Verbetering wegligging door Hyperpro

Rob RD

De Blèje Rèswèkâh........ Vaak Ben Je Te Bang
Donateur
25 aug 2002
63.266
112.234
Rèswèk
Omdat op twee van onze FZRren de voorvork ging lekken hebben we besloten de vorken niet alleen van nieuwe keerringen te voorzien maar ook gelijk alles door Hyperpro te gaan laten ondersteunen. Niet omdat het moet, maar omdat het kan. Op de Website gekeken voor de onderdelen en inmiddels bij CMSNL alle keringen besteld. Daar ging het met mijn ongeduld al gelijk fout. Bij mijn bezoek in Alphen blijkt er ook een verbetering in de keerringen te zijn in de vorm van SKF-Ringen. De 60 euro extra maar geinversteerd. De SKF Stof en Keerringen moeten makkelijker glijden over de binnenpoten. Op mijn zoon zijn FZR600R wordt als eerste de Streetbox gemonteerd, te beginnen met de voorvork, juist omdat die lekt. Ik heb geen idee hoe het uit gaat pakken maar ben wel benieuwd naar de ervaringen met Hyperpro Ondersteuning en wat de wezenlijke ervaring en verbeteringen zijn.
 
Vandaag met de FZR naar Hyperpro geweest voor afstelling

Bas pakt de motor, doet zijn ding om te kijken waar er verbeteringen nodig zijn en zegt:

"Ik ben niet tevreden over wat ik voel. Kom er op [datum afspraak] maar mee hierheen, dan zoek ik er andere modernere veren voor en die zet ik er dan in, de omhooggaande slag gaan we ook iets verlagen."
Dat noem ik nog eens superservice. zeker gezien de prijs die hij noemde (0,00). Ik heb hem dan ook maar gevraagd of hij gelijk de achterdemper/veer wilde vervangen.

2019-05-25 7800.jpg
 
Reclame maken mag volgens mij niet. Ik ben toevallig van de week ook bij Bas geweest. Deze man heeft verstand. Ik kan absoluut aanraden om je motor hier heen te brengen.
 
Ik heb mijn cbr1000rr voorvorkpoten en achterveerpoot naar HK-Suspension in Tiel gebracht:
https://www.hksuspension.nl/
Het is een wereld van verschil. Het zit niet in een detail waar de motor anders reageert. De gehele motor rijdt voorspelbaarder, beter controleerbaar. Het heeft 3 seconden van mijn rondetijden af gehaald en ik ben nog steeds mijn grens aan het verleggen.

Nu staan er twee bedrijven in dit topic en is het geen reclame meer voor een bedrijf maar voor vering onderhoud.
 
Binnenkort ook maar 's effe langsrijden om vering af te stellen en info in te winnen
Ik heb toen in m'n 750 bij HK progressieve veren voorin gestoken en de achterveer laten reviseren, was een wereld van verschil
 
Laatst bewerkt:
Rob Hyperpro is de beste investering die je kan doen.

Sowieso een upgrade van je vering is verstandig.

Ik heb voor en achter hyperpro op m'n donderpoes en ben super tevreden.

Hele andere fiets, je zoon herkent 'm straks niet meer terug.

Superstrak sturen, hobbels worden opgevreten en sturen zo strak als een snaar 😍
 
Gisteren bij Hyperpro de laatste hand aan de vering laten doen, er zijn andere voorveren in gekomen en een nieuwe achterveer met demper...

De motorfiets is inderdaad niet meer terug te kennen, ongelofelijk..
In de stromende regen naar huis op de nieuwe (ingereden) bamden lokte wel uit tot ernstig sportief rijden... Wat een motor :} :} :}

En wat een superservice bij Hyperpro :t


achter.jpeg


achter 2.jpeg
 
Achtervering ook goed merkbaar??

Ik heb toendertijd alleen gekozen voor een hyperpro veer ipv de complete street box maar zit alsnog te twijfelen om een achterveer te halen want 't leven gaat er bij mijn huidige langzaamaan uit.
 
Ziet er goed uit idd en mooie fiets!!!
Dit is die van mijn zoon, de vering rondom incl afdichtingen en balhoofdlager zijn een verjaardagscadeautje.
Toen hij deze motor ging kopen zei de verkoper dat hij de FZR 2 keer niet verkocht heeft omdat hij de koper niet geschikt vond om de motor over te nemen... En dat de motor voorheen goed behandeld is geweest moge blijken uit het feit dat alles gangbaar en schoon is, er is geen plekje waar vuil zit (zand na de huisreis is er ook al vanaf hoor), geen een bout vastgerot of stukgedraaid...
 
Vergeet je link-systeem niet in je rekensom....
Dit vraagt om een verklaring... Link systeem is uiteraard spelingsvrij en gangbaar... Als dat moeilijk loopr heb je offsets in veerkracht die je niet wil hebben. Dat die er niet zijn blijkt uit de gelijkmatigheid van de voor en ahtervering in het filmpje, weerstand in het link systeem zou tot gevolg hebben dat de achterkant met in en uitveren naloopt op de voorkant en dat doet-ie niet... Dat toch?
 
Dit vraagt om een verklaring... Link systeem is uiteraard spelingsvrij en gangbaar... Als dat moeilijk loopr heb je offsets in veerkracht die je niet wil hebben. Dat die er niet zijn blijkt uit de gelijkmatigheid van de voor en ahtervering in het filmpje, weerstand in het link systeem zou tot gevolg hebben dat de achterkant met in en uitveren naloopt op de voorkant en dat doet-ie niet... Dat toch?
Het was humoristisch bedoeld denk ik...
Nu is het niet zo grappig meer.
 
Dit vraagt om een verklaring... Link systeem is uiteraard spelingsvrij en gangbaar... Als dat moeilijk loopr heb je offsets in veerkracht die je niet wil hebben. Dat die er niet zijn blijkt uit de gelijkmatigheid van de voor en ahtervering in het filmpje, weerstand in het link systeem zou tot gevolg hebben dat de achterkant met in en uitveren naloopt op de voorkant en dat doet-ie niet... Dat toch?

Het was inderdaad met een knipoog bedoeld...😉
Jouw rekensommetje kon ik niet helemaal volgen nl 75 + 75 is 100??!...🤣
Maar je link-systeem is een belangrijk onderdeel van de vering maar dat wordt vaak verwaarloosd en niet op waarde ingeschat 😉
Dat het bij jou in goede staat is twijfel ik niet aan. 👍

Maar als we het dan toch over hyperpro hebben: een link-systeem is meestal progressief. Maar niet altijd, maar als je het karakter van de vering gaat veranderen is het wel handig om te weten wat het systeem nu doet. Dit vind ik nooit terug in de informatie of bevindingen van de hyperpro heren. Die beweren dat iedere motor beter af is met progressieve vering.
Dus een fabrikant ontwikkeld een mooi systeem waardoor je lineaire veren en bijpassende demping kunt gebruiken en binnen een bepaald bereik kunt aanpassen. Waarom denken ze daar in Alphen aan den Rijn toch anders over? En maken ze het geheel weer iets complexer?
 
Zijn alleen de veren aangepast zonder iets aan de demping te veranderen? In de enduro/crosswereld , waar ik me meestal “begeef” ,kun je bijna nooit ongestraft alleen de veer vervangen, ook de demping moet dan aangepast worden. Veer is alleen om de motor op het gewicht van de rijders te zetten, toch?

Edit, ik lees weer eens niet goed. Er zit een nieuwe achterdemper op :o
 
Alles is nieuw. Uitgaande slag voor is aangepast. Demping voor op basis van oliedikte. Rijhoogte gebalanceerd. Speciaal veren er in gezocht. Achter is compleet nieuw
 
Terug
Bovenaan Onderaan