v85 tt

Saco

Die hard MF'er
19 feb 2009
386
21
Moordrecht
De droommotor....
Tutto Terreno.
Binnenkort waarschijnlijk proefrijden bij TLM.
Update; Als de motor op de Eicma staat is hij waarschijnlijk ook te berijden bij TLM. Ik rij een andere Guzzi sinds 2016 en ben lid geworden van de Clan. Dan krijg je dit soort info.
Update: Er is een versie met koffers en valbeugels.
Gaat waarschijnlijk 11500 euro kosten (in Italië). Kleur vind ik persoonlijk iets minder.

Intermot: Moto Guzzi's V85 TT keeps the spirit of air-cooled adventure bikes alive motorcyclenews zegt
21 liter benzine tank voor 250 mijl (ongeveer 400 km), afstelbare ruit, tractiecontrole en ABS, welke beide worden aangepast aan de rij modus weg, regen of off-road, TFT dashboard met benzine nivo, snelheid, toerental, versnellings indicator, temperatuur en cruise control instelling. Het dashboard biedt ook toegang tot het door de firma ingebouwde Bluetooth multimedia systeem.
De V85 motor deelt dezelfde boring als de V9, maar verder is het een compleet ander motor. Er is een nieuwe krukas welke samenwerkt met nieuwe stijvere drijfstangen en kortere zuigerhemden, welke samen zorgen voor een 30% afname van de roterende massa.
Het motorhuis is semi-dry met een scavenging (afvangende?) olie pomp, welke helpt om de motor koel te houden en er voor zorgt dat er geen olie koeler nodig is. En hoewel er maar twee kleppen per cilinder zijn, zorgen de nieuwe titanium inlaatkleppen dat de radicale nokkenas, samen met een 52mm gasklephuis, het vermogen op 79,1 bhp brengen.
Het blijft een grote luchtgekoelde in lengterichting gebouwde V-twin, maar Guzzi zegt dat ze bijna Euro5 gereed zijn. De externe veranderingen zijn het versterkte carter, zodat het als een belast onderdeel kan worden gebruikt in het frame. De versnellingsbak is veranderd voor smoother running en heeft een synchroniser welke de klap van het in leggen van de eerste versnelling elimineert. Wat blijft is de Guzzi’s tried-and-tested cardanas, maar deze is 70 mm langer dan die van de V7.
Het chassis en de vering zijn aangepast om een redelijke vrijloop voor off-road te leveren, maar ook om een een lage zithoogte the handhaven. De vering is vrij basic, maar de veervoorspanning is instelbaar. De motor heeft ook 19in/17in wielen voor licht off-road. De gespaakte velgen maken binnenbanden nodig.
De V85TT wordt in februari (2019) verwacht bij de dealers en de verwachte prijs is £11,000. (ongeveer 12400 euro) Er komen ook accessoires zoals bagage en een fijne uitlaat. Enkele accessoires zijn aanwezig op de motoren op de show.

Update: de VT85TT heeft Pirelli Scorpion (Sync) banden welke overeenkomen met zijn voorkomen. Nou zijn dat geen al te best offroad banden, ze worden meestal ingedeeld in kategorie 1, voor 10% off road. Maar op de weg zijn ze prima.
of... Metzeler Karoo Street banden (70/30). Deze lijken meer op de Heidenau Scout waar ik nu een jaar ervaring mee heb. Alleen de noppenhoogte is minder.

Het artikel van motocyclismo https://drive.google.com/open?id=1hwqKInz3arxPRClXy0Tj5nnrreD4tftP

Update: Het artikel van Bennetts spreekt over 17 cm veerweg voor en achter en een nat gewicht van 229 kg. En een zithoogte van 830 mm.

Remark: Ik vind een nat gewicht van 229 kg toch wel zwaar. Een v7II scrambler weegt nat 186 kg. Is toch 43 kg meer. Dan moet ie wel heel lekker rijden om dat nadeel teniet te doen.
In het rood ook mooi.

Afgelopen zaterdag 23 maart proefgereden op de V85 TT. Was er om half tien. Er was iets misgegaan met de afspraak. Had echt voor de 23e afgesproken, maar volgens TLM zou het een week eerder zijn geweest?
Van kwart voor tien tot kwart over tien gereden op de gele Sahara met de Michelin Anakee Adventure banden. Na het wegrijden en na 1 bocht weet je het al. Dit is hem. Lekker insturend, zonder zenuwachtig te zijn. Mooooie gasrespons, die iets feller wordt als je wat toeren maakt. Prima preset rij modi, welke te bedienen zijn tijdens het rijden. Een heerlijke lichte koppeling en prima remmen. Een prachtig schakelende versnellingsbak. Alle knoppen op de logische plekken. Ook even in het zand en naast de weg gereden in de off road stand. Banden zijn geen 50/50 banden, maar eerder allroad 80/20 banden. Ben Heidenau Scout M+S gewend, dus vandaar. Achterwiel ABS wordt uitgeschakeld in de off road stand, dus blokkeren en omzetten werkt prima. Ik ben 1,78 m en heb korte benen en kan prima uit de voeten op de V85 TT. De stuuruitslag is lekker groot, dus omzetten met gas gaat zeker lukken.
Ik heb genoten en heb een prima aanbod gekregen van TLM.
 

Bijlagen

  • v85tt 01.jpg
    v85tt 01.jpg
    28 KB · Weergaven: 45
  • v85tt 02.jpg
    v85tt 02.jpg
    6,7 KB · Weergaven: 45
  • v85tt 03.jpg
    v85tt 03.jpg
    10,5 KB · Weergaven: 44
Laatst bewerkt:
Wat is binnenkort ? Ik vind het een prachtige motor,en ga er ongetwijfeld ook een proefrit mee maken,maar heb nog niet gehoord wanneer er proefgereden kan worden.
 
Als de motor op de Eicma staat is hij waarschijnlijk ook te berijden bij TLM. Ik rij een andere Guzzi sinds 2016 en ben lid geworden van de Clan.
 
Dat wordt sparen... :9~

Wat een mooi apparaat, ben benieuwd naar gewicht en prijs (en hoelang het duurt voordat er valbeugels beschikbaar zijn om de cilinders te beschermen)
 
Idd Dutchrider,gewicht en prijs en veerweg ,daar ben ik ook benieuwd naar, mijn tiger 800 weegt 200 kg droog en heeft voor en achter 18cm veerweg.

Als de guzzi rond de 180kg droog weegt , en ook ca 18 cm veerweg,voor en achter heeft,word de tiger [waar ik overigens zeer tevreden over ben] ingeruild.

Maar ik denk dat het tegen gaat vallen.
 
dat is idd een teleurstellende reactie,de veerweg achter zal wel weer iets van hooguit 10cm zijn,en dat is gewoon TE weinig, jammer maar ik had niet anders verwacht.
 
Intermot: Moto Guzzi's V85 TT keeps the spirit of air-cooled adventure bikes alive zegt
21 liter benzine tank voor 250 mijl (ongeveer 400 km), afstelbare ruit, tractiecontrole en ABS, welke beide worden aangepast aan de rij modus weg, regen of off-road, TFT dashboard met benzine nivo, snelheid, toerental, versnellings indicator, temperatuur en cruise control instelling. Het dashboard biedt ook toegang tot het door de firma ingebouwde Bluetooth multimedia systeem.
De V85 motor deelt dezelfde boring als de V9, maar verder is het een compleet ander motor. Er is een nieuwe krukas welke samenwerkt met nieuwe stijvere drijfstangen en kortere zuigerhemden welke samen zorgen voor een 30% afname van de roterende massa.
Het motorhuis is semi-dry met een scavenging olie pomp, welke helpt om de motor koel te houden en er voor zorgt dat er geen olie koeler nodig is. En hoewel er maar twee kleppen per cilinder zijn, zorgen de nieuwe titanium inlaatkleppen dat de radicale nokkenas, samen met een 52mm gasklephuis het vermogen op
79 bhp brengen.
Het blijft een grote luchtgekoelde in lengterichting gebouwde V-twin, maar Guzzi zegt dat ze bijna Euro5 gereed zijn. De externe veranderingen zijn de versterkte carter, zodat het als een belast onderdeel kan worden gebruikt in het frame. De versnellingsbak is veranderd voor smoother running en heeft een synchroniser welke de klap van het in leggen van de eerste versnelling elimineert. Wat blijft is de Guzzi’s tried-and-tested cardanas, maar deze is 70 mm langer dna die van de V7.
Het chassis en de vering zijn aangepast om een redelijke vrijloop voor off-road te leveren, maar ook om een een lage zithoogte the handhaven. De vering is vrij basic, maar de veervoorspanning is instelbaar. De motor heeft ook 19in/17in wielen voor licht off-road. De gespaakte velgen maken binnenbanden nodig.
De V85TT wordt in februari (2019) verwacht bij de dealers en de verwachte prijs is £11,000. (ongeveer 12400 euro) Er komen ook accessoires zoals bagage en een fijne uitlaat. Enkele accessoires zijn aanwezig op de motoren op de show.
 
Laatst bewerkt:
The Moto Guzzi V85TT is shoed with Pirelli Scorpion radials that should grant the appropriate versatility conveyed by its styling. Oftewel de VT85TT heeft Pirelli Scorpion banden welke overeenkomen met zijn voorkomen.

of....

Metzeler Karoo 3 tires (50/50) of de Metzeler Karoo Street (70/30) ?
 
Laatst bewerkt:
En langzaam komt er meer info.
veerweg voor en achter 17 cm
drooggwicht 209kg
80 pk
en het belangrijkste een max koppel van 80nm bij 5000tpm

Prima cijfers, gewicht nog een beetje obese,maar verder prima,kortom ik ben benieuwd hoe dat rijd!
 
  • Leuk
Waarderingen: Saco
Ik vind een nat gewicht van 229 kg toch wel zwaar. Een v7II scrambler weegt nat 186 kg. Is toch 43 kg meer. Dan moet ie wel heel lekker rijden om dat nadeel teniet te doen.
 
Laatst bewerkt:
dat is idd een fors verschil,wat je ,vooral offroad , gaat dat fors tegenvallen.
Ben benieuwd wat mijn guzzi v75 tt project dadelijk gaat wegen,ik gok op 165kg.
 
Laatst bewerkt:
Op de EICMA de v85 gezien in de Gele en Rode kleur. De laatste inclusief zijkoffers ect. Mooie motor wat ik zo zag
Qua rijden en vermogen zal het voor iedereen persoonlijk zijn lijkt me.
 

Bijlagen

  • DSC_0956.JPG
    DSC_0956.JPG
    959,6 KB · Weergaven: 44
  • Leuk
Waarderingen: Saco
Ik zag op het moto guzzi forum dat de prijs ca 14500 euro gaat worden :$ … als dat zo is, heeft de tt heeeeel veel concurenten , tiger 800 , de nieuwe 850 gs, ktm adventure 790 , vstrom 650 etc etc
 
Terug
Bovenaan Onderaan