Ventilator gsxr blijft draaien.

Rubert

MF'er
3 jun 2018
76
7
Hallo allemaal .
Ik zit met een volgend probleem ,
Mijn ventilator van mijn gsxr 1000 k2 blijft continu draaien.
Hij schakelde netjes in op 104 graden en hoort normaal uit te gaan op 98.
Maar nee hij blijft volop draaien.
Zelfs als ik me motor koud start begint ventilator meteen te draaien.
Wat ik gedaan heb,koelvloeistof is in orde radiator is vol ,en expantievat ook.
Heb gecontroleerd of het niet de sensor in de cilinderkop is die ook de watertemperatuur meet,zodra ik die los koppel komt er een c15 storingscode in het scherm als ik me diagnose stekker doorlus.
Koppel ik de sensor weer aan is storings code weg.
Thermostaat opent goed,rond 78 graden ...en helemaal open op 85 graden.
Trek ik de thermswitch los die onder de radiateur zit los stopt ventilator met draaien,
Koppel ik de thermo switch weer aan ,draait ventilator meteen weer,
Nu hoor ik over de thermoswitch schakelt in bij 104 en moet als koelvloeistof afkoelt stoppen met draaien.
Dan moet er een massa probleem zijn .
Heb alles doorgemeten ,maar vind nergens iets raars,
Contachten zijn ook niet geoxideerd en zekering ventilator is heel,anders deed hij niks.
Ik verdenk de thermo switch ,maar vind alleen maar problemen als ik zoek ,dat hij niet meer wil inschakelen of te laat waardoor motor en keolvloeistof te heet worden.
Niet dat hij stuk is en ventilator laat doordraaien continu.
Wie weet raad?
 
Het feit dat je er niets over kunt vinden betekent niet dat het probleem niet bestaat. Iemand moet ook de eerste zijn trouwens....
Wellicht ook even uitvinden of het een maak of breekcircuit is. Soms is een breekcircuit veiliger, omdat dan bij een storing de fan ook gaat draaien uit voorzorg. In dat geval zou een draadbreuk ook juist voor een draaiende fan kunnen gaan zorgen. Wellicht dat iemand een schema heeft wat voor duidelijkheid zorgt.
Overigens denk ik gewoon dat de zender (schakelaar) zelf stuk is.
 
Thermo switch doorgemeten .
Hij is stuk,
Moet bij een koude motor een eindige weerstand hebben ,
En als hij inschakeld bij 104 graden o ohm weerstand hebben.
Maar bij koude motor ook al 0 ohm weerstand.
Ook het piepsignaal op multimeter ging piepen bij koude motor dus gesloten contact ,wat niet mag.
Duidelijk.,
Bedankt voor het meedenken.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: SP1R
Terug
Bovenaan Onderaan