Valentino Rossi deel 18 - Na regen komt zonneschijn

Rossi wordt in 2016 kampioen

  • Ja

    Stemmen: 47 63,5%
  • Nee

    Stemmen: 27 36,5%

  • Totaal aantal stemmers
    74
Status
Niet open voor verdere reacties.
Nog een reden om naar zijn team te luisteren vind je niet?

Dat vindt ik niet.

Rossi heeft zelf de fout gemaakt om te lang door te rijden en zich te focussen op het verkeerde probleem en is daarbij misschien vergeten dat zijn crew waarschijnlijk meer info had dan hij op dat moment.

Als je als rijder dan dus maar klakkeloos naar je team moet luisteren zoals jij zegt is ook niks, bij een volgende keer gaat ie dan misschien te snel een natte baan op met slicks en gaat ie onderuit en dan wordt er weer geroepen dat zijn team niet alle beslissingen moet nemen.

Het is en blijft racen en zeker met dit soort omstandigheden is het ook een beetje een gok die je moet wagen met de banden.
Rossi heeft verkeerd gegokt en kostbare punten verloren, op naar de volgende race en hopelijk pakt ie daar wat meer punten.
 
Dat vindt ik niet.

Rossi heeft zelf de fout gemaakt om te lang door te rijden en zich te focussen op het verkeerde probleem en is daarbij misschien vergeten dat zijn crew waarschijnlijk meer info had dan hij op dat moment.

Als je als rijder dan dus maar klakkeloos naar je team moet luisteren zoals jij zegt is ook niks, bij een volgende keer gaat ie dan misschien te snel een natte baan op met slicks en gaat ie onderuit en dan wordt er weer geroepen dat zijn team niet alle beslissingen moet nemen.

Het is en blijft racen en zeker met dit soort omstandigheden is het ook een beetje een gok die je moet wagen met de banden.
Rossi heeft verkeerd gegokt en kostbare punten verloren, op naar de volgende race en hopelijk pakt ie daar wat meer punten.

Precies. En radio is ook niet voor niets verboden, laat rijders maar de beslissingen nemen, fouten horen erbij en houden het onvoorspelbaar/spannend, nu is de uitkomst van zijn beslissing helaas negatief, volgende keer pakt het hopelijk weer eens een keer in zijn voordeel uit.
 
Dat vindt ik niet.

Rossi heeft zelf de fout gemaakt om te lang door te rijden en zich te focussen op het verkeerde probleem en is daarbij misschien vergeten dat zijn crew waarschijnlijk meer info had dan hij op dat moment.

Als je als rijder dan dus maar klakkeloos naar je team moet luisteren zoals jij zegt is ook niks, bij een volgende keer gaat ie dan misschien te snel een natte baan op met slicks en gaat ie onderuit en dan wordt er weer geroepen dat zijn team niet alle beslissingen moet nemen.

Het is en blijft racen en zeker met dit soort omstandigheden is het ook een beetje een gok die je moet wagen met de banden.
Rossi heeft verkeerd gegokt en kostbare punten verloren, op naar de volgende race en hopelijk pakt ie daar wat meer punten.
waar zegt ik dat?
maar eerlijk, staat je team te zwaaien 4 rondes lang met "kom binnen" en je doet het niet...
dan ben je echt stront eigenwijs.
net als de coureur, is zijn team een groep professionals dit heel goed weten wat ze aan het doen zijn (ondanks de wijn en achterover leunen enzo) hahaha
 
:^

Rossi had gewoon weer een kut dag.

Half natte baan is niet zijn ding gaf hij aan. Of nat of droog, maar niet er tussen in. Niemand verwachtte dat Marques nog eerst zou worden na het begin van de race dus ook Rossi niet.
Komt hij binnen dan stuurt zijn team hem op intermediates weer de baan op. Geen vertrouwen, dus geen snelheid. Weer onderuit gaan kon echt niet.

Tsja... shit happends!

Soms heb je van die dagen.

Jammer dat het een half natte baan was. Jammer dat hij op intermediates er uit werd gestuurd. Jammer dat hij niet eerder naar binnen was gekomen. Jammer jammer jammer.

Volgende keer beter!


Als 1 ding gewoon duidelijk is dit seizoen dan is het wel dat The Doctor nog lang niet is afgeschreven op zijn oude dag!
 
Dat vindt ik niet.

Rossi heeft zelf de fout gemaakt om te lang door te rijden en zich te focussen op het verkeerde probleem en is daarbij misschien vergeten dat zijn crew waarschijnlijk meer info had dan hij op dat moment.

Als je als rijder dan dus maar klakkeloos naar je team moet luisteren zoals jij zegt is ook niks, bij een volgende keer gaat ie dan misschien te snel een natte baan op met slicks en gaat ie onderuit en dan wordt er weer geroepen dat zijn team niet alle beslissingen moet nemen.

Het is en blijft racen en zeker met dit soort omstandigheden is het ook een beetje een gok die je moet wagen met de banden.
Rossi heeft verkeerd gegokt en kostbare punten verloren, op naar de volgende race en hopelijk pakt ie daar wat meer punten.

:^

Rossi had gewoon weer een kut dag.

Half natte baan is niet zijn ding gaf hij aan. Of nat of droog, maar niet er tussen in. Niemand verwachtte dat Marques nog eerst zou worden na het begin van de race dus ook Rossi niet.
Komt hij binnen dan stuurt zijn team hem op intermediates weer de baan op. Geen vertrouwen, dus geen snelheid. Weer onderuit gaan kon echt niet.

Tsja... shit happends!

Soms heb je van die dagen.

Jammer dat het een half natte baan was. Jammer dat hij op intermediates er uit werd gestuurd. Jammer dat hij niet eerder naar binnen was gekomen. Jammer jammer jammer.

Volgende keer beter!


Als 1 ding gewoon wel duidelijk is dit seizoen dan is het wel dat The Doctor nog lang niet is afgeschreven op zijn oude dag!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gehoord dat Lorenzo volgend jaar stage gaat lopen bij de ONK en BSB.
Ervaring opdoen met regenraces en andere bandenleveranciers.
 
Als hij het bord BOX voor z'n snufferd krijgt moet ie gewoon binnen komen en ver geen ja maar je hebt nu gezien waar het in geeindigd is : YADRAMA .
Hij had gewoon lef moeten hebben en dat had MM wel met als resultaat : winnaar :}
 
Laatst bewerkt:
Als hij het bord BOX voor z'n snufferd krijgt moet ie gewoon binnen komen en ver geen ja maar je hebt nu gezien waar het in geeindigd is : YADRAMA .
Hij had gewoon lef moeten hebben en dat had MM wel met als resultaat : winnaar :}


Welnee gewoon doorrijden hij bepaald en niet de BOX ;)
 
In principe is de beslissing van de intermediates nog wel te begrijpen. Op vrijdag hebben ze slicks en intermediates getest, en de slicks gaven 0 grip en vertrouwen.... Misschien dat de Honda beter is op slicks in lage temperaturen?
 
Ze zouden toch wel iets af kunnen spreken met tekens door de rijders? Bijvoorbeeld op het rechte stuk linker handje los is volgens rondje binnen komen ofzo? Of mag dat ook weer niet?

In principe hoeft het team toch niet te weten wanneer hij binnen wilt komen? Het team moet gewoon ronde na ronde klaar staan en kan Rossi het advies geven om binnen te komen, wat ze ook deden. Uiteindelijk is het aan Rossi en die heeft besloten op welke banden hij wilde rijden en wanneer hij binnen wilde komen.

Toen Marquez wisselde wist ik bijna 100% zeker dat die op z'n bek zou gaan, het is gewoon ongelooflijk dat hij dat niet deed. Uiteindelijk denk ik dat als Rossi bij wijze van spreke dezelfde ronde als Marquez binnen was gekomen hij niet veel beter was gefinished. Of hij het op slicks beter had gedaan zullen we nooit weten maar de vrijdag test gaf weinig hoop.
 
Ach, al met al toch weer wat puntjes op Lorenzo ingelopen. 2e plaats zie ik nog wel gebeuren. Zie dan ook liever MM wereldkampioen worden dan JL. 2e is niet slecht toch op "zijn leeftijd"
 
Ach, al met al toch weer wat puntjes op Lorenzo ingelopen. 2e plaats zie ik nog wel gebeuren. Zie dan ook liever MM wereldkampioen worden dan JL. 2e is niet slecht toch op "zijn leeftijd"

Mwah, 2e, 3e, 4e. Vind ik allemaal niet tellen en ik denk Rossi ook niet. Het gaat om WK's
 
In principe is de beslissing van de intermediates nog wel te begrijpen. Op vrijdag hebben ze slicks en intermediates getest, en de slicks gaven 0 grip en vertrouwen.... Misschien dat de Honda beter is op slicks in lage temperaturen?
En de Honda bestuurder meer ballen :Y
 
Uiteindelijk denk ik dat als Rossi bij wijze van spreke dezelfde ronde als Marquez binnen was gekomen hij niet veel beter was gefinished.

Bekijk de voorsprong die Rossi had op de rijders die voor het wisselen achter hem lagen maar uiteneindelijk voor hem over de finish kwamen. Dat verschil hadden die rijders waarschijnlijk niet dicht gereden als Rossi wel tijdig gewisseld had. Volgens mij had een 3-4-5 plaats er dan in gezeten.
 
In principe hoeft het team toch niet te weten wanneer hij binnen wilt komen? Het team moet gewoon ronde na ronde klaar staan en kan Rossi het advies geven om binnen te komen, wat ze ook deden. Uiteindelijk is het aan Rossi en die heeft besloten op welke banden hij wilde rijden en wanneer hij binnen wilde komen.
Team moet idd gewoon klaarstaan, maar misschien dat de coureur tijdens de race bedenkt dat hij op slicks wil rijden ipv intermediates? Dat moet toch wel aan te geven zijn. Uiteraard heeft het team tijd nodig om de fiets om te bouwen, maar dat valt wellicht in te calculeren.
Toen Marquez wisselde wist ik bijna 100% zeker dat die op z'n bek zou gaan, het is gewoon ongelooflijk dat hij dat niet deed. Uiteindelijk denk ik dat als Rossi bij wijze van spreke dezelfde ronde als Marquez binnen was gekomen hij niet veel beter was gefinished. Of hij het op slicks beter had gedaan zullen we nooit weten maar de vrijdag test gaf weinig hoop.
Ik had ook niet gedacht dat MM het zou redden. Het is ook het verschil in coureur. MM snel snel terwijl VR meestal meer tijd nodig heeft om in zijn ritme te komen.
 
Als hij het bord BOX voor z'n snufferd krijgt moet ie gewoon binnen komen en ver geen ja maar je hebt nu gezien waar het in geeindigd is : YADRAMA .
Hij had gewoon lef moeten hebben en dat had MM wel met als resultaat : winnaar :}

Had Marques zoveel lef dan?

Die was de baan al afgereden, omdat hij er niet lekker op zat met die regenbanden. Als hij de race zo moest vervolgen had hij nooit een goede positie kunnen halen.

Hij had dus weinig te verliezen aangezien hij al aan het verliezen was....

Voor hetzelfde geldt was hij gewoon gecrasht, want zijn offroad kunstje was natuurlijk prachtig, maar dat lukt ook niet elke keer.

Dus ja, hoeveel lef heb je als je al weinig te verliezen hebt?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan