Vakantieplannen 2019?

Vorig jaar eind april via Grenoble afgezakt naar de parken Baronnies en Verdon. 1 keer was een pas afgesloten. Gewoon andere route genomen. Er valt daar zoveel te zien en de wegen lijken allemaal een feest. Heerlijk rustig in die periode. Eind juli weer teruggegaan, maar door de drukte was het minder leuk dan in de lente.
 
Gave plannen !! De Vercors Drome is lager en heel fraai.
Tip heen- en terugweg: camping la Mouche in Les Clerjus nabij Epinal-Sud. Hebben ook kamers volgens mij. Ligt op weg Nancy - Vesoul - Besacon
Les Clerjus is voor mij ongeveer 5 uurtjes rijden, ik wil dag 1 echt wat verder naar het zuiden uitkomen.
Annecy moet te doen zijn vanuit hier.
Bandjes even goed hard oppompen, een strookje paracetamol en een dubbele espresso en dat zou moeten lukken.8)7
 
Laatst bewerkt:
In mijn auto (tje) zit ook een motor, dus mijn vraag kan hier ook.

Toen mijn vrouw nog leefde zijn wij elk jaar met de auto op vakantie geweest naar Spanje en dat was met de BMW of de Toyota Avensis, met een overnachting in Frakrijk.

Nu heb ik een Aygo (900 cc) omdat ik bijna geen km meer maak, mijn vriendin heeft een Hyundai I10 (1000 cc geloof ik) Zou ik met een gerust hart het ook met deze auto kunnen doen en dan ook hellingen van 7 tot 8 % en soms zelfs iets meer in de binnenlanden ? Het gaar om bestemmingen van 1550 of 2050 km.

Wie heeft er ervaring mee?


met een i10 in de oostenrijkse alpen rond gereden, gaat prima, maakt wel graag wat meer toeren dan een dikke bmw ofzo maar geen schrijntje pijn
 
...................een strookje paracetamol .......................... en dat zou moeten lukken.8)7
Wat moet je met paracetamol?
Is dat tegen de pijn aan je zitvlak..................:?

Het is het algemene huismiddeltje tegen allerlei 'pijntjes' van tante Bets van 3-hoog................(denkt ze) Gebruik die zooi NOOIT. (meer):r
Toen ik na een (mislukte) zenuwbehandeling akelige kiespijn kreeg, heb ik een half buisje in mijn mik gegooid. Resultaat: NOPPES, helemaal NIX!!!!8)7
Nadat ik de Beerenburg flink had aangepakt, werd de pijn beter te dragen!!:t

Je zal begrijpen dat ik dat spul ook nooit in mijn vakantie-bagage heb. Mss wel voor een ander, maar ikzelf heb er NIETS aan!
Als ik dan toch verdoofd moet raken, dan scoor ik wel enkele flessen met iets sterks!
 
Laatst bewerkt:
1 midweek in mei met collega's trip langs de moezel. En 1 lang weekend of midweek alleen naar een bosrijk gebied, waar weet ik nog niet.
Dan met hangmat en tarp, wat bushcraft kookgerei mee en dan lkkr beetje primitief vakantie vieren (omdat ik t leuk vind).
Helaas geen naasten met motorrijbewijs die dat ook leuk vinden.

Doe t al elk jaar met mn broertje, zoals kanotocht Zweden maar hij heeft geen rijbewijs.
 
1 midweek in mei met collega's trip langs de moezel. En 1 lang weekend of midweek alleen naar een bosrijk gebied, waar weet ik nog niet.
Dan met hangmat en tarp, wat bushcraft kookgerei mee en dan lkkr beetje primitief vakantie vieren (omdat ik t leuk vind).
Helaas geen naasten met motorrijbewijs die dat ook leuk vinden.

Doe t al elk jaar met mn broertje, zoals kanotocht Zweden maar hij heeft geen rijbewijs.

Wauw. klinkt te gek, lekker in het bos met een kampvuurtje. Ik wou dat ik mee kon.
 
In mijn auto (tje) zit ook een motor, dus mijn vraag kan hier ook.

Toen mijn vrouw nog leefde zijn wij elk jaar met de auto op vakantie geweest naar Spanje en dat was met de BMW of de Toyota Avensis, met een overnachting in Frakrijk.

Nu heb ik een Aygo (900 cc) omdat ik bijna geen km meer maak, mijn vriendin heeft een Hyundai I10 (1000 cc geloof ik) Zou ik met een gerust hart het ook met deze auto kunnen doen en dan ook hellingen van 7 tot 8 % en soms zelfs iets meer in de binnenlanden ? Het gaar om bestemmingen van 1550 of 2050 km.

Wie heeft er ervaring mee?

De Toyota Aygo is uitstekend geschikt voor in de bergen. Heeft een goede wegligging die zich leent voor veel bochtenwerk. Ik heb er zelf heel Kreta mee rondgereden en van de reeks huurbakken die ik heb meegekregen stak hij er met kop en schouders bovenuit. Een keer met twee tamelijk zware passagiers werd het wel rap minder maar het blijft natuurlijk een kleine auto. Met het vermogen kom je aardig uit de voeten, gewoon op tijd terug schakelen en niet bang zijn voor een flink toerental (wel eerst rustig opwarmen natuurlijk). Met lange afstanden heb ik geen ervaring met deze auto maar het is een heel volwassen ding dus Spanje lijkt mij niet zo'n probleem. Veel plezier onderweg!
 
Ziet er link uit. Ben je daar doorgereden?
Nee daar was helaas met geen mogelijkheid door te komen.
Echt een alternatief was er ook niet, ik ben dus terug naar beneden kunnen rijden, terug het dal uit naar Cuneo.
Daar heb ik een camping opgezocht en (mede vanwege die sneeuw dus) de route aangepast.
De volgende dag ben ik weer door de tunnel bij Tende gegaan en richting het Zuiden blijven rijden om bijna aan de kust (bij Menton) weer terug Italië in te schieten.
 
Week 18, eind april- begin mei, vrij genomen. Doel is naar de Eifel en als het weer mee zit.
Ik hoop op lekkere temperatuur van boven de 18 graden en droog.
Hotel en routes bepaal ik later afhankelijk hoe de weersvoorspellingen zijn.
Planning motorweekje staat tenminste nu vast, hihi
 
Ja dat is ook echt heerlijk. Rust. Koken en grillen boven open vuur. En zo'n hangmat😍. Binnenkort maar kijken waneer en waar.
Vanmiddag eerst motor ophalen bij de dealer😎

Nou, als je gezelschap wilt kunnen we het daar eens over hebben. Ik was vorig jaar in Zweden en echt, dat moet je niet in je eentje doen. Toen had ik echt behoefte aan gezelschap; dagenlang alleen maar een weg met aan weerzijde dennenbomen en om de paar kilometer een bord met een eland erin die ik nooit in levende lijve heb gezien. (Misschien maar beter ook.)
In elk geval, ik ben daarna maar naar Ierland gevlucht, dat was een stuk beter te doen qua aanspraak. Niet dat de Zweden geen engels spreken maar boven de zuidkust kom je er nauwelijks nog een tegen. Bovendien zijn ze niet zo spraakzaam.
Denemarken was wel leuk. Duitsland ook. Belgie, daar ben ik nooit echt gestopt, o ja, de Ardennen, daar kun je nog wel wat wilt kamperen, hoewel, zomers is het er druk. Nou ja, voor reisgezelschap ben ik je man. Ik heb een xj600. Liever geen off the road avonturen dus. voor de rest heb ik tijd voor bestemmingen binnen Europa, Romenië lijkt me wel gaaf of Tsjechië, die hoek.
 
Nou, als je gezelschap wilt kunnen we het daar eens over hebben. Ik was vorig jaar in Zweden en echt, dat moet je niet in je eentje doen. Toen had ik echt behoefte aan gezelschap; dagenlang alleen maar een weg met aan weerzijde dennenbomen en om de paar kilometer een bord met een eland erin die ik nooit in levende lijve heb gezien. (Misschien maar beter ook.)
In elk geval, ik ben daarna maar naar Ierland gevlucht, dat was een stuk beter te doen qua aanspraak. Niet dat de Zweden geen engels spreken maar boven de zuidkust kom je er nauwelijks nog een tegen. Bovendien zijn ze niet zo spraakzaam.
Denemarken was wel leuk. Duitsland ook. Belgie, daar ben ik nooit echt gestopt, o ja, de Ardennen, daar kun je nog wel wat wilt kamperen, hoewel, zomers is het er druk. Nou ja, voor reisgezelschap ben ik je man. Ik heb een xj600. Liever geen off the road avonturen dus. voor de rest heb ik tijd voor bestemmingen binnen Europa, Romenië lijkt me wel gaaf of Tsjechië, die hoek.

Lijk me wel leuk. Aanspraak is zwz leuker, en maakt t kamperen ook nog eens gezelliger en makkelijker.
Ik heb vorig jaar een kano tocht gedaan door Zweden en Noorwegen. Prachtig land.

Tsjechië lijkt me ook super. En tijd, ik werk in de binnenvaart. Dus 2 weken werken en dan 2 weken vrij.
Rijd zelf een cb1000r dus voor mij ook geen off road avonturen.
 
Ik was vorig jaar in Zweden en echt, dat moet je niet in je eentje doen. Toen had ik echt behoefte aan gezelschap; dagenlang alleen maar een weg met aan weerzijde dennenbomen en om de paar kilometer een bord met een eland erin die ik nooit in levende lijve heb gezien. (Misschien maar beter ook.)

Dat herken ik helemaal, ik had hetzelfde boven in Finland. Alleen maar dennenbomen, honderden kilometers lang en als je GPS dan zei dat er een dorpje aankwam, bestond dat dorpje uit twee huisjes, een schuurtje en een hekje er omheen. 's Avonds op de camping bleef iedereen vanwege het weer binnen in hun cabine.

Je voelt je er echt eenzaam.
 
Dat herken ik helemaal, ik had hetzelfde boven in Finland. Alleen maar dennenbomen, honderden kilometers lang en als je GPS dan zei dat er een dorpje aankwam, bestond dat dorpje uit twee huisjes, een schuurtje en een hekje er omheen. 's Avonds op de camping bleef iedereen vanwege het weer binnen in hun cabine.

Je voelt je er echt eenzaam.
Noordkaap 2020 in de planning........................Ik bereid me er alvast op voor!!
Want vanuit mijn trips in oa Italië is mij dat niet bekend................... :9
 
Het is net wat je eenzaam vind. Sowieso heb ik er geen moeite mee om alleen te zijn, maar ook in het Noorden trof ik op vrijwel iedere camping wel andere kampeerders, en dat was niet eens in het hoogseizoen. Als het slecht weer is zie je natuurlijk weinig mensen buiten, maar dat is in Zuid-Frankrijk niet anders. Het was in ieder geval echt niet zo dat ik overal alleen stond.

Ik vond het onderweg naar de Noordkaap juist wel grappig dat ik meerdere keren mensen vaker dan een keer tegenkwam, omdat de meesten min of meer dezelfde reisroute hebben.
 
Dat herken ik helemaal, ik had hetzelfde boven in Finland. Alleen maar dennenbomen, honderden kilometers lang en als je GPS dan zei dat er een dorpje aankwam, bestond dat dorpje uit twee huisjes, een schuurtje en een hekje er omheen. 's Avonds op de camping bleef iedereen vanwege het weer binnen in hun cabine.

Je voelt je er echt eenzaam.

Mijn ervaring was ook dat er erg weinig met tentjes gekampeerd werd/wordt. Iedereen heeft een camper en daar zit men gezellig samen te eigenheimeren. Dan ga je (ik tenminste) niet zo gemakkelijk aankloppen van hallo, ik ben bob en ik hou van gezelschap, dù
 
Het is net wat je eenzaam vind. Sowieso heb ik er geen moeite mee om alleen te zijn, maar ook in het Noorden trof ik op vrijwel iedere camping wel andere kampeerders, en dat was niet eens in het hoogseizoen. Als het slecht weer is zie je natuurlijk weinig mensen buiten, maar dat is in Zuid-Frankrijk niet anders. Het was in ieder geval echt niet zo dat ik overal alleen stond.

Ik vond het onderweg naar de Noordkaap juist wel grappig dat ik meerdere keren mensen vaker dan een keer tegenkwam, omdat de meesten min of meer dezelfde reisroute hebben.

Aan andere reizigers heb je het meest aanspraak en de kans dat je ze wat vaker tegenkomt is daar denk ik groter omdat er niet heel veel verschillende routes meer zijn, schat ik zo, of is het anders?
 
Lijk me wel leuk. Aanspraak is zwz leuker, en maakt t kamperen ook nog eens gezelliger en makkelijker.
Ik heb vorig jaar een kano tocht gedaan door Zweden en Noorwegen. Prachtig land.

Tsjechië lijkt me ook super. En tijd, ik werk in de binnenvaart. Dus 2 weken werken en dan 2 weken vrij.
Rijd zelf een cb1000r dus voor mij ook geen off road avonturen.

Vroeger heb ik veel gewildcampeerd met vrienden. Ik vond het altijd helemaal te gek, een beetje net of ik in het bos thuiskom ofzo. Klinkt raar natuurlijk en het was soms ook koud en nat maar toch heb ik er alleen maar goede herrinneringen aan. Dat groepje vrienden is later helemaal uit mekaar gevallen en in mijn eentje begin ik er niet aan. Lijkt me top; Motorpraat om een kampvuurtje. Dubbele pret. Misschien een keer paar dagen proefdraaien?
 
Aan andere reizigers heb je het meest aanspraak en de kans dat je ze wat vaker tegenkomt is daar denk ik groter omdat er niet heel veel verschillende routes meer zijn, schat ik zo, of is het anders?

Precies dat. Veel motorrijders gaan die kant op, dus daar kom je er sowieso genoeg van tegen. Paar honderd km voor de Noordkaap werd ik ingehaald door een NL auto. Vrolijk toeteren en zwaaien. Halve dag later zag ik die auto ergens op een parkeerplaats staan. Effe gekeerd, praatje gemaakt met die lui. Volgende dag zag ik ze op de Noordkaap, hebben we effe een bakkie gedaan in het restaurant. Zelfde met een Duitse motorrijder die ik sprak op de camping in Skarsvag (Bij de Noordkaap). 3 dagen later staat hij te tanken bij een pomp op de Lofoten. Ik ook effe gestopt, bij de pomp een bakkie gedaan en een uurtje zitten kletsen.

Daarmee bedoel ik, veel heb je ook zelf in de hand. In bovenstaande gevallen kan je doorrijden, dan spreek je inderdaad de hele dag niemand. Als je wacht tot anderen naar jou toe komen gebeurd het vaak niet. Spreek zelf ook mensen aan. Klikt het niet dan ben je na een minuut weer weg, klikt het wel dan rij ik zelfs wel eens een dag met iemand anders op. Je bent er zelf bij.
 
Precies dat. Veel motorrijders gaan die kant op, dus daar kom je er sowieso genoeg van tegen. Paar honderd km voor de Noordkaap werd ik ingehaald door een NL auto. Vrolijk toeteren en zwaaien. Halve dag later zag ik die auto ergens op een parkeerplaats staan. Effe gekeerd, praatje gemaakt met die lui. Volgende dag zag ik ze op de Noordkaap, hebben we effe een bakkie gedaan in het restaurant. Zelfde met een Duitse motorrijder die ik sprak op de camping in Skarsvag (Bij de Noordkaap). 3 dagen later staat hij te tanken bij een pomp op de Lofoten. Ik ook effe gestopt, bij de pomp een bakkie gedaan en een uurtje zitten kletsen.

Daarmee bedoel ik, veel heb je ook zelf in de hand. In bovenstaande gevallen kan je doorrijden, dan spreek je inderdaad de hele dag niemand. Als je wacht tot anderen naar jou toe komen gebeurd het vaak niet. Spreek zelf ook mensen aan. Klikt het niet dan ben je na een minuut weer weg, klikt het wel dan rij ik zelfs wel eens een dag met iemand anders op. Je bent er zelf bij.

Tuurlijk heb je gelijk, afwachten is gemiddeld de minst succesvolle houding voor het bereiken van welk doel dan ook. Waar ik in Zweden een beetje mee zat was; wil je mensen aanspreken, moet je ze eerst tegenkomen. Ik heb daar soms de hele dag geen mens gezien, behalve in het zuiden en zelfs daar is het nogal rustig. Maar de een is de ander niet. In Ierland vond ik het zelf allemaal een stuk makkelijker maar die zijn ook van het tourisme natuurlijk. rijze en tot zwaaien
 
Vroeger heb ik veel gewildcampeerd met vrienden. Ik vond het altijd helemaal te gek, een beetje net of ik in het bos thuiskom ofzo. Klinkt raar natuurlijk en het was soms ook koud en nat maar toch heb ik er alleen maar goede herrinneringen aan. Dat groepje vrienden is later helemaal uit mekaar gevallen en in mijn eentje begin ik er niet aan. Lijkt me top; Motorpraat om een kampvuurtje. Dubbele pret. Misschien een keer paar dagen proefdraaien?

Ben ik wel voor in. Hangmatje tarpje stoeltje. T hoeft allemaal niet zo uitgebreid maar kan o zo gezellig wezen.

Lekkere steak boven open vuur. Klein biertje erbij in de avond. 1000% genieten.
 
Tuurlijk heb je gelijk, afwachten is gemiddeld de minst succesvolle houding voor het bereiken van welk doel dan ook. Waar ik in Zweden een beetje mee zat was; wil je mensen aanspreken, moet je ze eerst tegenkomen. Ik heb daar soms de hele dag geen mens gezien, behalve in het zuiden en zelfs daar is het nogal rustig. Maar de een is de ander niet. In Ierland vond ik het zelf allemaal een stuk makkelijker maar die zijn ook van het tourisme natuurlijk. rijze en tot zwaaien

Yep 100% mee eens. Ik bedoelde dat die contreien gewoon erg dunbevolkt zijn. Niet alleen campings voelen eenzaam, ook de wegen, de dorpjes, alles eigenlijk.

Ik ben zelf van mening dat de mens van nature contact nodig heeft, en dat dit automatisch naar boven komt zodra hij/zij een tijdje alleen is/niemand om zich heen heeft. Zodra je met een groepje op vakantie gaat / de kroeg in gaat maak je al snel een cirkeltje (je sluit je af) en is die behoefte er niet, maar ga maar alleen reizen en iedereen die je aankijkt is automatisch een gesprekspartner... van pompbediende, tot receptioniste tot andere reizigers die alleen reizen :)

Ik vind het alleen reizen fantastisch, je ontmoet ontzettend veel mensen op zo'n rit en het mooie van scandinavie is dat iedereen er engels spreekt :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan