Vakantieplannen 2019?

over 11 dagen Wintersport, voorjaarsvakantie naar Terschelling (met blik).

In de Meivakantie een weekje met de motor proefkamperen met me vriendin, waarschijnlijk richting de eifel. Afhankelijk van hoe dit bevalt de zomervakantie plannen.

En waarschijnlijk nog diverse weekendjes met de motor.
 
Ik heb 2x lang weekend met de club.
500 euro challenge gaat helaas niet door. Rare verplichte vrije dagen en dus geen dagen over om zelf te plannen.

1 v weekends ligt in de bouwvak, dus zal zeker een goede week worden.

En ik denk dat elk lang weekend een motorweekend gaat worden.
Pasen
Hemelvaart
Pinksteren
 
Ik ga met een maat naar het zwarte woud en ben van plan om een weekje in m’n eentje weg te gaan om te zien hoe dat bevalt. Dat was ik vorig jaar al van plan en wou toen naar zwitserland maar het was net in de week dat ik vrij had ongelovelijk kl*teweer, dat leek mij geen leuke eerste solotrip. Dit jaar heb ik geen doel, ik vetrek gewoon naar het zuiden en als ik niet verder kom dan de veluwe omdat ik het daar ook naar m’n zin heb dan vind ik dat prima.
 
Zwarte Woud, maar ook de Vogezen zijn beide mooie gebieden met leuke cols. De B500, respectievelijk de Route des Crêtes zijn de belangrijkste wegen.
Helaas wil het weer daar nog wel eens te wensen over laten. Regen vaak op het menu. Afgelopen zomer was ik daar, en had geluk met prachtig mooi weer.

Begonnen met eerst het noordelijk deel, en bij terugkomst uit de Alpen, het zuidelijk deel van het Schwarzwald gedaan.
Ik heb daar in het Schwarzwald hele mooie weggetjes gereden. Had ik niet verwacht. De B500 is een mooie weg, maar het was daar erg druk, dus file rijden.
Heel groot is het Zwarte Woud niet, maar er is ook optie om even de Rijn over te steken en dan les Vosges te gaan rijden. Zeker zo mooi!
 
Ik zit nog in dubio dit jaar... ik denk dat ik twee weken weg kan in het voorjaar (Eind mei/Juni), wellicht kunnen jullie mij helpen beslissen:


Bekijk bijlage 1349719

Ik denk dat Ukraine / Wit Rusland ontzettend gaaf is omdat het zo afsteekt van onze westerse samenleving. De balkan heeft dat wat minder, maar heeft een ontzettende interresante historie (de balkan oorlog ~1994).

Ik vind het allemaal maar moeilijk, zijn er mensen voor wie dit een simpele keuze zou zijn?
 
Denk da wit rusland en ukraine de moeite moet zijn staat al tijdje op mijn te doen lijst
Indien ge een reisgezel zoekt voor de eerste twee weken van juni maar iets weten want vermoed da er beetje paperassen werk aan te pas zou kunnen voor je wit rusland binnenkunt
 
Dan ben ik al weer thuis. Ik zit daar begin mei. YES, ook veel zin in!!:]
Voor de zomer, daar zit ik nog steeds over te denken..............8)7
2 wkn Sardinië, of Schotland, of Denemarken:?
Sardinië zou ik zelf niet snel meer in de zomer doen. In het voorjaar is het een stuk aangenamer qua temperatuur en is het landschap niet helemaal uitgedroogd.
 
Besluit genomen.... Omdat we net een nieuwe hond hebben gaan we dit jaar voor daguitstapjes. We gaan de hond niet stressen door een week weg te gaan.
 
Mijn besluit ook genomen, het wordt de Balkan en vml Joegoslavië. Omwille van de tijd in 2 dagen snelweg naar Slovenië, dan lekker op het gemakje Kroatië, Bosnië, Montenegro en Albanië door naar Griekenland. Dan even inschatten hoe het met de tijd zit en waar ik verder nog heen kan, zonder dat ik met al te veel gehaast weer terug moet. Ik heb 4 weken de tijd, dus moet lukken.
 
Mijn besluit ook genomen, het wordt de Balkan en vml Joegoslavië. Omwille van de tijd in 2 dagen snelweg naar Slovenië, dan lekker op het gemakje Kroatië, Bosnië, Montenegro en Albanië door naar Griekenland. Dan even inschatten hoe het met de tijd zit en waar ik verder nog heen kan, zonder dat ik met al te veel gehaast weer terug moet. Ik heb 4 weken de tijd, dus moet lukken.
Vergeet de d-8 niet helemaal af te rijden dan he. Rijeka - Dubrovnik, echt de moeite waard.
 
Na de tochtjes Groningen - leeuwarden zat te zijn na 2 maanden m'n eerste motor (gs500) te hebben ook wat op de planning gezet. Komend weekend m'n eerste "lange" tocht. Vrijdagmiddag van Groningen naar Limburg met niet al te veel snelweg. Zaterdag een 200km tochtje richting de Eifel, en maandag weer lekker rustig terug. En in de zomer of een leuk tochtje naar Engeland of zuid-Duitsland, ligt eraan waar ik op dat moment zin in heb :]
Eventuele tips zijn trouwens welkom :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan