Vakantieplannen 2019?

................. wat dus betekent dat ik meestal in Nederland al binnendoor ga rijden.
Alles binnendoor tot ca 400km van huis sla ik altijd zeker over. Daar zijn nog genoeg mogelijkheden voor rest van het jaar met toerritjes.
Luxemburg, Eiffel en Ardennen, Sauerland, en ander Duits middelgebergte zijn prachtig maar niet in de vakantie.
Een ander nadeel van direct thuis al binnendoor gaan rijden is, dat tegen de tijd dat je echte bergen gaat zien dat je er al zat van bent.
Als het echt mooi gaat worden, dan heb je al zo veel bochten gehad dat je het mooie er niet meer van ziet.

Meestal bij vertrek geef er direct een flinke klap op.
Voordeel hiervan is dat je in 1 dag al in een heel andere omgeving bent. (vaak ook beter weer)

1e overnachting liefst al in de Schweiz, voorbij München, de Dordogne of in de buurt van de Ventoux.
Terugweg kan evt nog verder met laatste overnachting. Per slot ga je naar thuis. Hoe laat je thuis aankomt, maakt weinig uit.
 
Heb je gelijk in maar met de Vespa ga ik echt in NL niet de snelweg op en in België al helemaal niet want daar rijden ze nog gevaarlijker. Ik weet nu na een aantal jaar welke plaatsen ik moet mijden in mijn routes.
 
Niet echt lang maar voelt voor mij toch als vakantie.
Vercors komt hier toch wel vaak positief voorbij, ziet er super mooi uit daar zeg. Heb nu 4 dagen vrij en zit eraan te denken om ook daar heen te gaan, plan was eerst in de omgeving van Le Bourg d"Oisans maar daar ben ik eigenlijk al vaak genoeg geweest. En als ik het goed gelezen heb wordt daar zondag Le Marmotte verreden dus zal wel mega druk zijn zowel op de campings als op de weg.
Ik weet dat 4 dagen Vercors veel te kort is maar zelf geef ik daar niet zo om. Ik ga alleen en rij de hele dag ( morgen vroeg op pad). Nu nog route en camping zoeken.
:oops:
:oops:
. Eerste dag omgeving Chambery moet toch te doen zijn ? Plan is om tot Nancy snelweg te nemen daarna doorgaande wegen binnendoor. Iemand nog tips/ ideeën ?
 
Zelf ook de Vercors bezocht. Langs de A39/A40 zit bij Pont d'Ain een camping, prima voor 1 nacht en goed te doen vanaf Nld. met bijvoorbeeld een Africatwin 750, alles snelweg.
Dan s-morgens naar de Vercors. Bijvoorbeeld camping moto in montclar vlakbij Crest. Zeker als je alleen bent is dat prima en gezellig s-avonds.
De Vercors : 2 a 3 rijdagen daar dan heb je heel veel gezien. Prachtig die Balcons en er is bijna niemand..... (Check tanken).


Terugweg aanrader: motor camping La Mouche bij Clerjus ca 30km van Epinal.
Top!! Vandaar prima te doen naar Nld.

Helaas is mijn blok kapot van de Africatwin, dus nu op motor immer 2: de cb500 uit 2002. Misschien ook wel naar de Vercors....eind augustus.
 
@James Bond, daar kan ik wat mee. Precies zoals ik het qua indeling bedacht had. La Mouche afgelopen mei nog geweest :)
Is het echt nodig ( doe ik normaal eigenlijk altijd ) routes van te voren in de navi te zetten of is een paar plaatsnamen ingeven voldoende ?
 
Klopt, die campingnaam in pont d'Ain.
Iig kan je daar bier en pizza kopen. Verder niets bijzonders hoor, maar ligt strak op de route, vooral de heenweg. Ook qua km' s ben je dan zat.
(Mijn ding: met snelwegen naar de bestemming, heb je netto meer rijtijd ter plekke. Terug iig snelweg vanaf Epinal / Dijon.).

In de Vercors had ik de Michelin kaart opengevouwen. Alles is daar mooi en bochtig. Geen namen oid ingetikt in mijn oude urban Rider.
 
Niet echt lang maar voelt voor mij toch als vakantie.
Vercors komt hier toch wel vaak positief voorbij, ziet er super mooi uit daar zeg. Heb nu 4 dagen vrij en zit eraan te denken om ook daar heen te gaan, plan was eerst in de omgeving van Le Bourg d"Oisans maar daar ben ik eigenlijk al vaak genoeg geweest. En als ik het goed gelezen heb wordt daar zondag Le Marmotte verreden dus zal wel mega druk zijn zowel op de campings als op de weg.
Ik weet dat 4 dagen Vercors veel te kort is maar zelf geef ik daar niet zo om. Ik ga alleen en rij de hele dag ( morgen vroeg op pad). Nu nog route en camping zoeken.
:oops:
:oops:
. Eerste dag omgeving Chambery moet toch te doen zijn ? Plan is om tot Nancy snelweg te nemen daarna doorgaande wegen binnendoor. Iemand nog tips/ ideeën ?

Groot gelijk, liever ‘kort aanwezig’ op een mooie plek dan ‘helemaal niet’. Als je alleen reist ben je veel flexibeler en kun je nog eens een lange dag maken zonder dat iemand het te lang vindt. Het nadeel is dat je alleen aan het genieten bent en het niet kunt delen, maar dat probleem is weer opgelost als je een reisverslag schrijft :)
 
Afgelopen jaren de eerste dag telkens tot ca 21u op de snelweg. Na 18u zijn de tolwegen leeg en dan slechts het stuur vasthouden en een beetje rondkijken in het fraaie oneindige lijkende landschap. Dus na 18u rij je nog makkelijk 300km. Kijk, die heb je dan al binnen. Om de 1,5u ff snel stoppen en een bakkie gore automaten expresso en weer door.

Vanuit Pont d'Ain vertrok ik de 2e dag om 7u, dan om 830u in Grenoble (daar ontbijt/koffie en opfrissen bij het eerste tankstation direct na de laatste tolpoort) en begin je met de Route Napoleon. De Alpen liggen voor je voorwiel!! 😀. En daar gaat het mij iig om!
Ik heb er al weer zin in.....

Dit jaar een week met motor nummer 2: Honda cb500 ipv Africatwin. Ben benieuwd hoe de heenweg en terugweg verlopen. Motor is kleiner. Of motoraanhanger huren en achter de auto gooien tot plm Grenoble en daar de auto en aanhanger parkeren op een camping? Wat zal ik doen?
 
Iedere trip heeft weer een ander doel. Mijn zomervakantie op de Vespa is even echt de knop om en rustig aan willen toeren, geen gehaast want het is immers vakantie. Vanaf huis geen kilometer snelweg (of mijn Garmin moet me in Spanje weer een N weg op sturen die dus niet als snelweg in het systeem staat maar wel degelijk snelweg is). en lekker binnendoor. Ga ik echter met wat vrienden weg met de Strom om een paar dagen lekker te sturen dan is het om 5 uur vertrekken, een flink aantal kilometers snelweg (zeg maar tot de Oostenrijkse grens) om dan af te sluiten met nog een paar 100 km binnendoor.
 
Is het al bijna vakantie? De eerste hotelletjes zijn al geboekt. Ik ga via Eifel, Pfalz, richting Baden Baden voor de eerste overnachting, daarna via een grote omweg door het schwarzwald richting een plaatsje ten oosten van Lindau. Dan rijd ik de duitse alpenroute tot in Salzburg voor mijn eerste rustdag, stad bekijken en Red Bulls Hangar 7 bezoeken. Vanaf daar is er nog maar weinig gepland. maar dwars door Oostenrijk naar Noord Italie om daar weer lekker rond te touren, ik zoek alleen nog een mooi plekje om een paar dagen te vertoeven. Zowel om vanuit te gaan toeren, maar ook om mijn rust te pakken (tips?) afsluitend nog een paar dagen Zwitserland. als iemand nog tips heeft voor bergpassen die niet zo bekend zijn hoor ik dat graag?!
 
Sta nu in Pont-'Ain op de camping, vanmorgen vroeg vertrokken ,lekker rustig op de weg wel wat frisjes. Vanaf Vitttel binnen door gaan rijden maar daar had ik me qua tijd iets op verkeken. In de middag alle voeringen uit het pak gehaald want hier is het 32 graden. Mooie camping, niet te druk zo even een pizza halen staan ze 50 meter van mijn plek te bakken:).
Strak maar eens een route door de Vercors uitzoeken om misschien in Crest te eindigen. Is het daar nu al bomvol ? Het hoeft van mij niet mega druk te zijn .
 

Bijlagen

  • 20190704_170339.jpg
    20190704_170339.jpg
    238,9 KB · Weergaven: 5
Ik combineer het altijd een beetje. Ik heb een hekel aan snelwegen, dus het liefst rij ik ze helemaal niet, maar het schiet wel lekker op. Meestal tot aan Luxemburg over de snelweg, dan even de tank vol gooien en verder binnendoor. Soms ergens nog een stukje snelweg om een druk stuk of grote stad snel te passeren. Het is voor mij al 250 kilometer naar Maastricht, dus helemaal binnendoor is geen optie als ik ook nog een beetje kilometers wil maken. Dan kost het me al zeker een halve dag voor ik het land uit ben. Op de terugweg pak ik wel vaak een hele dag snelweg, maar dat komt meer omdat ik graag tot het laatste moment weg blijf, dus die laatste dag moet ik vaak wel kilometers maken.
 
Peettomaat: geen zorgen, ik denk niet dat het druk is bij camping Moto. Aanrader.
Ik was daar ca 20 augustus vorig jaar en vond het toen erg rustig.

Goede reis en af en toe iets posten!
 
Sta nu in Pont-'Ain op de camping, vanmorgen vroeg vertrokken ,lekker rustig op de weg wel wat frisjes. Vanaf Vitttel binnen door gaan rijden maar daar had ik me qua tijd iets op verkeken. In de middag alle voeringen uit het pak gehaald want hier is het 32 graden. Mooie camping, niet te druk zo even een pizza halen staan ze 50 meter van mijn plek te bakken:).
Strak maar eens een route door de Vercors uitzoeken om misschien in Crest te eindigen. Is het daar nu al bomvol ? Het hoeft van mij niet mega druk te zijn .
Bomvol in Crest... dat was het 20 jaar geleden... de camping is een stuk rustiger geworden maar nog steeds erg fijn (geen jengelende jong etc...)
 
Heerlijk rustig en mooie schaduw plekken.
Vandaag de westkant gereden in de Vercors morgen de oost kant terug. Met bestemming Le Clerjus. Of nog op en neer naar de Mont ventoux, maar dat wordt denk iets te gek . Ben er nu redelijk dichtbij maar ik bewaar hem maar voor een andere trip.
 
Ik ben vorige maand bij Vinay de snelweg afgegaan en vanuit daar de balkonwegen gereden ri. Gap de route Napoleon vervolgt tot de kust..een aanrader..
 
Ben toch langs de westkant van de Vercors terug gegaan en moet zeggen dat ik daar geen spijt van heb. Wat een gave stuur wegen en uitzichten. Op een enkele wielrenner na geen kip op de weg. Top.Stuk snelweg gepakt vanaf Grenoble tot St Amor en toen weer binnendoor. Mooie glooiende wegen
Nu in Clerjus bij La Mouche morgen weer naar huis
 
Terug
Bovenaan Onderaan