Valse Arai helm in helmtest.

Mister Vogezen

Prov Antwerpen.
14 jan 2019
1.254
1.070
Prov Antwerpen
Omdat ik een product heb gekocht bij Louis.de zat er een Duits motormagazine bij.
Motorrad van 10/05/2019.
In dit magazine doen ze een test van helmen.
Ze kwamen in het bezit van een Chinese Arai helm met een ingebouwd zonnevizier.
Echter Arai verkoopt geen helmen met een ingebouwd zonnevizier.
Ik heb een scan gemaakt van het artikel.
Misschien kan iemand die de Duitse taal machtig is dit even vertalen ?
2019-06-03_143428.jpg
 
Kun je dit niet in Google Translate overtypen? Nu laat je een ander overtypen (want als je zelf vertaalt moet je het hele verhaal ook uittypen). Google Translate is enorm verbeterd over de laatste jaren.
 
Als er iemand bij is die wat Duits kan is het zo vertaald , een verkorte versie ( hoofdlijnen ).
Niemand hoeft dit te doen.
 
Ingekort door de redactie ;)

Omdat er Arai opstaat hoeft het nog geen Arai te zijn. Zeker niet met zonnevizier ingebouwd want dat doen de Japanners bewust niet.
Nog voor de test al duidelijk: het is troep. De bekleding zit los in de schaal.
ECE word gehaald, maar net en als slechtste.
 
Ingekort door de redactie ;)

Omdat er Arai opstaat hoeft het nog geen Arai te zijn. Zeker niet met zonnevizier ingebouwd want dat doen de Japanners bewust niet.
Nog voor de test al duidelijk: het is troep. De bekleding zit los in de schaal.
ECE word gehaald, maar net en als slechtste.
Ik was al begonnen, maar toen kwam jij er tussen.:t
 
Als er iemand bij is die wat Duits kan is het zo vertaald , een verkorte versie ( hoofdlijnen ).
Niemand hoeft dit te doen.
Dat het ook samengevat mocht worden was mij niet duidelijk, ik dacht dat je een volledige vertaling verwachtte. B| Het antwoord is wel duidelijk, het stuk zegt het ook: Chinese namaak, bij lange na niet de kwaliteit die je van Arai gewend bent. Alleen leuk als je met een Arai wilt patsen (om bepaalde redenen) maar het niet kan betalen.
 
Dat het ook samengevat mocht worden was mij niet duidelijk, ik dacht dat je een volledige vertaling verwachtte. B| Het antwoord is wel duidelijk, het stuk zegt het ook: Chinese namaak, bij lange na niet de kwaliteit die je van Arai gewend bent. Alleen leuk als je met een Arai wilt patsen (om bepaalde redenen) maar het niet kan betalen.
Ja vraag mij alleen af hoe de Douane hier op reageert als ze er achter komen.
 
Laatst bewerkt:
Ja vraag mij alleen af hoe de Douane hier op reageert als ze er achter komen.
Voor privégebruik wordt namaak in principe gedoogd, handelspraktijken dan kun je wel degelijk strafrechtelijk vervolgd worden. Uiteraard moet een helm wel gewoon Europees goedgekeurd zijn, maar die goedkeuringen kunnen natuurlijk ook nep zijn. Dat is mijn insziens een groot risico die je neemt en ik zou zelf nooit een helm uit China willen hebben, in ieder geval niet een helm die met opzet namaak is daar waar ik het gevoel heb dat daar minder officieel gekeurd wordt. Dat is uiteraard een aanname maar mijn hersenpan moet langer mee dan een klapper op het asfalt. Ik ben er een beetje aan gehecht zeg maar.
 
Voor privégebruik wordt namaak in principe gedoogd, handelspraktijken dan kun je wel degelijk strafrechtelijk vervolgd worden. Uiteraard moet een helm wel gewoon Europees goedgekeurd zijn, maar die goedkeuringen kunnen natuurlijk ook nep zijn. Dat is mijn insziens een groot risico die je neemt en ik zou zelf nooit een helm uit China willen hebben, in ieder geval niet een helm die met opzet namaak is daar waar ik het gevoel heb dat daar minder officieel gekeurd wordt. Dat is uiteraard een aanname maar mijn hersenpan moet langer mee dan een klapper op het asfalt. Ik ben er een beetje aan gehecht zeg maar.
Ja die knar van mij ook,het is wel niet moeders mooiste maar nog lelijker hoeft ook weer niet,daarom is mijne de real deal Arai
en koste rond de 1000,- in plaats van 70,-.
8)7
 
Ja die knar van mij ook,het is wel niet moeders mooiste maar nog lelijker hoeft ook weer niet,daarom is mijne de real deal Arai
en koste rond de 1000,- in plaats van 70,-.
8)7
Jammer dat je kei doof wordt van Arai, heb er 2 gehad, nooit meer voor mij. Kan natuurlijk aan de vorm van mijn hoofd liggen :+
 
Jammer dat je kei doof wordt van Arai, heb er 2 gehad, nooit meer voor mij. Kan natuurlijk aan de vorm van mijn hoofd liggen :+
Ach zo heeft iedereen zijn voorkeur,een maat van mij zweert bij Shoei en die passen mij voor geen meter,en zo zijn er
nog veel meer verschillende knarren waar een bepaalde helm beter op past,de keuze is reuze.:Y
 
Heb me onlangs ook al verbaasd dat er mensen zijn die complete remmerij aanschaffen vanuit China. Onder het motto van veel goedkoper en zo slecht zal het wel niet zijn....tenenkrommend m.i.
Er komt veel meer uit China dan je misschien denkt.
En ik heb inderdaad remschijven gekocht zes jaar geleden, en die doen het tot op de vandaag vandaag nog top. (Ook op het circuit)

Even stom, maar een simpel appeltje bij AH komt ook uit China.
Meer dan de helft van de wereldproductie is Chinees..

En er komt ook een GOED helmmerk uit dat land.
 
Er komt veel meer uit China dan je misschien denkt.
En ik heb inderdaad remschijven gekocht zes jaar geleden, en die doen het tot op de vandaag vandaag nog top. (Ook op het circuit)

Even stom, maar een simpel appeltje bij AH komt ook uit China.
Meer dan de helft van de wereldproductie is Chinees..
Er word inderdaad veel meer gemaakt in China dan mensen denken,veel buitenlandse bedrijven laten hun spullen in China maken
en verkopen het onder hun eigen merknaam. Arbeidskosten zijn in Europese landen te hoog dus laten veel bedrijven hun producten maken in landen met goedkope arbeid.
 
Er word inderdaad veel meer gemaakt in China dan mensen denken,veel buitenlandse bedrijven laten hun spullen in China maken
en verkopen het onder hun eigen merknaam. Arbeidskosten zijn in Europese landen te hoog dus laten veel bedrijven hun producten maken in landen met goedkope arbeid.
Ik kan er wel een paar opnoemen die gespot zijn in een Chinese fabriekshal.
Ze kwamen zo van de lopende band afrollen.. dure badkranen, made in France.
Zelfs een Nederlands merk van hogedruk pakkingen .. waar dan ook [..] Holland op staat. _O-
 
Ik kan er wel een paar opnoemen die gespot zijn in een Chinese fabriekshal.
Ze kwamen zo van de lopende band afrollen.. dure badkranen, made in France.
Zelfs een Nederlands merk van hogedruk pakkingen .. waar dan ook [..] Holland op staat. _O-
Ja daar is opzich ook niks mis mee,Chinezen zijn best wel in staat om goede producten te maken
als het onder buitenlandse supervisie gebeurd,alleen als ze het zelf maken vervallen ze vaak weer in het
gebruik van goedkopere materialen en afwerking van mindere kwaliteit.
 
Heb me onlangs ook al verbaasd dat er mensen zijn die complete remmerij aanschaffen vanuit China. Onder het motto van veel goedkoper en zo slecht zal het wel niet zijn....tenenkrommend m.i.

Een rempomp of iets dergelijks zou ik niet zo snel uit China halen, maar met die remhendelstjes uit China die Jan-en-Alleman tegenwoordig gebruiken kan toch weinig mis zijn?
 
Dat is het probleem met China, ze kunnen prima kwaliteit leveren, maar ook het goedkoopste van het goedkoopste waar zelfs "bagger" en te groot woord voor is. Ze zijn wel klantvriendelijk, wil die er "made in Holland" op hebben dan doen ze dat. E-keurmerk op iets? Stuur maar een foto hoe het eruit moet zien. Dat het nooit gekeurd is of zelfs maar aan de keuringseisen zou voldoen is minder belangrijk. Klant wil dat merkje erop, klant krijgt dat merkje erop.

Jammer dat je kei doof wordt van Arai, heb er 2 gehad, nooit meer voor mij. Kan natuurlijk aan de vorm van mijn hoofd liggen :+
Met je eens. Geen andere helm past mij zo goed als een Arai, maar herrie dat die krengen maken 🙉
Trouwens ook erg gevoelig voor turbulentie. Reed altijd met afgezaagd scherm, anders had ik aan het eind van de dag een beetje een zeurderige kop (hoofdpijn is misschien net te zwaar uitgedrukt). Met de veel goedkopere helm die ik nu heb nergens last van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan