Van 11KW terug naar 22.4 KW? Honda XR250R

GsxrEd

Die hard MF'er
25 apr 2017
400
64
Schijndel
En natuurlijk ga ik niet met 11 KW blubberen... Ik heb al wat jaartjes (uhhhmmmm decennia) mijn "groot" rijbewijs)

Ik heb nog een opgeboord (277 cc) blokje onder de werkbank liggen met een vers 77mm Wiseco zuigertje en natuurlijk geeft dat ding ietsje meer dan 11 KW.
Op het kentekenbewijs staat natuurlijk wel 11 KW, wat is nu de juiste weg om gewoon het 'normale' vermogen weer geregistreerd te krijgen?

Of is dat niet noodzakelijk omdat ik geen beginnend bestuurder ben?

Ja, ik weet het... wellicht een domme vraag... (op internet is zat te vinden over het 'terugvoeren' van motorvermogen maar andersom is wat lastiger te vinden )
 
Oh ik had 'm ook al in het andere topic gepost;
Mijn 1987 XR250R had 18kW op kenteken, maar ik denk dat je wel meer dan 11kW hebt. Zet 'm eens op een testbank. Veel offroads zijn op een lager vermogen geregistreerd. 600cc en 6kW is vrij normaal. Verder zou ik er geen moeite voor doen om het juiste vermogen op papier te krijgen.
 
Er zijn regels voor. Vanaf een bepaald vermogen klopt je kenteken niet meer en moet je hem laten herkeuren. Ik meen dat het iets van 140% was. Helemaal zeker weten doe ik het niet.
 
Ik vermoed dat je hem zou moeten laten herkeuren, hetzelfde als bij terugvoeren. Dit kost dan rond de €650. Aangezien dit bedrag hoger is dan de mogelijke boete, zou ik het niet doen.

Hoe het verzekeringstechnisch zit weet ik niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan