Valpartijen

Valpartijen, wie heeft er wat beleefd?

  • Ja, meer dan één keer

    Stemmen: 124 45,1%
  • Ja, maar nog maar één keer

    Stemmen: 69 25,1%
  • Nog niet, maar het zal vast wel een keer gebeuren

    Stemmen: 23 8,4%
  • Nee, en ik hoop dat zo te houden

    Stemmen: 55 20,0%
  • Nee, dat zal mij niet overkomen

    Stemmen: 4 1,5%

  • Totaal aantal stemmers
    275
  • Opiniepeiling gesloten .
1x.... Tijdens rijles 10 (dubbele lessen). Nog mee in de krant gekomen, omdat ik mijn motor tegen een winkel heb geparkeerd, en ik mijn laatste rijles dus beeindigd heb in het LUMC. Hoofd en arm in de kreukels. Nu een jaar en een paar dagen geleden. En binnenkort ga ik weer lessen. Wish me luck!
Bij dezen! :t
 
Ik heb mijn motor wel 10 keer uit mijn tengels laten vallen of vrijwel stilstaand, maar nooit met schade. Met off-road rijden ook wel een keer of wat omgegaan en zelfs in het water gelegen, gelukkig aan de kant van grote plas. Maar in 2017 voor het eerst in 24 jaar rijden echt op mijn plaat gegaan in de Dolomieten. Op de Passe di Rolle was het voorwiel opeens weg en gleden de motor en ik naast elkaar een motor of 30 over het asfalt. Het was wat nat, ik had mijn regenpak nog aan. Dat was aan flarden, ik had verder niets. De motor had een voorvork uit het gareel en de koffers aan diggelen (beiderzijds en de topkoffer). Wat kan zo’n motor stuiteren zeg. Ik heb nooit begrepen waarop ik uitglee.
 
Olie? Dan gaat het namelijk heel snel. Ik spreek uit ervaring. B|
 
Ja dat dacht ik ook, maar geen gladheid of olie gevonden. We hebben er een uur gewacht op de sleep, dus met 10 man uitgebreid geprobeerd wat er was gebeurd. Afgelopen jaar de zelfde pas weer gereden en niets gemerkt...
 
  • Leuk
Waarderingen: Jml
Ik heb mijn motor wel 10 keer uit mijn tengels laten vallen of vrijwel stilstaand, maar nooit met schade. Met off-road rijden ook wel een keer of wat omgegaan en zelfs in het water gelegen, gelukkig aan de kant van grote plas. Maar in 2017 voor het eerst in 24 jaar rijden echt op mijn plaat gegaan in de Dolomieten. Op de Passe di Rolle was het voorwiel opeens weg en gleden de motor en ik naast elkaar een motor of 30 over het asfalt. Het was wat nat, ik had mijn regenpak nog aan. Dat was aan flarden, ik had verder niets. De motor had een voorvork uit het gareel en de koffers aan diggelen (beiderzijds en de topkoffer). Wat kan zo’n motor stuiteren zeg. Ik heb nooit begrepen waarop ik uitglee.
Waren jullie met zó'n grote groep ...? _O-
 
Op de motor nu zo'n 4 keer onderuit gegaan in zo'n 6,5 jaar tijd. En 1 keer is de Fazer 600 omver getikt door een bejaarde terwijl die geparkeerd stond..
Tot nu toe alleen nog crashes gehad door eigen toe doen, soms moet je gewoon iets beter nadenken. :9

1. Wou de TransAlp 650 parkeren op de stoep, met iets van 5km/u gleed mijn voorwiel weg door sneeuw/ijzel. Had de motor nog niet zo lang dus dat wel even zuur.

2. Ging iets te enthousiast de bocht in op de TA650 na het inhalen van een auto, voorwiel gleed weg en ik lag onderaan de dijk. Beetje spierpijn en dat was het wel.
IMG_20131027_155644.jpg

3. Was wat afgeleid door een tegemoet komende auto in de verte en reed zo de dijk af op de NTV650 (was ook al donker), uiteraard niet te houden en ging onderuit. Daarna rustig nog 50km naar huis gereden met kapotte kappen, krom stuur etc..
IMG_20141011_100458570.jpg

4. Met circa 100km/u in de sloot terecht gekomen op de Hawk GT in Duitsland, was uiteraard wat ernstiger. Met spoed naar het ziekenhuis en daar 3 dagen gelegen. Paar maand last gehad van de hersenschudding en lopen was pijnlijk (niks gebroken). Kan mij ook niet herinneren wat precies de oorzaak was, denk een tankslapper door het slechte wegdek in combinatie met stijve vering/demping. Of ik was in dromenland, kan ook, was wel op een rechte weg en had er al 400km opzitten.
IMG-20170627-WA0005.jpg
 
Een keer omgedonderd met een Z650, dacht dat de zijstandaard al uitstond.
Flinke schuiver tijdens een ochtendje klaverblad racen met een CBR 600 F.
Valt dus reuze mee in 38 jaar :)
En af en toe zo'n broekpoep momentje maar ik zorg goed voor mijn beschermengeltje ;)
 
Een keer omgedonderd met een Z650, dacht dat de zijstandaard al uitstond.

Da's meer iets voor een Duc met een zelf inklappende zijstandaard (lees: gammele satéprikker met een veertje)
Op de eerste dag dat ik m' n Duc had kon ik het versnellingspookje rechtbuigen, de motor viel in een heg en de schade bleef daardoor beperkt tot het pookje.
 
Ik heb wel eens een Aprilia Pegaso als leenmotor gehad. Ook met zelfinklappende standaard. Nou, dat is even wennen. Die heeft ook een keer op de grond gelegen. Het is iets voor allroads, geloof ik. De crossbrommer heeft het ook.
 
43 jaar geleden tijdens de rijlessen in een regenbui onderuit in een bocht in een woonwijk en gleed zo rechtuit tegen een geparkeerde auto aan.
25 jaar geleden in Frankrijk waren ze halverwege een bocht begonnen met nieuw split op vers asfalt te strooien. Rechtuit de struiken in.
19 jaar geleden 's nachts verrast in Utrecht bij de universiteit door een stel fietsers zonder verlichting, uitwijken en onderuit. Zij fietsten door en lieten mij liggen.
15 jaar geleden bij een verkeerslicht als voorrijder met mijn broekspijp blijven hangen aan de voetsteun en daar ging heel langzaam een Goldwing op zijn linkerzijkant.
6 jaar geleden dacht ik dat hij in de eerste versnelling stond toen ik hem op de jiffy zette. Liep iets bergaf en hij stond toch niet in de eerste versnelling.
Wel schade gereden en 1 keer een verstuikte duim. Valt dus best mee.
 
43 jaar geleden tijdens de rijlessen in een regenbui onderuit in een bocht in een woonwijk en gleed zo rechtuit tegen een geparkeerde auto aan.
25 jaar geleden in Frankrijk waren ze halverwege een bocht begonnen met nieuw split op vers asfalt te strooien. Rechtuit de struiken in.
19 jaar geleden 's nachts verrast in Utrecht bij de universiteit door een stel fietsers zonder verlichting, uitwijken en onderuit. Zij fietsten door en lieten mij liggen.
15 jaar geleden bij een verkeerslicht als voorrijder met mijn broekspijp blijven hangen aan de voetsteun en daar ging heel langzaam een Goldwing op zijn linkerzijkant.
6 jaar geleden dacht ik dat hij in de eerste versnelling stond toen ik hem op de jiffy zette. Liep iets bergaf en hij stond toch niet in de eerste versnelling.
Wel schade gereden en 1 keer een verstuikte duim. Valt dus best mee.
*D O ja, als je zo doorgaat kun je motorrijdend 100 worden!
 
Tijdens mijn motorlessen ben ik onderuit gegaan bij het wegrijden uit parkeervak, liet de koppeling schieten en viel om. Daarnaast onderweg naar mijn examen voertuigbeheersing ingestuurd in mijn rem geknepen toen ik op het tankstation tot stilstand wilde komen, bots! Nadat ik mijn rijbewijs had ben ik nog onderuit geremd om een fietser te ontwijken die geen voorrang verleende. Ook ontdekt hoe het is om in de winter over klinkers te rijden.

Daarnaast een keer op het tankstation omgevallen toen ik iets doms deed en te snel weg wilde komen en de motor een keer om laten lazeren in de schuur. Allemaal onhandigheid en haast.

Nu is de CB-1 ingeruild en rij ik een TDM. Er komen valbeugels op, ik hoop ze niet nodig te hebben.
 
Gistermiddag een flinke smak gemaakt op A10 ringweg in Amsterdam. De totale som der delen die zich voordeden op dat moment, maakte dat ik met CBR650 tegen de vangrail aanknalde en vervolgens een lelijke schuiver met het asfalt. En geloof me, niet zozeer de klap, maar de schuiver deed het!

Het belangrijkste is dat je na het ongeluk zo rustig mogelijk dien te blijven en goed blijft communiceren met toegesnelde medegebruikers van de snelweg. Voor degenen die het hebben zien gebeuren, dat is voor hen beslist géén leuke ervaring.

Langs deze weg wil ik met oprecht ieder betrokkene (medeweggebruikers, ambulance personeel, de politie en het personeel van SEH) bedanken voor hun bijstand.
 
Gistermiddag een flinke smak gemaakt op A10 ringweg in Amsterdam. De totale som der delen die zich voordeden op dat moment, maakte dat ik met CBR650 tegen de vangrail aanknalde en vervolgens een lelijke schuiver met het asfalt. En geloof me, niet zozeer de klap, maar de schuiver deed het!

Het belangrijkste is dat je na het ongeluk zo rustig mogelijk dien te blijven en goed blijft communiceren met toegesnelde medegebruikers van de snelweg. Voor degenen die het hebben zien gebeuren, dat is voor hen beslist géén leuke ervaring.

Langs deze weg wil ik met oprecht ieder betrokkene (medeweggebruikers, ambulance personeel, de politie en het personeel van SEH) bedanken voor hun bijstand.

Hoe kwam het dat je onderuit ging?
En belangrijker, hoe gaat het nu met je?
 
In '81 tijdens lessen 2 keer onderuit, moet je maar niet in de winter beginnen met lessen
ergens begin '90 onderuitgegleden met sneeuwbui met CB550
Met Kawa classic 1500 blijven haken achter bumper van een Peugeot die opeens vol remde voor verkeersdrempel, ik gleed door op natte weg en tikte met valbeugel bumper aan, stepje bleef haken en ik onder uit
1500 Classic omgevallen vanaf zijstandaard, motor stond geparkeerd stationair te draaien, oprit was iets schuiner dan ik dacht
Omgevallen bij motorzaak met ZZR1100, remhandel bleef net haken achter kuiprand "ach, zo stapt die altijd af" zei vriendinlief
Bij optrekken motor valt opeens uit, viel dus effe om wegens verkeerd balans met zzr1100

Valt dus allemaal best mee
 
Alleen nog maar motor laten vallen bij parkeren / wegrijden.

Gelukkig Valbeugels, daar zijn ze voor.
 
  • Haha
Waarderingen: Jml
Een keer neergelegd.
De laatste les voor mijn examen, maar wel examen in een keer gehaald.
 
Terug
Bovenaan Onderaan