Valpartijen

Valpartijen, wie heeft er wat beleefd?

  • Ja, meer dan één keer

    Stemmen: 124 45,1%
  • Ja, maar nog maar één keer

    Stemmen: 69 25,1%
  • Nog niet, maar het zal vast wel een keer gebeuren

    Stemmen: 23 8,4%
  • Nee, en ik hoop dat zo te houden

    Stemmen: 55 20,0%
  • Nee, dat zal mij niet overkomen

    Stemmen: 4 1,5%

  • Totaal aantal stemmers
    275
  • Opiniepeiling gesloten .
Haha, ja al vaak zat :D

#1: Motor om laten donderen bij het opstappen (jups), ik sta op met m'n rechtervoet op het rechterstepje, om zo links over mn koffer te gooien. Maar iets te gehaast gedaan, terwijl de motor wel erg rechtop stond -> omgedonderd.
#2: Stapvoets een scherpe bocht naar rechts, een stoepje op, vervolgens meteen rechts de stoep volgen, ging iets te schuin -> omgedonderd.
#3: Nog stommer dan hierboven, ik wilde oefenen mijn koppeling minder snel te gebruiken bij langzaam rijden. Iets te ver gegaan en toen voel de motor uit, blokkeerde -> omgedonderd.
#4: Tijdens een bochtentraining, mijzelf te hard gepushed -> highsider. Nachtje ziekenhuis met een hersenschudding en 2 weken thuis zitten als gevolg.

Behoorlijk wat somme fouten dus, maargoed daar leer je weer van :) En ik rijd 25k per jaar, dus probeer wel vaker wat dingetjes te verdanderen en mijzelf uit te dagen, heeft mij ondertussen een veel betere rijder gemaakt, dus het is de moeite wel waard.
 
1x te veel kletsen en vergeten de jiffy te gebruiken en daar lag ik onder de Soes,niet meer overeind kunnen komen van het lachen,remhendel kapot.
Meer gelukkig niet.......afkloppen.


Remhendel links of Jiffy rechts?
 
Motoren al paar keren laten vallen. Zelf wel eens omgevallen met de motor en 2 goede schuivers gemaakt. Eén in de berm en 1 de grindbak in.

Meer als een pijnlijke schouder en pijnlijke enkel niet aan overgehouden gelukkig. Na max 1 maand altijd alweer pijnloos geweest gelukkig.

Ik denk dat het vaak wel mee kan vallen zolang je nergens op knalt (geldt net zo goed voor het asfalt).
 
Ik heb ze niet geteld... maar ik denk niet dat ik aan 2 handen (met vingers) genoeg heb.....

Rond m'n 16e op een Maico 500 (prachtmachines ! ) in een bosperceel eraf vliegen en met knie tegen boom tot stilstand komen. Gebroken knieschijf. En dat doet zeer !!
15 jaar geleden met KTM op noppenbanden op nat asfalt.... scherpe bocht naar rechts en op de (andere) knie landen, pees die over de knie loopt 90% ingescheurd.



Verder talloze kleine valpartijtjes tijdens mijn werk, maar daar gelukkig nooit iets ernstigs aan over gehouden,ondanks dat er daar toch wel eens sprake was van hoge snelheden.

Meest lullige was een begeleiding begrafenisstoet overleden brandweercommandant, binnenbochtje over trottoir, bladeren....Bammm.... nog nooit zoveel toeschouwers gehad na een valparti j :X
 
Als ik motocross mee tel te vaak.
Meestal waren het lullige valpartijen waar ik of te moe was en een bocht slecht nam en omviel, of ik te vroeg op het gas hing en 30meter lang door de klei gleed (wat trouwens een hel is om op je motor klimmen klei).
Degene die mij wel altijd bij zal blijven is toen ik op iemand landde. Ik kwam links de tafel op zetten, de andere coureur leek het slim om van rechts naar links over de tafel te gaan, waardoor ik op hem landde.

Over de weg ben ik 2x gevallen een keer tijdens een test rit; de motor had nog nooit nieuwe rem olie gehad. Ik wilde optrekken voor de rotonde kwam niet op gang wat extra gas, wiel kwam licht van de grond blokkeerde en ik lag midden op de rotonde.

De andere keer was toen ik mijn broer uitlegde hoe je door een greppel moet rijden en precies alles deed wat je juist niet moest doen. Motor sloeg af en ik gleed uit.
 
Mijn meest memorabele valpartij was toen ik nog geeneens het roze papiertje in het bezit had. Het verkeer remde af, en de instructeur knalt met zijn yoghurtbeker (Pan-European) heel knap vol in de achterkant van zijn beide lessers. Drie motoren met schade, het was geen goede dag voor hem, en ik had mijn eerste valpartij achter de rug.
 
Ben 2x gevallen met de motor en heb hem 2x laten vallen (beide keren in de achtertuin tijdens het verplaatsen).

De eerste keer was met mijn tweede les, straatje keren en nog niet geleerd dat je dus niet in de rem moet knijpen wanneer je stuur gedraaid is. Ik lag er dus al snel onder. Dit gebeurde trouwens stapvoets.

De tweede keer wilde ik keren terwijl ik van de stoep af reed, ook niet echt handig. Het mooie was dat dit gebeurde voor een vol terras. Ik heb aardig wat mensen vermaakt met de val, constateerde ik aan de hand van het gelach. Gelukkig was er jongen die na het lachen aangeschoten kwam aanschieten om te helpen.

Niets spectaculairs nog dus :P
 
Waar ik op m n snuffertje ging was net ervoor een ongeluk gebeurd , dus aan publiek en hulpdiensten geen gebrek :X
 
Hoe werkt dat nou, al die mensen die hun motor laten vallen? Dat is mij nou geloof ik echt nog nooit gebeurd. Of je moet die keer dat het schijfremslot er nog op zat meerekenen, waardoor hij plotseling niet verder meer bewoog terwijl ik nog een stap aan het maken was.
 
Hoe werkt dat nou, al die mensen die hun motor laten vallen? Dat is mij nou geloof ik echt nog nooit gebeurd. Of je moet die keer dat het schijfremslot er nog op zat meerekenen, waardoor hij plotseling niet verder meer bewoog terwijl ik nog een stap aan het maken was.

Om het eens te ervaren raad ik je aan om in een scherpe bocht vol te remmen vanuit het niets. Niet langzaam opbouwen maar gelijk hop! Dan ben je weer een ervaring rijker!
 
Hoe werkt dat nou, al die mensen die hun motor laten vallen? Dat is mij nou geloof ik echt nog nooit gebeurd. Of je moet die keer dat het schijfremslot er nog op zat meerekenen, waardoor hij plotseling niet verder meer bewoog terwijl ik nog een stap aan het maken was.

We maken in dit topic idd geen onderscheid tussen ongelukkige en domme valpartijen … Bij welk van de twee jij jouw geval met het schijfremslot rekent laten we stilzwijgend aan je over :+
 
30 jaar geleden met de Honda CR500 een paar keer gevallen. Daarna alleen nog maar met de fiets en op de schaats en met de motor (afkloppen) alleen een paar hachelijke momenten gehad.
 
Wachtwacht... De verhalen lezende klinkt dat "de motor laten vallen" steeds als laten vallen terwijl je ernaast stond of liep. Dat is mij dus alleen gebeurd met een vergeten schijfremslot. Maar zoals Sassette net bijvoorbeeld zei: "Ben 2x gevallen met de motor en heb hem 2x laten vallen (beide keren in de achtertuin tijdens het verplaatsen)". Let op: ik zeg dus niet dat dat dom is of zo, ik vraag me alleen af hoe dat kan. Wie weet leer ik er nog wat van :)

Mijn motor laten vallen terwijl ik erop zat is me ook ettelijke malen gelukt :Y

Bij welk van de twee jij jouw geval met het schijfremslot rekent laten we stilzwijgend aan je over :+
_O- Nou, ik VOELDE me toen in ieder geval heel dom.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paka
Wachtwacht... De verhalen lezende klinkt dat "de motor laten vallen" steeds als laten vallen terwijl je ernaast stond of liep. Dat is mij dus aleen gebeurd met een vergeten schijfremslot. Maar zoals Sassette net bijvoorbeeld zei: "Ben 2x gevallen met de motor en heb hem 2x laten vallen (beide keren in de achtertuin tijdens het verplaatsen)". Let op: ik zeg dus niet dat dat dom is of zo, ik vraag me alleen af hoe dat kan. Wie weet leer ik er nog wat van :)

Mijn motor laten vallen terwijl ik erop zat is me ook ettelijke malen gelukt :Y

_O- Nou, ik VOELDE me toen in ieder geval heel dom.
Dus jij hebt ook je zwakke momenten :P
 
Wachtwacht... De verhalen lezende klinkt dat "de motor laten vallen" steeds als laten vallen terwijl je ernaast stond of liep. Dat is mij dus alleen gebeurd met een vergeten schijfremslot. Maar zoals Sassette net bijvoorbeeld zei: "Ben 2x gevallen met de motor en heb hem 2x laten vallen (beide keren in de achtertuin tijdens het verplaatsen)". Let op: ik zeg dus niet dat dat dom is of zo, ik vraag me alleen af hoe dat kan. Wie weet leer ik er nog wat van :)

Mijn motor laten vallen terwijl ik erop zat is me ook ettelijke malen gelukt :Y

_O- Nou, ik VOELDE me toen in ieder geval heel dom.

Twee keer gezien, een keer dacht iemand op zijn slippers even zijn motor te verplaatsen, zijn voet gleed uit in zijn slipper en ging ten onder met zijn motor. Andere keer stond de standaard schijnbaar niet helemaal goed uit denk ik, ik zie zo de motor van mijn kennis in slow motion om vallen ik had hem nog vast maar 250 kilo hou je toch niet even tegen.
 
Volgens mij gebeuren de meeste omval ongelukjes wel met de zwaardere motoren.. Zit ook wel enige logica in natuurlijk :+

Wellicht voor sommige kleine/lichte mensen toch verstandiger om ook voor een lichtere motorfiets te kiezen?
 
Denk dat in zo ongeveer alles ( ook, byv op mijn werk ) komen door routine.
gaat al 9999x ( vul wat in... ) goed.. En nét die ene keer ben je slordig of geloof je het wel.

Dat zijn de duurste ( ego ) deuken.

( ben met de vorst van laatst van een container afgevallen,
op die containers klim ik hele dagen door.. het is een behoorlijk onderdeel van mijn dagelijkse werk )
Het is koud / nat.. al laat.. heb haast, wil naar huis.. Even snel die laatste container nog een net overheen trekken.
Zoals ik er die dag al een stuk of 8 heb gedaan.

Nét die ene keer sta ik niet helemaal goed op het randje en glij ik er af.. lig je dan, op je rug in de bagger..
Gaan d'r jaarlijks een paar aan dood / zwaar gewond..
Had mazzel, viel in de zachte bagger :) )

En zo pleur je ook om met de motor
 
Terug
Bovenaan Onderaan