Vakantieplannen 2019?

Eind augustus rij ik naar Tende om de Lgks proberen te rijden. Terug via Parpaillon en de Jafferau. Die laatste is, net als de Lgks, nieuw voor mij. Omdat de Lgks wat verder weg is dus 7/8 dagen weg: directie thuis is accoord 😀.

Ik twijfelde nog: een trip naar Madrid via de binnenwegen in Spanje trekt mij ook, maar de aanlooproute en terugreis zijn erg lang en saai.

Tijdens deze feestdagen: nwe ketting en tandwielen, bougies, reparatie contactslot en USB aan het stuur. In mei monteer ik heidenaus scout k60.
Bekijk bijlage 1344110
Goede plannen en ongeveer gelijk aan wat ik zelf ook in de gedachten had zitten.
Alleen de tijd/datum ben ik nog over uit, dat wordt even afstemmen met mijn vriendin.

Helaas past mijn motor niet binnen dus komt het er maar niet van nu in de winter periode alvast wat onderhoud uit te voeren.
Nou ja het ding past wel binnen maar ik zou niet weten waar dan de huidige inboedel/zooi die nu in de schuur woont heen moet.

Zou voor mij de eerste keer met de V-strom op vakantie zijn, een dus ook de eerste keer off-road met dit grote bakbeest.
 
Ik ga in mei twee weken naar het Verenigd Koninkrijk - als ik er dan nog in mag - en rond september wil ik naar Scandinavië en de Baltische staten.
 
Teutoburgerwald..nog geen uurtje rijden van ons maar de afgelopen jaren veel te weinig daar geweest...

En misschien een meerdaagse trip naar het zuiden.....iig Duitsland in met de vfr...
 
Goede voornemen 2019, eerste keer op motorvakantie. Route grofweg eifel, vogezen, jura, RDGA, natuurpark verdon, klein stukje RDGA, vogezen en over Luxemburg weer terug in 2 weken tijd. Routebestanden zijn grotendeels klaar, de z1000 staat klaar, nu nog een geschikt moment prikken dat werk en privetechnisch voor zo min mogelijk problemen zorgt :).
 
Teutoburgerwald..

Ik ben er nog nooit geweest, dus heb net op YouTube een filmpje gekeken waarbij ze vertrokken vanuit De Lut. Zag er op zich niet verkeerd uit, maar mij lijkt op het eerste gezicht Sauerland toch mooier. Wat vind jij?
 
Het zal hoogstwaarschijnlijk wel weer Spanje worden, maar hoe ik er heen ga en via wat voor route is mij nog onbekend.
 
Ik ben er nog nooit geweest, dus heb net op YouTube een filmpje gekeken waarbij ze vertrokken vanuit De Lut. Zag er op zich niet verkeerd uit, maar mij lijkt op het eerste gezicht Sauerland toch mooier. Wat vind jij?
Nee, niet vergelijkbaar met Sauerland, kleiner en lage heuvels. (trouwens Sauerland is ook niet erg groot)
Toch wel eens leuk om een keer te rijden. Voor mensen uit Noord-NL snel bereikbaar.
Half uurtje bij Oldenzaal over de grens en je zit tussen de heuvels. Sauerland is toch 300km verder.................

@ Ede-Wageningen
Daar hoef ik de motor niet voor te pakken. Da's m'n achtertuin. Dus met de trapfiets kan dat ook nog wel!
 
Ik ben er nog nooit geweest, dus heb net op YouTube een filmpje gekeken waarbij ze vertrokken vanuit De Lut. Zag er op zich niet verkeerd uit, maar mij lijkt op het eerste gezicht Sauerland toch mooier. Wat vind jij?
Sauerland is natuurlijk heuveliger, groter maar in vergelijk met de Alpen kleinschaliger.....maar wat wil je......:+

Maar ik rij vanaf de huis/grens in nog geen uur naar Ibbenburen en dan binnendoor naar Bissendorf/Borgloh/Bad Essen etc en tis in vergelijk met NL gewoon feest....:] en laat ik de uitloop richting Schöppen etc ook niet schieten om af te sluiten met een lekkere hap bij Fehlsenmüle.

Van mijn huis naar Möhnesee is nog geen 2 uur en daar begint de feest ook, maar je bent iig langer onderweg.

Iig ik heb voldoende uitdaging hier op een uurtje rijden, en ben allang blij dat ik niet in het westen met alle bijbehorende drukte.
 
Wat wil ik?

Zo veel mogelijk mooie ritjes dichtbij huis. Met andere woorden... Max 2 uur Autobahn enkele reis. Daarna moet ik op plaats bestemming zijn en daar lekker toeren. Vervolgens weer naar huis.

Ik ken alleen deze:

Denekamp ==> Iserlohn via de Autobahn.
Iserlohn ==> Winterberg via "bochtige route" TomTom.

Zijn we een hele dag zoet. Ongeveer 12 uurtjes, met alle stops en terrasjes.

Voor de rest was ik in Harderwijk, de Veluwe, Holterberg en hier rondom huis. Dat is leuk, maar haalt het in de verste verte niet bij Winterberg.

Ik zoek dus eigenlijk vooral 1 dags tripjes in Duitsland. Denk ik... :+
 
Misschien is het wel een goed onderwerp voor een apart topic, maar laat ik het eerst hier eens proberen.

Ik zit namelijk met een dilema.

De afgelopen 8 jaar ben ik elk jaar in het voorjaar met een vriend op vakantie geweest. Heel Europa doorgeknald met zijn tweeën, de grootste lol gehad, mooie trips gemaakt. Meestal een dag of 8 a 9 onderweg, 400 tot 450 km per dag, alles binnendoor en 's avonds een goede pot bier.

De route stippelde ik van te voren uit, de hotels deden we op de bonnefooi.

Maar na onze laatste trip heeft mijn maat besloten zijn motor te verkopen en sta ik er min of meer alleen voor. Komend voorjaar heb ik niemand om mee te gaan. Alleen gaan is voor mij geen optie. Afgelopen jaar heb ik drie dagen alleen door Italië gereden en dat vond ik eenzaam. Juist het na een dag rijden nog in je motorpak samen een paar biertjes drinken en de afgelopen dag doornemen is voor mij een van de hoogtepunten. Beetje zoals apres ski.

Nu twijfel ik met een georganiseerde reis moet gaan, of niet. Ik kijk nu bijvoorbeeld naar Horizon Motor Reizen
Ik ben om te beginnen niet zo'n groepsmens. (Ik ben overigens wel erg sociaal en maak makkelijk contacten.) Daarnaast vond ik het 'nomaden-karakter' van de trips die ik heb gemaakt juist het mooiste: 's ochtends opstaan en niet weten waar je 's avonds belandt. Het zoeken naar een hotel en dan op de mooiste, gekste, bizartste plekker terecht komen. Heerlijk. Zo maak je ook de mooiste dingen mee, in mijn beleving.

Wie heeft er ervaring met groepsreizen?

En vooral ook: wie stond daar ook erg sceptisch tegenover, en kan me aangeven waarom het zo is meegevallen?

Of andersom; wie had er enorm veel zin in een groepsreis en bij wie is dit zo ernorm tegen gevallen dat hij denkt: Nooit meer!

Ik ben erg benieuwd.


PS: de monster 796 (mijn nick, dus) is inmiddels ingeruild tegen een SuperSport S, maar dat terzijde.
 
Ik denk idd dat je beter een apart topic kunt openen.
Als je het "nomaden-karakter" zo mooi vind en het niet weten waar 's avonds belandt, dan is een groepsreis niet geschikt voor je.

Bij groepsreizen zijn meestal de begin-/eindpunten al bekend.........en het meeste tussenliggende ook.
Daarom is het georganiseerd, zodat je daar geen omkijken naar hebt.

Wij zijn diverse malen met groepsreizen op reis geweest.
Met Motoerit.nl zijn we een paar keer naar GB geweest (GB kan ik je aanraden) en is een beetje oubollig..........maar dat ben ik ondertussen ook.
In kleine groepjes vertrek je vanaf je bestemming en gaat ondertussen alle interessante dingen bekijken, ondertussen genietend van de omgeving.
Het groepsgebeuren bij Motoerit is vrij hoog.........en als je op 1 lijn zit zowel persoonlijk als rijstijl, is dat erg prettig.
Wisselen van groep of alleen gaan rijden, kan altijd.

Horizon is een heel ander soort organisatie, moderner en meer van de Likes en Facebook.
Wij zijn er mee naar Vercors Frankrijk geweest en voor ons was het ook een goede trip en organisatie.
Je staat bij wijze van spreken, alleen met elkaar op en eten/slapen doe je ook op het zelfde punt.
Tussendoor krijg je wel alle routes, maar is er niet echt een groepsgebeuren.............of je moet dat zelf willen, dan zul je zelf actief hierin moeten zijn.
Dus zelfstandig met elkaar afspreken.

Wij zijn ondertussen wel overtuigd van groepsreizen, maar dat zal zekers met mindset en leeftijd te maken hebben en zekers niet iedereen zijn ding zijn.
Als je nog jong en avontuurlijk bent, zou ik eerder proberen af te spreken met iemand van MF oid.
Ook dat kan tegenvallen, maar dat geldt voor alles.
 
In ieder geval enorm bedankt voor je snelle -midden in de nacht- reactie.
Zo jong en avontuurlijk ben ik ook weer niet, ik word dit jaar 50.

Als ik zo je verhaal lees, denk ik dat Horizon beter bij mij zou passen. Als het goed is, is de route voor mij al het hoogtepunt. Ik hoef niet naar stadjes, kerkjes, musea of kaasmakerijen.
Gewoon rijden, rijden, een keer een bak koffie, rijden, lunch, rijden rijden rijden en bier.

Afspreken met iemand hier is inderdaad een optie, maar wat je zelf heel terecht aangeeft; dat moet allemaal maar net passen en goed vallen. Ooit een keer met een collega op pad geweest, die zat als we niet reden de hele dag op zijn telefoon met zijn vrouw en zijn vader. Op zich een prima trip gehad, maar weinig gesproken......
Dat moet allemaal maar goed uitpakken, dus.

Maar: dank!
 
Dan wordt dat mijn eerste ritje (Teutenburgerwald) van het volgende seizoen. Nog tips / bezienswaardigheden voor onderweg?
Kijk of je ergens een LEUKE route voor dat gebied kan vinden.
Mijn ervaring is wel dat je als je daar niet oppast dat je erg veel stoplichten tegenkomt. Osnabruck is daar om de hoek!
 
Laatst bewerkt:
Alleen gaan is voor mij geen optie. Afgelopen jaar heb ik drie dagen alleen door Italië gereden en dat vond ik eenzaam. Juist het na een dag rijden nog in je motorpak samen een paar biertjes drinken en de afgelopen dag doornemen is voor mij een van de hoogtepunten.

Helemaal mee eens. Zo ben ik alleen naar Sardinië gereisd, omdat ik te ongeduldig was om te wachten totdat mijn maatje tijd kon vrijmaken. Het landschap is mooi. Het rijden is mooi. De tussenstops en het einde van de dag? Niks aan. Doe ik nooit weer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan