Valse Arai helm in helmtest.

Ja daar is opzich ook niks mis mee,Chinezen zijn best wel in staat om goede producten te maken
als het onder buitenlandse supervisie gebeurd,alleen als ze het zelf maken vervallen ze vaak weer in het
gebruik van goedkopere materialen en afwerking van mindere kwaliteit.
Dat is inderdaad het belangrijkste. Dat het uit China komt is niet slecht, maar wel als het onder Chinese verantwoordelijkeid valt. De westerse merkeigenaar is verantwoordelijk voor de kwaliteit en die houdt daar supervisie over. Bij de goede merken althans. Dan krijg je nog steeds prima kwaliteit voor betaalbare prijzen. Als ze hun eigen gang gaan dan moet het echter goedkoper goedkoper goedkoper.
 
Ik heb hier 2 rode remhendels en 2 rode koppelinghendels liggen van Ali.
Mooi spul , regelbaar en ze passen er perfect op en doen wat ze moeten doen.
Maar , met onze club komen we geregeld in Duitsland en daarom plaats ik ze niet vanwege de strenge controles daar op after market spullen.
Ik hoorde dit weekend nog een man vertellen , hij had zijn originele plaathouder vervangen door een after market exemplaar.
Mooier , kleiner en zonder reflector erop.
75 Euro boete in G H Luxemburg nog wel.
 
Ik heb hier 2 rode remhendels en 2 rode koppelinghendels liggen van Ali.
Mooi spul , regelbaar en ze passen er perfect op en doen wat ze moeten doen.
Maar , met onze club komen we geregeld in Duitsland en daarom plaats ik ze niet vanwege de strenge controles daar op after market spullen.
Ik hoorde dit weekend nog een man vertellen , hij had zijn originele plaathouder vervangen door een after market exemplaar.
Mooier , kleiner en zonder reflector erop.
75 Euro boete in G H Luxemburg nog wel.
Is dat niet voornamelijk omdat de reflector ontbrak? Daar zijn ze al jaren streng op. Daarom zie je tegenwoordig steeds vaker dat men zo'n lullig reflectortje onder die korte plaathouders hangt.
 
Er komt veel meer uit China dan je misschien denkt.
En ik heb inderdaad remschijven gekocht zes jaar geleden, en die doen het tot op de vandaag vandaag nog top. (Ook op het circuit)

Even stom, maar een simpel appeltje bij AH komt ook uit China.
Meer dan de helft van de wereldproductie is Chinees..

En er komt ook een GOED helmmerk uit dat land.

Iedereen moet natuurlijk zelf weten waar hij zijn spulletjes koopt.
Maar zodra het om veiligheid gaat waag ik me niet aan Chinese prul voor een habbekrats.
Gaat misschien 100x goed totdat de dag komt je ergens op vertrouwt en de kwaliteit toch niet blijkt te wat het had moeten zijn....
Voor bepaalde zaken maakt het misschien niet uit maar op de motor ben je al kwetsbaar genoeg.
Ik ga voor 100% origineel 💪
 
Een rempomp of iets dergelijks zou ik niet zo snel uit China halen, maar met die remhendelstjes uit China die Jan-en-Alleman tegenwoordig gebruiken kan toch weinig mis zijn?

Ik betaal liever wat meer voor origineel spul.
100% zeker dat het gemaakt en berekend is waar het voor bedoeld is.

Kost wat meer maar een been of erger je nek breken is veel vervelender....
Je motor is je hobby, je hobby kost geld.
 

Goed voorbeeld van waarom je dergelijke onderdelen van een merkfabrikant wilt hebben. De merkfabrikant doet kwalititscontroles, onderzoekt uitval van onderdelen, en roept de boel terug op het moment dat het niet 100% in orde blijkt te zijn. (Het artikel beschrijft ook duidelijk, dat er van een serie die van 2015 tot 2018 op meerdere modellen van Ducati's zijn toegepast, 3 stuks het begeven hebben tijdens extreem gebruikt (2 van de 3 op het circuit)).

Kom daar maar eens om bij Ali-Express. Ik bedoel, daar mag je blij zijn als je een echte Track&Trace krijgt in plaats van eentje die de verkoper naar elke klant stuurt, laat staan dat ze je gaan contacten omdat 0,0003% van de spullen stukgingen bij extreem gebruik... Ik bestel er graag, en remhendels zou ik wel doen, maar zaken waarvan ik zelf niet de bouwkwaliteit enigszins kan beoordelen, zou ik er ook niet kopen.
 
Goed voorbeeld van waarom je dergelijke onderdelen van een merkfabrikant wilt hebben. De merkfabrikant doet kwalititscontroles, onderzoekt uitval van onderdelen, en roept de boel terug op het moment dat het niet 100% in orde blijkt te zijn. (Het artikel beschrijft ook duidelijk, dat er van een serie die van 2015 tot 2018 op meerdere modellen van Ducati's zijn toegepast, 3 stuks het begeven hebben tijdens extreem gebruikt (2 van de 3 op het circuit)).

Kom daar maar eens om bij Ali-Express. Ik bedoel, daar mag je blij zijn als je een echte Track&Trace krijgt in plaats van eentje die de verkoper naar elke klant stuurt, laat staan dat ze je gaan contacten omdat 0,0003% van de spullen stukgingen bij extreem gebruik... Ik bestel er graag, en remhendels zou ik wel doen, maar zaken waarvan ik zelf niet de bouwkwaliteit enigszins kan beoordelen, zou ik er ook niet kopen.
Ik heb mijn eerste remhandels indertijd om deze reden laten controleren door onze CNC programmeur en de conventioneel draaier/frezer.
Ze werden alleen maar enthousiast over de materialen en techniek. Ik wilde juist kritische input. _O-
De verstellers bovenop de handle met de borgbout onder wil ik nog wel eens een tikje extra geven qua montage.
(Ik wissel nogal eens van motor, en koop iedere keer handles)
 
Ja daar is opzich ook niks mis mee,Chinezen zijn best wel in staat om goede producten te maken
als het onder buitenlandse supervisie gebeurd,alleen als ze het zelf maken vervallen ze vaak weer in het
gebruik van goedkopere materialen en afwerking van mindere kwaliteit.
Leveren op afspraak is belangrijker dan niet leveren als de juiste materialen (kwaliteit) niet voorhanden zijn. :Y _O-
 
Ik heb hier 2 rode remhendels en 2 rode koppelinghendels liggen van Ali.

Maar , met onze club komen we geregeld in Duitsland en daarom plaats ik ze niet vanwege de strenge controles daar op after market spullen.
Ik hoorde dit weekend nog een man vertellen , hij had zijn originele plaathouder vervangen door een after market exemplaar.
Mooier , kleiner en zonder reflector erop.
75 Euro boete in G H Luxemburg nog wel.


Als Nederlander ben jij niet gebonden aan de ABE/TüV voorwaarden mbt aftermarket onderdelen zoals remhendels. Wel aan de geluidsnormen.....


Zonder reflector achterop kun je in NL ook een bekeuring krijgen.
 
Er word inderdaad veel meer gemaakt in China dan mensen denken,veel buitenlandse bedrijven laten hun spullen in China maken
en verkopen het onder hun eigen merknaam. Arbeidskosten zijn in Europese landen te hoog dus laten veel bedrijven hun producten maken in landen met goedkope arbeid.

Voor de hoofdprijs 🤔
 
Als Nederlander ben jij niet gebonden aan de ABE/TüV voorwaarden mbt aftermarket onderdelen zoals remhendels. Wel aan de geluidsnormen.....


Zonder reflector achterop kun je in NL ook een bekeuring krijgen.
Strikt genomen mag je helemaal niets veranderen aan je motor waardoor hij niet meer aan de EUROPESE type goedkeuring
zou voldoen,dus voor alles wat je gedaan heb aan een motor waardoor hij daaraan niet meer voldoet kan een diender
een bekeuring uitschrijven,ook in het buitenland.
 
Net zulke troep als die remhendeltjes.

Da's niet waar.
Ik rijd al 7 jaar met die hendels op mijn circuit motoren,tot nu toe uitstekende pasvorm,looks,afwerking en remmen:t
Zelf na een val ,waarbij de koppelinghendel afschaafde bleef deze heel en recht.

Het grootste verschil is dat pazzo en kornuiten veel te duur zijn (en ze ,waarschijnlijk,in china laten maken😜)
 
Laatst bewerkt:
Strikt genomen mag je helemaal niets veranderen aan je motor waardoor hij niet meer aan de EUROPESE type goedkeuring
zou voldoen,dus voor alles wat je gedaan heb aan een motor waardoor hij daaraan niet meer voldoet kan een diender
een bekeuring uitschrijven,ook in het buitenland.

Oooo😲

Originele remhendels meenemen dusch.😜

Zouden dienders ook op een circuit komen controleren🤔
 
Ik sprak onlangs nog met de eigenaar van een mooie Street Triple R, hij schaamde zich wel een beetje om zijn roze verkleurde China hendeltjes.:+
 
Goed voorbeeld van waarom je dergelijke onderdelen van een merkfabrikant wilt hebben. De merkfabrikant doet kwalititscontroles, onderzoekt uitval van onderdelen, en roept de boel terug op het moment dat het niet 100% in orde blijkt te zijn. (Het artikel beschrijft ook duidelijk, dat er van een serie die van 2015 tot 2018 op meerdere modellen van Ducati's zijn toegepast, 3 stuks het begeven hebben tijdens extreem gebruikt (2 van de 3 op het circuit)).

Kom daar maar eens om bij Ali-Express. Ik bedoel, daar mag je blij zijn als je een echte Track&Trace krijgt in plaats van eentje die de verkoper naar elke klant stuurt, laat staan dat ze je gaan contacten omdat 0,0003% van de spullen stukgingen bij extreem gebruik... Ik bestel er graag, en remhendels zou ik wel doen, maar zaken waarvan ik zelf niet de bouwkwaliteit enigszins kan beoordelen, zou ik er ook niet kopen.

Daar heb je hetzelfde punt als mij.
Ik bestudeer die dingen heel goed voordat ik ze ,wel of niet,monteer,ik besef me heel goed wat er vanaf hangt.
Ik heb ook 2 remschakelsetjes van Ali,die heb ik dusch goed aan elkaar gekleid met locktide,iets wat overigens ook moet met valtermoto die ik eerst had.
Deze uitvoerig getest en na elke circuitdag nagelopen,werken prim, geen speling,slijtage scheuren of breuken.
 
Even over die reflector, was ik me helemaal niet van bewust.
Ik heb ook een mooiere (lees, niet origineel) achterkant met korte plaat en knipperlichtjes.
Volstaat het als ik onderaan de kentekenplaathouder een reflector sticker plak ?
Of moet er fysiek een reflector aan hangen ?
 
Ik sprak onlangs nog met de eigenaar van een mooie Street Triple R, hij schaamde zich wel een beetje om zijn roze verkleurde China hendeltjes.:+
Even op Ebay zetten voor meer geld als special edition. In Zuid Europa doen ze helemaal niet zo onnodig moeilijk over roze. :+
 
Even over die reflector, was ik me helemaal niet van bewust.
Ik heb ook een mooiere (lees, niet origineel) achterkant met korte plaat en knipperlichtjes.
Volstaat het als ik onderaan de kentekenplaathouder een reflector sticker plak ?
Of moet er fysiek een reflector aan hangen ?
Er moet zelfs een goedgekeurde reflector aan hangen. Bovendien moeten motorfietsen die gebouwd zijn volgens de euro 4 norm (vanaf 2016) oranje reflectoren aan de zijkant hebben.
 
Ja daar is opzich ook niks mis mee,Chinezen zijn best wel in staat om goede producten te maken
als het onder buitenlandse supervisie gebeurd,alleen als ze het zelf maken vervallen ze vaak weer in het
gebruik van goedkopere materialen en afwerking van mindere kwaliteit.

Ik heb zakelijk voor de automotive meerdere bedrijven in China en Vietnam bezocht. De bedrijven die ik bezocht zijn beter in kwaliteit dan de bedrijven die ik voor dezelfde producten bezocht heb in Europa. Dat komt omdat veel bedrijven aan onze kant van de globe nog steeds denken dat ze het beter kunnen dan de Aziaten.
In China denken ze echt na over wat de klant wil, niet zoals hier "doen we altijd al zo, is toch altijd goed gegaan?"

Je moet Aziatische bedrijven wel goed in de gaten houden. Juist om de rede dat ze zelf nadenken en eigen initiatief nemen. Maar dan gaat het alleen over het voor hun goedkoper produceren van het product. Kwaliteit blijft gelijk.

Dat ze 'terug vallen' in goedkope materialen en mindere kwaliteit is 100% begrijpelijk. Het is gewoon een zakelijke beredenatie. Waarom zullen ze te luxe materialen en te hoge kwaliteit leveren als de afzetmarkt daar niet om vraagt, laat staan betaalt. Verkopen doen ze het toch wel. Het probleem is dat je niet weet wie en voor hoeveel geld er tussen de fabrikant en de eindgebruiker zit.

Dus het probleem is niet de Chinese fabrikant maar de winkel die het aanbied aan de eindgebruiker. Die bepaalt de kwaliteit voor het geboden geld.
 
Shit, dat word dus weer knutselen om aan de regels te voldoen......
 
Terug
Bovenaan Onderaan