v85 tt

zijn de prijzen voor Belgiê al bekend?

11 915, maar aangezien jij er al een bestelde ben ik benieuwd naar de nettoprijs. :)

Een cardan is voor mij bijna een must, en vind het goed dat er eindelijk nog eens zo'n aandrijving te vinden is bij een middenklasse allroad.
Met Guzzi nog helemaal geen ervaring, gewoon omdat het merk mij nooit heeft aangesproken.
Toch benieuwd hoe deze rijdt, met zo'n prijs toch al een hele streep voor op z'n cardanaangedreven concurrenten.




In deze kleur vind ik 'm wel mooi. :t

qoblee.jpg
 
Gisteren even bij Lamers de motor bekeken. erg mooi. Zithoogte is goed met mijn 1.75 m. De afwerking en gebruikte materialen zijn van een goede kwaliteit. Standaarduitrusting is ook al vrij compleet. Uitgebreid dashboard met bluetoothconnectie, USB stopcontact, zeer lichte koppeling, er kon nog niet mee gereden worden, ik geloof komende week. Ook hadden ze al de aluminium zijkofferset binnen. Weet niet welk merk, maar ook degelijke kwaliteit. Met in de linker koffer een uitsparing, zodat het geheel er symetrisch op zit. Binnenbanden en geen haakse ventielen. Zo maar even wat dingen die mij opgevallen zijn. Mooi detail is de dagrijverlichting die ook nog dimbaar is.
Ik heb voorgesteld om mijn Breva in te ruilen met een kleine 1000 euro bijbetaling. Die was 11 jaar geleden Dik 12000 euro vandaar. Is ie nog niet geworden. Bij Lamers houden ze er schijnbaar een andere rekenmethode op na dan ik. -O-
 
Haha Dolf , doe je een goed bod en wordt er niet op gereageerd.
Jammer van die binnenbanden , erg lastig als je onderweg een platte band hebt ,met een tube ben je met een kwartier weer weg.
En haakse ventieltjes zijn ook wel erg fijn.
Binnenkort ga ik een proefritje maken ,ben benieuwd!
 
Daar rijden deze mannen voor rond. Ze hebben mij starthulp gegeven toen. 1 voor de pluspool en 1 voor de minpool....
Ze komen vast ook met 2 als je een lekke voorband en achterband hebt...
WP_20150517_17_37_16_Pro.jpg
WP_20150517_17_37_16_Pro.jpg
 
Leuk, maar ik zie die gasten met hun camionette nog niet tot boven aan de Jafferau rijden...

Lek rijden op verharde wegen en ook nog eens dicht bij dorpskernen is helemaal niet zo'n groot probleem, wel als je al kilometers offroad aan het rijden bent ergens in de bergen.

Die binnenbanden zijn ook voor mij dus.... een misser. :N:N
BMW heeft het door met de F850GS, hopelijk volgt de rest ook....
 
Leuk, maar ik zie die gasten met hun camionette nog niet tot boven aan de Jafferau rijden...

Lek rijden op verharde wegen en ook nog eens dicht bij dorpskernen is helemaal niet zo'n groot probleem, wel als je al kilometers offroad aan het rijden bent ergens in de bergen.

Die binnenbanden zijn ook voor mij dus.... een misser. :N:N
BMW heeft het door met de F850GS, hopelijk volgt de rest ook....

Dat zeg je nu wel van BMW met hun tubeless banden, maar als jij een deuk in je tubeless velg rijdt op bijvoorbeeld de Jafferau en je band loopt leeg, dan heb je een probleem. Als je dan een binnenband bij je hebt, kan je die er wel instoppen, maar dat is ALS je er één bij je hebt.
Tubeless offroad heeft z'n voor en nadelen en daarbij zijn er ook de overwegingen over de kosten. Als Moto Guzzi tubeless zou hebben toegepast, zou dat ook weer kostenverhogend zijn.

De meeste mensen zullen overigens de V85TT nauwelijks buiten het asfalt gaan gebruiken, net als 95% van de GS-rijders, dus in dat perspectief hadden ze net zo goed wel tubeless kunnen toepassen.
 
Dat zeg je nu wel van BMW met hun tubeless banden, maar als jij een deuk in je tubeless velg rijdt op bijvoorbeeld de Jafferau en je band loopt leeg, dan heb je een probleem. Als je dan een binnenband bij je hebt, kan je die er wel instoppen, maar dat is ALS je er één bij je hebt.
Tubeless offroad heeft z'n voor en nadelen en daarbij zijn er ook de overwegingen over de kosten. Als Moto Guzzi tubeless zou hebben toegepast, zou dat ook weer kostenverhogend zijn.

De meeste mensen zullen overigens de V85TT nauwelijks buiten het asfalt gaan gebruiken, net als 95% van de GS-rijders, dus in dat perspectief hadden ze net zo goed wel tubeless kunnen toepassen.


Je hebt een punt.

Probleem is dat ik dan wel tot die 5% allroadrijders behoor die met zo'n dikke tractor wel het avontuur gaat opzoeken, alleen zie ik het dan weer niet zitten om een binnenband te vervangen op locatie. (iets met twee linkse handen)
Ik vertrouw dus op mijn wiekensetje moest ik platrijden.... en ik mag dan wel van de weg gaan, heel gek doe ik niet, dus een deuk rijden zit er hopelijk niet zo snel in voor mij. O-)


Los daarvan, 90% van mijn kilometers zijn wel gewoon op de verharde wegen, dusja…


Ik weet dat binnenbanden een voordeel kunnen hebben, maar ik zie liever tubeless. Zelfs met mijn MTB reed ik al sinds 2004 zonder binnenbanden. 8-)



Ben wel getriggerd door deze Guzzi….
 
. Als je dan een binnenband bij je hebt, kan je die er wel instoppen, maar dat is ALS je er één bij je hebt.
.
Moet je velg daar nog wel geschikt voor zijn. In IJsland mbv boormachine een gaatje moeten boren in velg van een 1200GS, ventiel van de gietvelg zit namelijk in een spaak.
 
Vind dit een hele leuke fiets. Ga em gauw een keertje proefrijden. Tube type velgen zijn een beetje een misser....en dat terwijl de oude Appie Caponord (zelfde familie tegenwoordig) al tubeless spaakvelgen had.
 
Ik heb de Ténéré 700 eergisteren ook bekeken, maar ik vond hem maar laag aan de achterzijde. Ik hoop dat enkel de vering vrij laag was afgesteld en dat het uit de fabriek wat hoger is. Daarnaast zal de T700 eerst in Europa worden geproduceerd. Frankrijk om precies te zijn. De prijs zover ik heb vernomen van een Yamaha-vertegenwoordiger, zou rond de €12.000,- gaan worden. Afwacht, afwachten....
Moet je velg daar nog wel geschikt voor zijn. In IJsland mbv boormachine een gaatje moeten boren in velg van een 1200GS, ventiel van de gietvelg zit namelijk in een spaak.

In dit geval ben je inventief geweest en het probleem opgelost door een ventielgat te boren. Nu is een gietvelg ook niet de meest geschikte offroad-optie, maar blijkbaar gelukt om een binnenband toe te passen.

Vind dit een hele leuke fiets. Ga em gauw een keertje proefrijden. Tube type velgen zijn een beetje een misser....en dat terwijl de oude Appie Caponord (zelfde familie tegenwoordig) al tubeless spaakvelgen had.

Moto Guzzi heeft overigens wel tubeless spaakvelgen gehad op de Griso 1200 8V SE en de Stelvio. Dit was een Alpine STS systeem. Waarom ze nu voor binnenbanden hebben gekozen zal hoogstwaarschijnlijk zijn geweest om de kostprijs te drukken. Als ik overstag ga en mijn Griso in ga ruilen voor de V85TT, dan zal ik hoogstwaarschijnlijk de velgen aan laten passen naar tubeless. Bartfactory is een interessante optie daarvoor.
 
Eerst maar eens proefrijden, als dat heel goed bevalt ga ik me pas druk maken over tube of tubeless.
 
Goeie review.
Ik lees wel wat te vaak over te weinig ground clearance vd V85 maar die is 20,8 cm ( 8,2 inch ).
Als je dat vergelijkt met bv een sport-bike als de Suzuki GSX-s1000F die heeft 14cm en de Yam MT-10SP heeft 13 cm ?

REVIEWED | Moto Guzzi V85TT (2019)
 
Laatst bewerkt:
Er moet wat te zeuren zijn anders lijkt het net of het geen echte testers zijn;)
21 cm grondspeling is meer dan geneoeg...een KTM 1290AdvS heeft 22cm. Wil je serieus offroad gaan dan kan je beter voor een KTM 790AdvR gaan, maar die mikt op een andere doelgroep.
 
Er moet wat te zeuren zijn anders lijkt het net of het geen echte testers zijn;)
21 cm grondspeling is meer dan geneoeg...een KTM 1290AdvS heeft 22cm. Wil je serieus offroad gaan dan kan je beter voor een KTM 790AdvR gaan, maar die mikt op een andere doelgroep.

Ze bedoelen dan niet de grondspeling voor offroad gebruik maar de leaning angle in de bochten zou te beperkt zijn.
Te snel de stapjes aan de grond.
 
De lean angle is inderdaad wel een dingetje blijkbaar.
Maximale angle is minder dan 45°
Weet overigens niet of dat zo'n probleem is want het is geen sport bike maar zal dit tijdens mijn proefrit toch wel wat aandacht geven of het ms niet te weinig is om lekker te sturen.

Een paar Quote's:

The lean angle on the Moto Guzzi V85 TT really is the bike’s Achilles heel, because the machine is plenty fun to ride fast. The chassis responds very well to corners, acceleration, and braking. There is some dive from the KYB forks, though dialing in some preload would likely help the matter (both the forks and shock are preload and rebound adjustable).

I should stress, our street pace was very aggressive on this ride, and despite its vintage and adventure DNA, there is some sport bike blood flowing beneath these fairings on the Moto Guzzi V85 TT. As such, I am pretty sure this bike has never met a sweeper it didn’t like, but I will say that the fun gets limited by what I would estimate to be less than a 45° maximum lean angle.

Every turn’s entry had to be managed, as pegs, feet, hopes, and dreams scraped along the road. At what I would call a modest street pace, the limitations of the V85 TT’s ability to lean started to become apparent. A “spirited” ride meant managing body position and lean angles, and having less mechanical sympathy for hard parts.

Artikel:
Riding the Moto Guzzi V85 TT, A Review
 
Laatst bewerkt:
De hellingshoek is idd niet alleen afhankelijk van de grondspeling maar ook hoe hoog/laag de voetsteunen zitten etc. Als het enkel de voetsteunen zijn dan is dat geen probleem, die scharnieren toch, vervelender wordt het als het door de standaard of uitlaat komt....die geven niet echt mee.
 
De hellingshoek is idd niet alleen afhankelijk van de grondspeling maar ook hoe hoog/laag de voetsteunen zitten etc. Als het enkel de voetsteunen zijn dan is dat geen probleem, die scharnieren toch, vervelender wordt het als het door de standaard of uitlaat komt....die geven niet echt mee.

Er lijkt niet iets in de weg te zitten wat meer hellingshoek verhinderd.
Uitlaat zit hoog, Standaard loopt mooi strak langszij zonder uitstekels, alleen de cylinders steken uit maar tegen de tijd dat die de grond raken hebben de banden het allang opgegeven :)
 
Vandaag ff naar tlm in nijmegen geweest , voor mijn guzzi project moest ik wat kleine onderdelen hebben, mooi excuus voor een ritje , EN om de v85 tt te bekijken.
De motor was al volgeboekt voor proefritjes ,maar ik kon tussen die ritjes toch ff proefzitten ,kijken en met de mensen die een ritje gemaakt hadden babbelen.
Met mijn 176 cm en 71 kg kan ik met beide voeten plat aan de grond , de zithouding is bijna hetzelfde als mn tiger 800 , erg relaxt.
Alle panelen sluiten goed aan , en de motor is met mooie materialen oa schakel/rempedaal afgemonteerd.
De koppeling is met een vinger te bedienen , fijn .
Ziet er allemaal top uit , volgens de man die juist een ritje gemaakt had , en zelf een norge reed , ging alles lichter en soepeler dan hij gewent was, zeer positief allemaal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan