Vakantieplannen 2019?

Ik heb de route gedownload. Leuk om een keertje te rijden................

Maar de link die klopt niet(?)

klik op: http://members.home.nl/motor/routes/teuto.htm (Teutoburgerwald 2011)
klik daarna: versie mei 2011
 
Oh, zover ben ik niet gegaan....zit al jaren vastgeroest in mijn navi.... Vandaar dat ik vaak van afwijk....snelweg op en ergens de route onderweg oppak en de mooie stukken pak....en vlot weer terug naar huis.
 
vanaf 10 juni 34 dagen noorwegen /zweden/finland is de bedoeling
Lijkt mij ook mooi, ik wil jou route en verblijfsplan wel zien. Zelf wil ik een trip door heel Italië doen (een of liefst 2 maanden). Ben vorige zomer naar de MotorGP Italie geweest via camping aan de Chiemsee / Oostenrijk/ Italië en via Frankrijk en België weer terug totaal 3wkn met tentje.
 
Mijn plannen voor dit jaar beginnen ook vorm te krijgen, in april een 13 dagen solo naar Schotland, voornamelijk de nc500 en misschien een stuk TET in de UK. Het laatste nog niet veel over opgezocht. In Juni zal Rome en Umbrië op de planning staan met de vriendin(vliegtuig). En de losse plannen (nog gewoon in gedachten) is de stella alpina, en naar Polen met de motor. Het laatste afhankelijk van verbouwingen, gezins etc
 
Laatst bewerkt:
Ik ben van plan solo 4 dagen (midweek) Eifel te doen.
Dus ik zoek nog klein gezellig motorhotel met sanitair op de kamer en HP die centraal gelegen is in het gebied.
Verblijf schat ik ongeveer 225 euro voor all in (exclusief benzineverbruik drank, lunch & benzine).

Daarna nog solo 5 dagen (midweek) zuiden Zwarte woud. Zoek dan hetzelfde soort verblijf en prijs als boven.
De weersberichten moet vanzelfsprekend wel prettig zijn in die periode om motor te rijden.

Routes van beide midweken moet ik ook nog uitzoeken. Ik rij dan meestal na het ontbijt om 10.00 uur weg tot uur of 17.00.
Tussendoor stop ik hooguit 2 tot 3 keer voor een kleine break om te eten & drinken.

Vorig jaar in juni solo midweek Sauerland gedaan bij Nederlandse uitbaters wat heel gezellig was en in dezelfde prijsklasse als boven.
Ook plaatste zij eventueel mooie routes op je tomtom. Het alleen rijden is mij toch wel bevallen en in het hotel gezellig gehad met andere motor liefhebbers.

Tips, routes en positief advies altijd welkom.
 
Geboekt voor de illyriaraid, van griekenland door macedonie, albanie, montenegro, servie, bosnie naar croatie.

Offroad! Zin in.
 
Vakantieplannen voor dit jaar begin Juni Duitsland richting de Moezel 4 dagen.
Laatste twee weken Juni Oostenrijk naar club of newchurch. Verder rondje Elfstedentocht maar dan met de motor. En wie weet wat er nog meer op het pad komt!
 
Ik zit nog in dubio dit jaar... ik denk dat ik twee weken weg kan in het voorjaar (Eind mei/Juni), wellicht kunnen jullie mij helpen beslissen:


1548193596620.png


Ik denk dat Ukraine / Wit Rusland ontzettend gaaf is omdat het zo afsteekt van onze westerse samenleving. De balkan heeft dat wat minder, maar heeft een ontzettende interresante historie (de balkan oorlog ~1994).

Ik vind het allemaal maar moeilijk, zijn er mensen voor wie dit een simpele keuze zou zijn?
 
Hier reeds concreet , laatste week juni 7 dagen rond t como meer en lago maggiore toeren. Daarna afzakken naar Piemonte en daar nog 7 dagen toeren. Iemand nog een leuk gåstehaus voor een overnachting regio Freiburg ?
 
Freiburg zelf is best een leuke stad... of misschien vond ik dat toen omdat er een sociaal pedagogische opleiding zit die in het uitgaansleven voor een vrouwenoverschot zorgt ;) Gewoon via AirBNB iets zoeken met garage daar in het centrum (of kamperen op de stadscamping).
 
Ik zit nog in dubio dit jaar... ik denk dat ik twee weken weg kan in het voorjaar (Eind mei/Juni), wellicht kunnen jullie mij helpen beslissen:


Bekijk bijlage 1349719

Ik denk dat Ukraine / Wit Rusland ontzettend gaaf is omdat het zo afsteekt van onze westerse samenleving. De balkan heeft dat wat minder, maar heeft een ontzettende interresante historie (de balkan oorlog ~1994).

Ik vind het allemaal maar moeilijk, zijn er mensen voor wie dit een simpele keuze zou zijn?

Zelf kom ik geregeld in Wit-Rusland maar ik zou het afraden met de motor. Het land inkomen is soms al een lang en ingewikkelde zaak en wanneer je van de hoofdwegen af gaat is het kwaliteit van de wegen erg slecht.
 
Ik ben van plan solo 4 dagen (midweek) Eifel te doen.
Dus ik zoek nog klein gezellig motorhotel met sanitair op de kamer en HP die centraal gelegen is in het gebied.
Verblijf schat ik ongeveer 225 euro voor all in (exclusief benzineverbruik drank, lunch & benzine).

Daarna nog solo 5 dagen (midweek) zuiden Zwarte woud. Zoek dan hetzelfde soort verblijf en prijs als boven.
De weersberichten moet vanzelfsprekend wel prettig zijn in die periode om motor te rijden.

Routes van beide midweken moet ik ook nog uitzoeken. Ik rij dan meestal na het ontbijt om 10.00 uur weg tot uur of 17.00.
Tussendoor stop ik hooguit 2 tot 3 keer voor een kleine break om te eten & drinken.

Vorig jaar in juni solo midweek Sauerland gedaan bij Nederlandse uitbaters wat heel gezellig was en in dezelfde prijsklasse als boven.
Ook plaatste zij eventueel mooie routes op je tomtom. Het alleen rijden is mij toch wel bevallen en in het hotel gezellig gehad met andere motor liefhebbers.

Tips, routes en positief advies altijd welkom.

Een centraal en gezellig adres in de Eifel/Moezel met Nederlandse uitbaters is bijv. de Bike-Inn te Treis-Karden. Ook in de prijsklasse die je noemde. Helpen je ook met routes. Home - Bike-Inn - Motorhotel Eifel, Moezel, Hunsrück

In het Zwarte Woud was de Gasthof zum Ochsen erg goed bevallen. Goed eten en goede kamers. Wel (vrolijke en behulpzame) Duitse eigenaren. Komen veel motorrijders Gasthof zum Ochsen – Vöhrenbach
 
In september een reisje gepland , 7200 harde km's.
Vertrek in den Belziek , Lux , Fr , CH , Ita ,( ferry Brindisi - Igoumenitsa ) Griekenl , Alb , Mont , Kroa , Ita , Oostenr , Duitsl , Fr , Lux , Belziek.
In Griekenland blijf ik een dag extra om Delphi , een klooster van Meteora te bezoeken en in Montenegro een dag extra om enkele forten te bezoeken vlakbij Kotor.
Jammer dat het nog wel even duurt voor het vertrek maar ik heb er wel veel zin in !
 
Gewoon rijden, rijden, een keer een bak koffie, rijden, lunch, rijden rijden rijden en bier.
Dat is ook hoe wij op vakantie gaan!

Elk jaar zeggen we: dit jaar gaan we eens NIET naar Oostenrijk! En elk jaar vertrekken we weer naar Oostenrijk. Ik heb hier al veel mooie bestemmingen voorbij zien komen en ben vastbesloten dat het dit jaar geen Oostenrijk wordt. Ventje weet het nog niet, maar die kan in zijn uppie naar Oostenrijk als hij daar persè weer heen wil.
 
@Marreke

Dan zou ik inderdaad zeker eens iets anders opzoeken. Oostenrijk is fantastisch (vrijdag vertrek ik er weer heen voor een aantal dagen. Voor een andere activiteit weliswaar, maar toch) maar er is nog wel heel veel ander moois te beleven 'in de buurt.'
Frankrijk, Spanje, Andorra, Kroatie, Zwitserland, Italie. Allemaal prachtig om om met de motor te doen.
En waar ik zelf nog niet heen ben geweest (wegens afschrik scenario's qua weer en/of drankprijzen: Engeland, Schotland en Scandinavië.

Verandering van spijs doet eten!!
 
Schotland, Wales, Engeland en ook Ierland zijn absoluut de moeite waard.

Het is er iets duurder dan Nederland en het weer is vergelijkbaar.
Ook in Nederland kun je net de verkeerde periode treffen, zoals we de laatste dagen/weken hier ook gehad hebben.

De gemiddelde Britse automobilist is ook erg netjes naar motorrijders toe. (dat zal in de grote steden ws wel anders zijn)
En de Britten zijn in zijn algemeen ook prettig in omgang. (dit zijn dus niet de voetbalfans of vakantiegangers buiten de UK)

Noorwegen/Scandinavië kan ik (nog) niet over oordelen...........na dit seizoen hopelijk wel.
Dat Noorwegen beduidend duurder is, is wel bekend.
 
@Marreke

Dan zou ik inderdaad zeker eens iets anders opzoeken. Oostenrijk is fantastisch (vrijdag vertrek ik er weer heen voor een aantal dagen. Voor een andere activiteit weliswaar, maar toch) maar er is nog wel heel veel ander moois te beleven 'in de buurt.'
Frankrijk, Spanje, Andorra, Kroatie, Zwitserland, Italie. Allemaal prachtig om om met de motor te doen.
En waar ik zelf nog niet heen ben geweest (wegens afschrik scenario's qua weer en/of drankprijzen: Engeland, Schotland en Scandinavië.

Verandering van spijs doet eten!!
Engeland schotland wel leuk al diverse m s len geweest, noorwegen,zweden,finland ga ik deze zomer in 34 dagen meemaken
 
Hoe plannen jullie een route?
Google Maps en myroute app hebben winterafsluitingen dus kan ik niks maken in de Alpen.
Ik maak normaal eerst de route in Google Maps en daarna in basecamp.
 
Hoe plannen jullie een route?
Google Maps en myroute app hebben winterafsluitingen dus kan ik niks maken in de Alpen.
Ik maak normaal eerst de route in Google Maps en daarna in basecamp.

Ik gebruik het zelf nooit, maar ik meen laatst ergens hier op het forum te hebben gelezen dat je in maps tegenwoordig ook een datum kunt kiezen waarop je de route wilt rijden. Als je dan een datum buiten het winterseizoen neemt dan gaat hij gewoon over de passen die je wilt. Hoe weet ik niet, maar er staat me iets van bij dat het kan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan