Verge Motorcycles

Yogi

MF'er
12 jul 2011
159
102
Ik start alvast het topic voor de nieuwe Verge Motorcycles en alles wat daar mee te maken heeft:


1675871965325.png
 
Ik vind het knap dat ze de voordelen van elektrisch voluit uitspelen:
Beide remmen aan het stuur (en twee mogelijkheden om de voeten te plaatsen). Geen ketting/riem/tandwielkast. Hightech software inclusief geavanceerde app.

Maar ze zijn vandaag echt wel erg duur. Hopelijk wordt het snel beter als ze serieproductie starten.
 
Ik wil niet negatief overkomen, vernieuwing is juist goed, maar het is helaas het zoveelste merk wat elektrische motoren probeert te maken.
En dan ook nog maar weer een nakedbike wat voornamelijk voor plezierritjes geschikt is, daar waar woon-werk rijders juist eerder op elektrisch zouden kunnen/willen overstappen.
Ook dit gaat niet verder komen dan 1 of 2 kentekenregistraties, waarschijnlijk betreft het dan ook nog eens de demo-motor.
Als zelfs het al gevestigde merk Zero in een stijgende markt met behoorlijk teruglopende verkoopaantallen kampt (140 in 2022 en 85 in 2023), kun je concluderen dat Nederlanders nog lang niet klaar zijn voor een batterij-brommer.
 
Ik wil niet negatief overkomen, vernieuwing is juist goed, maar het is helaas het zoveelste merk wat elektrische motoren probeert te maken.
En dan ook nog maar weer een nakedbike wat voornamelijk voor plezierritjes geschikt is, daar waar woon-werk rijders juist eerder op elektrisch zouden kunnen/willen overstappen.
Ook dit gaat niet verder komen dan 1 of 2 kentekenregistraties, waarschijnlijk betreft het dan ook nog eens de demo-motor.
Als zelfs het al gevestigde merk Zero in een stijgende markt met behoorlijk teruglopende verkoopaantallen kampt (140 in 2022 en 85 in 2023), kun je concluderen dat Nederlanders nog lang niet klaar zijn voor een batterij-brommer.
Ja,
Bij auto's is er ook zo'n fase geweest dat Tesla helemaal alleen stond als grotere speler. En dat de kleinere spelers niet van start geraken.
Het vraagt ook heel veel geld en tijd om een productiesysteem op te zetten. Het blijft wat wachten op de grote spelers. Dat was met auto's ook een 6-tal jaar geleden.
Aan de andere kant, heb ik begrepen dat Energica niet kan volgen met produceren. Dus daar loopt het wel goed.

Het is inderdaad ook wel een kwestie van iets te bouwen waar er en markt voor is. Ik vraag mij ook wel af of er veel vraag is naar een motorfiets met 1000Nm koppel. Had men niet beter gekozen voor iets dat 20kg lichter is en minder snel.
 
Helemaal eens met @Joostst.

Kom eens met een electrische motorfiets met woonwerk capaciteiten. Dat wil zeggen goede windbescherming, handvat- en zadelverwarming en een actieradius van pak em beet 400 km. Kun je ook nog eens een toertochtje doen.

50 pk en 70 nm is ruim voldoende.

Prijs tussen 10-15k

Dan wordt het serieus.
 
Vind het een heel mooi design, beetje tesla displays, maar niet praktisch. Denk niet dat het veel rijplezier geeft met onafgeveerd gewicht achterwiel. Heel benieuwd wat dat weegt gezien grote diameter motor (daardoor het koppel), en waar ze ventiel dopje hebben gezet. Is natuurlijk een detail, maar stel je eens voor hoe die velg in elkaar zit met dure permanente magneten erin die aan enorme g-krachten onderhevig zijn. En dan inertia bij remmen.. Maar nog eens, best fraai
 
Helemaal eens met @Joostst.

Kom eens met een electrische motorfiets met woonwerk capaciteiten. Dat wil zeggen goede windbescherming, handvat- en zadelverwarming en een actieradius van pak em beet 400 km. Kun je ook nog eens een toertochtje doen.

50 pk en 70 nm is ruim voldoende.

Prijs tussen 10-15k

Dan wordt het serieus.

Actieradius van 200km zou ook wel al ok zijn, mits integratie van DC-snellader.

Eigenlijk dus een Zero S/DS met DC-snellader en 2000 euro goedkoper. Moet zeker haalbaar zijn als er wat meer volume wordt gedraaid en meer concurrentie is.
Dat zal wel gebeuren de komende 5 a 10 jaar. Het kan technologische en economisch. Het is gewoon een kwestie van tijd.

Deze Verge is niet echt in deze richting.
 
qua style is verge niet mijn smaak.
maar wat me vooral opvalt (en imo jammer) is dat het achterwiel (en rem) zo afwijkt.
het nadeel is dat als hetgeen in de reactie van @Joostst uitkomt, en ondersteuning van de fabrikant wegvalt, je eveneens geen onderdelen meer kan vinden.
dus word je dan uit t zadel gereden o.i.d. ben je de sigaar.
bij merken als stormborn, voge en andere nieuwkomers, zie je vaak onderdelen terug waar een globale standaard voor geldt.
dus linksom of rechtsom kan je altijd nog wel wat voor elkaar krijgen.
benieuwd of dit alsnog ook voor verge geldt, en ben benieuwd wanneer de eerste MF'er met een Verge zich meld :)
 
Ik heb mijn best gedaan om een daadwerkelijke eigenaars-review van deze Verge, maar tot nu toe geen geluk. Terwijl ze al best lang reclame maken voor dit apparaat. Is dat een slecht voorteken?
 
Ik heb mijn best gedaan om een daadwerkelijke eigenaars-review van deze Verge, maar tot nu toe geen geluk. Terwijl ze al best lang reclame maken voor dit apparaat. Is dat een slecht voorteken?

Even de bovenste comment bij deze video lezen....

After so many questions from all of you: Unfortunately the Verge is back in the factory after several software, Charging and Display Problems .I hope I get it back 2024

Blijkbaar nog wat kinderziektes..
 
  • Leuk
Waarderingen: Yogi
oei oei oei.... dat is niet best!!!!
Ze dus al zolang onderweg maar dus nog steeds niet in staat om een bike error-arm af te leveren. Dat is niet best. Ik snap dat kinderziektjes erbij horen, maar om de bike alweer gelijk maanden kwijt te zijn, dat is echt een slecht teken.
Jammer!!! Bedankt voor het doorsturen van het filmpje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan