Verhuizing - breedte schuurdeur

Double-G

Rookie
24 dec 2018
8
0
Binnenkort ga ik verhuizen.
Mijn motor wil ik graag in de schuur van ons nieuwe huis kunnen zetten.
De motor is 78 cm breed. De schuurdeur is 96 cm breed. In theorie hou ik dan aan beide kanten van het stuur 9 cm over. En in theorie moet dit gaan passen.
Heeft iemand nog tips voor het inparkeren?

Op termijn wil ik een bredere (2e deur) in de schuur laten plaatsen.
 

Bijlagen

  • schuur.jpg
    schuur.jpg
    180 KB · Weergaven: 31
Laatst bewerkt:
Nee, ik heb geen enkele drempel.
Ik hoef ook niet door een poort o.i.d.
 
Inparkeren moet lukken, zeker als je motor niet al te zwaar is. Mijn motor past eigenlijk niet door de schuurdeur, maar met kantelen en stuur draaien gaat t vrij makkelijk. Aan beide kanten ruimte over moet goed komen, zeker als je de motor er in een rechte lijn in kan rijden 👍
 
Motor is niet al te zwaar. +/- 205 kg
En ik kan de motor inderdaad in een rechte lijn naar binnen rijden.
 
Mijn motor gaat alleen diagonaal, schuin gehouden en met gedraaid stuur de schuur in. Niet ideaal, maar geen reden voor een andere deur.
 
Binnenkort ga ik verhuizen.
Mijn motor wil ik graag in de schuur van ons nieuwe huis kunnen zetten.
De motor is 78 cm breed. De schuurdeur is 96 cm breed. In theorie hou ik dan aan beide kanten van het stuur 9 cm over. En in theorie moet dit gaan passen.
Heeft iemand nog tips voor het inparkeren?

Op termijn wil ik een bredere (2e deur) in de schuur laten plaatsen.

zet de deur open
 
Als de vloer in je schuur goed vlak is, kijk dan eens naar een motormover (soort dakgoot op wieltjes). Daarmee kan je je motor goed manoeuvreren in je schuur.
 
Ik zet mijn motor (NTV 650) ook gewoon via een standaard schuurdeur (90cm?) binnen. Motor is volgens google 76.5cm breed. Gaat prima, blijf er op zitten en rol m er zo in (motor uit). Ook elke kant maar een paar cm ruimte en een klein drempeltje. Laat hem wel recht achter de deur staan, dus kan zonder manouvreren er weer op dezelfde manier recht naar achter uit.
 
De deur breedte, is NIET de breedte die jij hebt. Reken er zeker 5 tot 6 cm af, ipv de deurposten. De deur komt daar tegen aan, valt daar in, en dus is je doorgang smaller dan de deur.
 
De deur breedte, is NIET de breedte die jij hebt. Reken er zeker 5 tot 6 cm af, ipv de deurposten. De deur komt daar tegen aan, valt daar in, en dus is je doorgang smaller dan de deur.

Je hebt helemaal gelijk. Zoals jij beschrijft, zo heb ik het ook opgemeten.
 
Is de deur eigenlijk wel hoog genoeg? Je hebt genoeg breedte om met een wheelie je schuur in te rijden. Toch lullig als je voorspatbord blijft hangen aan het kozijn boven.
 
Die deuropening is het probleem niet, maar ik zie daar wel een berg fietsen staan. Als je daar zo naar binnen rijdt, kegel je die allemaal omver.
 
raar, niemand die zich afvraagt waarom hij verhuist en hoe?
en of er geen betere oplossing mogelijk was ipv te verhuizen ? Als je huis bv valse lucht trekt kan je ook dat lek dichten, je moet daarom niet direct een nieuw huis kopen. eerst diagnose stellen ipv zomaar nieuwe huizen te kopen.
 
raar, niemand die zich afvraagt waarom hij verhuist en hoe?
en of er geen betere oplossing mogelijk was ipv te verhuizen ? Als je huis bv valse lucht trekt kan je ook dat lek dichten, je moet daarom niet direct een nieuw huis kopen. eerst diagnose stellen ipv zomaar nieuwe huizen te kopen.
LOL :-D :-D

Vanwaar de aanname dat ik een nieuw huis heb gekocht?
 
Terug
Bovenaan Onderaan