opgelost.


Hier ook mailtje naar de gemeente, daags erna hele uitleg waar op die kruising de lussen precies lagen en het verzoek te bellen als het nog niet lukte zodat ik met een monteur de juiste instellingen voor mijn motor kon gaan instellen. Top geregeld van de gemeente Maastricht. Lus ligt dus gewoon aan de verkeerde kant van het vak... (rechts ipv links)
 
ik sta bij een zeker stoplicht in Den Bosch aan de Orthenseweg ook altijd maar te wachten tot er een auto achter me komt stan. Die laat dan het stoplicht wel op groen springen.

Rijd er soms ook wel eens 's nachts en dan kan dat wachten nogal eens lang duren. Al letterlijk 10 keer gemeld bij de gemeente maar helaas..
 
Laatst een tip gehoord: Even de jiffy uitklappen, en (het liefst op een hoek) op de lus zetten. Dan onderbreek je het magnetisch veld.
 
Ik heb dit met enige regelmaat in Rdam. Ik ben het politie bureau eens binnengelopen om te vragen wat ik hieraan moest doen. Werd een motoragent bij gehaald. Die keek naar buiten en zag mijn GS450L staan. Zijn antwoord was toen, wel grappig bedoeld, dat ik een echte motor moest kopen, want deze was wat licht :+

Dus ik reageerde dat ik het ook met mijn andere motoren heb en ik vroeg dus of ik dan door rood mocht rijden. Maar hij wilde hier geen antwoord op geven waar al zijn collega's bij waren.
Er was geen oplossing voor, alleen een andere route.

Toen ik weer weg ging liep die nog achter me aan, en toen zei die.. ik zou ook door rood gaan hor, wel eerst goed kijken.
 
Toen ik weer weg ging liep die nog achter me aan, en toen zei die.. ik zou ook door rood gaan hor, wel eerst goed kijken.

Kijk, dit wil ik horen een van die een van die luiwammessen met hun blauwe lamp. Of liefst nog van zo'n wild om zich heen graaiende minister. Maar ik vrees dat dat ijdele hoop is, desalnittemin blijf ik ze lastig vallen.
 
Trouwens, hieropvolgend nog zo'n vraag.

Hier in de buurt hebben ze een fly-over aangelegd welke als invoegstrook uitmond op de snelweg. Die snelweg waar je op invoegt is zelf ook een fly-over welke in een bocht loopt.

Je moet dus op snelweg snelheid invoegen naar links in een bocht die al naar links loopt.

Nu bij het aanleggen hebben ze de invoegstrook over de gehele lengte 'gelijmd' aan de snelweg met dat gladde rotspul, dat donkere rubber achtige spul waar ze scheuren mee fixen.

In de regen is dit echt heel glad en moet je hier dus overheen op relatief hoge snelheid, anders krijg je problemen met achterop komend verkeer...

Ik twijfel al een poosje of ik hier nu melding van moet maken of niet... Ik mijn ogen is het wachten op het eerste ongeluk (kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit nog niet gebeurd is zelfs). Ik rij er zelf niet dagelijks, maar er is zeker niet over nagedacht.
 
Terug
Bovenaan Onderaan