Vakantieplannen 2019?

Gewoon... 3 weken vakantie met mijn dochter.
Die helaas de door mij gestelde leeftijd nog niet heeft bereikt om achterop te mogen dus gaan we met het koekblik :+
 
Laatst bewerkt:
Ik wil ongeveer 8 mei vertrekken naar de Noordkaap. Heen via Noorwegen en terug weet ik nog niet zeker maar wil wel de 27e weer terug zijn. Zijn er meer mensen die in deze periode gaan? Als iemand een mooie route voor me heeft voor de BMW Navigator (IV) / Basecamp dan zou ik die graag willen hebben.
 
Gewoon bij Oslo de boot af en de E-weg volgen richting het noorden.
 
Al een jaar uitkijkend naar mijn trippie naar Frankrijk.
Ik lees altijd stilzwijgend deze topics door en krijg dan steeds meer zin in de vakantie tent tripjes.
29 Mei vertrek ik richting de vercors en dan binnen door naar Antibe en Monaco en dan (als de passen open zijn) via de RDGA en wat uitstapjes naar het noorden.
Samen met mijn Blackbird kom ik deze 2 weken prima door😎
 
Ik zou het andersom doen. Noorwegen is zo ontzettend mooi en divers dat als je op de terugweg door Zweden rijdt dat ontzettend saai lijkt. Doe je het andersom dan bouw je op en bewaar je het mooiste tot het laatst.

Voorspel :Y
 
Welkom terug Frazer. Wij gaan in Juli naar de Balkan tot in Griekenland. Wij nemen ongeveer volgende route Slovenië, Kroatië, Montenegro, Kosovo, Macedonië dan Griekenland tot in Patra (niet door Albanië). Daarna ongeveer dezelfde richting terug. Heb je eventueel tips die we niet uit het oog mogen verliezen of eventueel opmerkingen.
 
Min of meer ook de route die ik genomen heb, alleen ben ik wel door Albanië gegaan. Vermijdt je dat met een reden? Prachtig land namelijk. Ik heb alleen Kosovo niet aangedaan, lag niet op mijn route en bovendien was mijn verzekering niet geldig voor Kosovo. Nou kan je die aan de grens wel extra afsluiten, maar dat vond ik een beetje zonde alleen om er een halve dag doorheen te rijden.

Heel veel tips vind je hier: In juni door De Balkan, tips en tricks gezocht!
 
Ik vermijd Albanië om dezelfde reden dat je Kosovo vermijd. Mijn verzekering dekt Albanië niet.
 
Ik vermijd Albanië om dezelfde reden dat je Kosovo vermijd. Mijn verzekering dekt Albanië niet.

En Kosovo wel? Dat wordt meestal juist uitgezonderd.
Mijn verzekering (Unive) geeft aan dat het geldig is voor Servië, met uitzondering van de gebieden waarover het land geen bestuurlijke zeggenschap heeft. En ik ben er vanuit gegaan dat ze hiermee Kosovo bedoelen, aangezien Kosovo volgens de officiële erkenning nog steeds geen op zichzelf staand land is. Kosovo wordt verder op mijn hele verzekeringspolis ook niet genoemd.
 
Deze clausule over Servië staat er bij mij ook op. Maar SRB Servie is niet doorkruist. AL(Albanie) is wel doorkruist op op mijn verzekerings document.
 
Net alle routes op de tomtom en op mijn telefoon gezet.

688746.png


Nou ja eigenlijk al gisteren maar toen kwam ik er achter dat dag 6 totaal ergens anders stopte dan het begin van dag 8.
Dus daar net maar even ingedoken. Kwam er achter dat dag 7 iets van 8,5 rijd uren waren en dag 8 "slechts" 5,5 uur.
Dus een nog wat zitten klooien en een beetje betere verdeling gemaakt.

Via e-bay zo een x-grip kloon besteld, die is ook binnen gekomen dus die kan ook op de v-strom geklust worden.
Gisteren ook al wat camping zooi naar beneden gebracht van de week eens alles in de tassen laden kijken of dat iets wordt.
Nog 3 weken tot vertrek.. *O*
 
In juni een weekje naar de Dolomieten, heb er zin in *O*!!! We verblijven in Arabba, dit is inmiddels een bekende uitvalsbasis geworden. Volgende week even de routes maken!
 
@bommes , hoeveel kilometer is je route? Voor hoeveel dagen? Ziet er gaaf uit!
Ik ben van zaterdag tot zaterdag onderweg, 8 rij dagen dus.
Dag 1 snelweg naar het zuiden de rest binnendoor.
Dit keer de niet echt hoge berg passen omdat ik nog te vroeg in het seizoen zit een er het risico is dat er nog een flink aantal gesloten zijn.
Totaal is iets van 3650km
 
Laatst bewerkt:
Net alle routes op de tomtom en op mijn telefoon gezet.

Bekijk bijlage 1391849

Nou ja eigenlijk al gisteren maar toen kwam ik er achter dat dag 6 totaal ergens anders stopte dan het begin van dag 8.
Dus daar net maar even ingedoken. Kwam er achter dat dag 7 iets van 8,5 rijd uren waren en dag 8 "slechts" 5,5 uur.
Dus een nog wat zitten klooien en een beetje betere verdeling gemaakt.

Via e-bay zo een x-grip kloon besteld, die is ook binnen gekomen dus die kan ook op de v-strom geklust worden.
Gisteren ook al wat camping zooi naar beneden gebracht van de week eens alles in de tassen laden kijken of dat iets wordt.
Nog 3 weken tot vertrek.. *O*
Ik ga ook over 3 weken weg..29 Mei en rij ongeveer de zelfde route..als ik een NL strom zie rijden zal ik ff zwaaien☝️
 
Ik vertel de 25ste al, tegen de tijd dat hij vertelt ben ik denk al op het zuidelijkste punt van mijn trip.
 
Op de r1200rt-lc vanaf 13 juli via de Route des Cretes naar de RDGA. Eindelijk mijn nieuwe Redverz Atacama proberen! Ik kan niet wachten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan