Vakantieplannen 2019?

Frazer

Happy Misfit
Donateur
4 apr 2007
10.650
16.214
Koog aan de Zaan
Nog een weekje en dan ligt 2018 alweer achter ons. Ook al heb ik mijn reisverslag van afgelopen zomer nog niet eens heb geplaatst, toch is het nooit te vroeg om plannen te maken. Dus waar gaan we het komend jaar naartoe?

Ik denk al een tijdje over de Balkan, en dan vooral vml Joegoslavië. Maar ook over Scandinavië, want daar ligt mijn hart wel een beetje, en ben er alweer even niet meer met de motor geweest. Tussendoor een weekje de bergen in gaat ook zeker wel weer gebeuren. Genoeg om over na te denken dus.

Wat zijn jullie plannen?
 
Voor komend jaar geen (grote) motorplannen. (wel voor 2020 met motor naar Rusland?)
Oke, wel motor-kamperen in Malmedy.(B) Tevens 2x weekend Eifel, Sauerland in planning. Ook motor-kamperen om dingen in Drenthe te gaan zien.

Toevallig vandaag een beetje aan het rondneuzen voor komend jaar. Vakantieplannen naar Vietnam of Andalusië? (vliegtuig)
Voor beide bestemmingen is motor(huur) een mogelijkheid. Dat moet nog precies uitgezocht, wat mogelijkheden, kosten, verzekering, ect.
Ook gewoon met de bus heeft wel voordelen. Alles op een rijtje zetten..........................

Naar Andalusië rijden vanaf NL is 2300km. Mss fly/ drive maar dan met huur-motor? Heb daarvoor al mail gestuurd.
Vietnam is (huur)motor ook wel een idee, maar dan probleem met verzekering(?) Ook hiervoor mail gestuurd.
Reacties afwachten........................... We gaan 't zien!
(en anders blijf ik gewoon hier op de Veluwe.............................)
 
Wordt een beetje toeren in de buurt. In het voorjaar staat er in ieder geval een nachtje Winterberg op de planning. Zaterdag op zondag. Veel drukker qua verkeer helaas, maar dan is er 's avonds ook nog wat te beleven.
 
Eind augustus rij ik naar Tende om de Lgks proberen te rijden. Terug via Parpaillon en de Jafferau. Die laatste is, net als de Lgks, nieuw voor mij. Omdat de Lgks wat verder weg is dus 7/8 dagen weg: directie thuis is accoord 😀.

Ik twijfelde nog: een trip naar Madrid via de binnenwegen in Spanje trekt mij ook, maar de aanlooproute en terugreis zijn erg lang en saai.

Tijdens deze feestdagen: nwe ketting en tandwielen, bougies, reparatie contactslot en USB aan het stuur. In mei monteer ik heidenaus scout k60.
IMG_20181208_163209116.jpg
 
Dat klinkt zeker goed! Azië trekt mij niet zo, maar Canada en Alaska staan bij mij zeker nog op de lijst.
We gaan naar Uttarakhand (west van Nepal), de voet van de Himalaya). Hoogste punt plm 3500 m. We rijden 2600 km in 24 dagen. Het is daar niet heel druk en alles is er nog vrij goedkoop. Het is geen georganiseerde reis en dat scheelt een hoop geld. Als we aankomen is de lente net begonnen. Ik was nooit eerder in India, wel in Thailand en op de Andaman Islands (die horen wel bij India).
Ik ga er een film van maken, dan kan je je er een beter oordeel over vormen.
 
Sowieso staat gepland: de skivakantie in januari en ik ga waarschijnlijk al zeilend naar engeland. Als het een beetje mee zit met de fiets terug via harwich. Qua motor weet ik het nog niet zo. Ik denk een poging 2 tot de franse TET, alhoewel ik afgelopen jaar al een tijd in frankrijk heb doorgebracht. Misschien zweden + baltische staten/polen?
 
Dit jaar een midweekje naar de Eifel in mei, daarna een pinkstertreffen in Vielsalm en er zullen nog wat losse weekendje tussendoor komen dit jaar. De zomervakantie is dit jaar met de vrouw en tent met het koekblik naar Zuid Frankrijk.
Volgend jaar weer alleen met de motor.... naar Corsica... *O*
 
De zomervakantie gaat in ieder geval naar Corsica, eind juni nog een lang weekend Westerwald. Verder wil ik in het najaar nog iets offroad gaan doen misschien een stuk TET weet nog niet waar. Met mijn vaste toermaten iets van ZW Noorwegen in het voorjaar.
 
In mei een paar dagen naar de Ardennen met de motor.
In juni 2 motorscooters huren in zuid Spanje en daar een weekje rond rijden OF de boot bij IJmuiden naar new castle en de trein weer naar Frankrijk op mijn vrouw haar vespa motorscooter OF een last minute naar de zon.
In juli de Alpen in ,Ik denk Oostenrijk en slovenie maar dat kan ook nog route grand alpes worden maar dan weer op een normale motor

Dus nog niks is zeker hier.
 
Laatst bewerkt:
2019 in ieder geval naar Italie (door de Appenijnen naar Abrusso), dan oversteken naar Sardinië en via Corsica en RDGA weer terug. :]
Heel ambitieus plan. Heel (te?) veel km's?? Wel alles SUPER-MOOI!!:t
Enkele jaren terug ben ik dwars door de Appenijnen naar Sicilië gereden. Van al mijn trips nog steeds de mooiste!

Afgelopen zomer was mijn plan om van Italië via Sardinië en Corsica over RDGA naar huis te rijden. (in 3 wkn)
Halverwege mijn plan bijgesteld en ben niet naar de eilanden overgestoken. Het is toch vakantie en daarom wil ik niet alleen maar jagen.
Je kán wel alles doen, helaas zie je onderweg het moois dan maar half. Dan heb je er veel minder plezier van. (vind ik)

Corse was mij al goed bekend en Sardinië ga ik nog wel eens in een andere vakantie doen. (iets voor 2-weken?)
Ik heb daarna wel RDGA gereden, verder dwars door Zwitserland naar Bodensee. Via Schwarzwald en les Vosges naar de Pfalz onderweg naar huis.

Maar zeker weten dat je heel veel MOOIE km's gaat maken!!:]:]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan