v85 tt

Nee ,ook niet op gelet trouwens, maar meestal zitten er van die afschroefbare antennes onder d3 steunen .
Gewoon erafschroeven en in de klikko ermee.
 
gisteren een proefritje gemaakt , met een advies .. max tot 4500 toeren aangezien er nog maar 130 km op de teller stond …

ondanks dat wil hij best vooruit , de cruise control is een fijne accessoires , zadel is voor mijn gevoel precies goed

eens kijken op een langere tour , windbescherming niet zo als ik nu gewend met de givi airflow … die komt wel weer beschikbaar denk ik .
tevens een enorm wendbare motor , terwijl hij volgens mij kwa gewicht niet lichter is dan mijn huidige dl1000xt

228 kilo nat voor de guzzi , en 229 nat voor de dl1000 … dus met de pk kilo verhouding gaan we inleveren.
tevens is het met een lichaamslengte van 190 cm en normale lengte benen prima rond de tank , past precies dus .
de givi outback koffer gaat over , tankring er op , en een middenbok ...nog meer gewicht

het uiterlijk en de kleur rosso vulcano maken hem af , een beauty 😍 eind april wordt hij afgeleverd
 
Ik heb gisteren ook een proefrit gemaakt.

De Guzzi ziet er werkelijk heel mooi uit, ik vind de 3 kleuren niet heel mooi en vind 'm in het Grijs veel mooier en smaken verschillen, maar het design en look is heel gaaf!
De lichtjes op het display begonnen met een beetje gas geven allerlei waarschuwingen te geven ( kerstverlichting ;-) en ik begreep achteraf dat ze dat hadden ingesteld omdat ie nog ingereden moest worden in de hoop dat de rijder zich een beetje inhoudt maar dat het geen toeren-begrenzer was en dat je die zelf kan instellen.

Ruitje is voor mij perfect, lichaam wat uit de wind en geen enkele turbulentie op de helm, mijn motor maat had dat wel dus dit is altijd afhankelijk vd lengte vd rijder natuurlijk.

Gek genoeg vond ik 'm niet zo makkelijk en speels in de bochten, wat uit veel reviews werd genoemd, maar eerder wat log.
Stuur is breed genoeg om de Guzzi te sturen en te corrigeren en dat deed ie ook prima maar vond het toch tegenvallen en ik weet eigenlijk niet goed waarom?

(Heb ook op de Tiger 800 gereden en die is goed vergelijkbaar vind ik met ongeveer dezelfde zithouding maar die vond ik toch lekkerder zitten en veel makkelijker te besturen, heerlijk in bochten, bijna saai en wat topzwaar wat z'n eigen voor en nadelen heeft.)

Het gewicht speelt voor mij een grote rol want ik ben er inmiddels wel achter dat een gewicht van rond de 200Kg het maximale is wat ik lekker vind rijden voor wat ik ermee wil doen.
Ik ben zo'n 185cm en "normaal postuur" dus dat is het niet maar ik wil een motor die relatief licht is en waarmee je ook aardig off-road kan, makkelijk en speels door de bochten met genoeg helling-hoek ( het leukste wat er is) en je niet een probleem hebt als ie op zijn zijkant ligt qua oppakken.
Heb de stepjes vd Guzzi overigens niet aan de grond gekregen, las wel in een aantal reviews dat ie erg beperkt was, en ik ben geen Rossi maar dat valt volgens mij dus wel mee.

Het was voor mij wel een goede optie geweest omdat een cardan wat fijner is onderweg maar het gewicht blijkt voor mij toch de boosdoener helaas.
In Ned zijn de meest verkochte motoren allroads zoals de BMWR1200GSers dus het gewicht speelt bij de meeste motorrijders (blijkbaar) niet en dan is de Guzzi denk ik een hele goede optie en is in vergelijking daarmee gezien zelfs relatief licht!

Ik wacht nog maar even op de Tenere 700 die geeft ik op dit moment de meeste kans om mijn volgende motor te worden.
 
Laatst bewerkt:
Heb gisteren ook gereden by Niwa, ik herken het logge sturen totaal niet.... Vergeleken met m'n Stelvio voelde dit als een ( bijna) supermotard :) mogelijk de bandenspanning niet helemaal ok bij jou test exemplaar? Overigens is de luxere uitvoering met andere banden uitgevoerd, de 1 wat meer offroad en de andere meer weg georiënteerd, Mitas en Michelin als ik het goed heb..
 
Ik heb gisteren ook een proefrit gemaakt.

......

Ik wacht nog maar even op de Tenere 700 die geeft ik op dit moment de meeste kans om mijn volgende motor te worden.

Ik ben benieuwd. Ik heb een Tiger800 gehad, de straatversie, was een fijne fiets maar flitsend sturen deed ie niet, hoop toch dat de V85TT dat beter doet. Die 700 Tenere is wel heel iets anders, veel meer offroad gericht, zal zeker een goede fiets zijn maar ik vind em spuuglelijk.
 
Ik ben benieuwd. Ik heb een Tiger800 gehad, de straatversie, was een fijne fiets maar flitsend sturen deed ie niet, hoop toch dat de V85TT dat beter doet. Die 700 Tenere is wel heel iets anders, veel meer offroad gericht, zal zeker een goede fiets zijn maar ik vind em spuuglelijk.

Zo zie je maar weer hoe verschillend ervaringen zijn. Ik vond de Tiger echt heel erg makkelijk en speels sturen in de bochten.
T700 vind ik een leuke motor om te zien, simpel, stoer maar hoop vooral dat ie op en off road makkelijk en wendbaar rijdt.
 
Heb gisteren ook gereden by Niwa, ik herken het logge sturen totaal niet.... Vergeleken met m'n Stelvio voelde dit als een ( bijna) supermotard :) mogelijk de bandenspanning niet helemaal ok bij jou test exemplaar? Overigens is de luxere uitvoering met andere banden uitgevoerd, de 1 wat meer offroad en de andere meer weg georiënteerd, Mitas en Michelin als ik het goed heb..

Ik werd behoorlijk afgeleid dat het display al vanaf dat ik weg reed vol in knipperende lampjes schoot ( hadden ze eigenlijk van te voren even moeten melden vind ik) waardoor ik het idee kreeg dat het een erg laag toerige motor was maar het is ook: Met welke motor gewoon vergelijk je 'm mee?

Jij vergelijkt 'm met een Stelvio maar die is al gauw zo'n 270 kg !

Ik vergelijk de V85 met andere motoren zoals bv een Ducati Desert sled of Duc Scrambler 800/1100, Honda Hornet 900, Triumph Street scrambler, XSR 700 kortom allemaal geen all en zeker geen off roads ( op de Sled na ) en wellicht geen "eerlijke" vergelijking voor de Guzzi..

Ik zoek nu iets waarmee je langere trips kan maken maar wil wel zoveel mogelijk dezelfde eigenschappen waarbij gewicht en stuur eigenschappen belangrijk zijn.
Vandaar dat de Guzzi een meer dan prima optie is/leek maar hij past mij gewoon niet genoeg, tis wat het is.
 
Ah een Guzzi is nog steeds niet voor iedereen. Dat klinkt goed. Ik hoe het nog even bij mijn Guzzi 1100. Ik ben een beetje uitgekeken op de TT85 inmiddels. Vond hem spegaculair in Tricolor maar heb hem nu te vaak gezien en ben er op afgeknapt.
 
Het was voor mij wel een goede optie geweest omdat een cardan wat fijner is onderweg maar het gewicht blijkt voor mij toch de boosdoener helaas.
In Ned zijn de meest verkochte motoren allroads zoals de BMWR1200GSers dus het gewicht speelt bij de meeste motorrijders (blijkbaar) niet en dan is de Guzzi denk ik een hele goede optie en is in vergelijking daarmee gezien zelfs relatief licht!

Ik heb nog niet met de Vt85tt gereden, dus over het gewicht en hoe dit zich laat voelen tijdens het rijden kan ik nog niets kwijt.

Maar vraag me wel af of jij al eens met een R1200GS hebt gereden? Die wegen weliswaar ietsje meer, maar het gewicht bij zo'n motor zit zodanig goed verdeeld dat je die extra kilo's echt niet voelt.
Ik heb zelfs het idee dat een R1200GS, eenmaal aan het rijden, lichter aanvoelt dan de Tiger 800 van m'n vrouw.

Dat die motor jaar na jaar het best verkoopt heeft niet enkel met het merklogo te maken als je het mij vraagt. ;)



Ik wacht nog maar even op de Tenere 700 die geeft ik op dit moment de meeste kans om mijn volgende motor te worden.

Dat is dan weer een heel andere motor, offroad gaat deze een pak beter presteren dan de VT85TT en al de rest in deze klasse. Op de weg weet ik het nog niet zo zeker.
Denk dat je voor jezelf moet gaan uitmaken welke eigenschappen je het meest aanspreken.

Prijs/kwaliteit/fun lijkt mij de Tenere 700 moeilijk te verslaan, dat zowieso. :t
 
Ik werd behoorlijk afgeleid dat het display al vanaf dat ik weg reed vol in knipperende lampjes schoot ( hadden ze eigenlijk van te voren even moeten melden vind ik) waardoor ik het idee kreeg dat het een erg laag toerige motor was maar het is ook: Met welke motor gewoon vergelijk je 'm mee?

Jij vergelijkt 'm met een Stelvio maar die is al gauw zo'n 270 kg !

Ik vergelijk de V85 met andere motoren zoals bv een Ducati Desert sled of Duc Scrambler 800/1100, Honda Hornet 900, Triumph Street scrambler, XSR 700 kortom allemaal geen all en zeker geen off roads ( op de Sled na ) en wellicht geen "eerlijke" vergelijking voor de Guzzi..

Ik zoek nu iets waarmee je langere trips kan maken maar wil wel zoveel mogelijk dezelfde eigenschappen waarbij gewicht en stuur eigenschappen belangrijk zijn.
Vandaar dat de Guzzi een meer dan prima optie is/leek maar hij past mij gewoon niet genoeg, tis wat het is.
,
De knipperende lampjes had ik ook, komt omdat de toerenbegrenzer vrij laag staat ingesteld vanwege het inrijden..had zelf liever twee analoge klokken gezien of een combi daarvan zoals bij de Stelvio/ KTM Zo'n iPad voor m'n neus wordt ik niet echt warm van. Ik vergeleek hem met mijn Stelvio, die inderdaad wat zwaarder is, maar op 1 of andere manier voelt het toch nog lichter/ speelser aan als alleen het gewicht mogelijk omdat je bij de TT wat meer in de motor zit..
Persoonlijk vindt ik de TT niet te vergelijken met de nieuwe Yamaha TT , de yammie is een andere markt, puur gericht op offroad,dus meer een tegenhanger van bv de KTM 790 adv. De Guzz is meer weg georiënteerd .

Gewoon gaan proefrijden en zelf beslissen wat je bevalt, dit is voor iedereen weer anders gelukkig :)
Zelf zou ik wel gelukkig worden van een V85 :))
 
Zo zie je maar weer hoe verschillend ervaringen zijn. Ik vond de Tiger echt heel erg makkelijk en speels sturen in de bochten.
T700 vind ik een leuke motor om te zien, simpel, stoer maar hoop vooral dat ie op en off road makkelijk en wendbaar rijdt.

Ik heb bijna 40.000km gereden met een Tiger800, Hyperpro Streetbox erop, vorkpoten 15mm doorgestoken en toch kwa speelsheid kwam hij wat mij betreft niet in de buurt van m'n KTM 990SMT. Maar wel een hele fijne fiets zeker om mee te reizen.
Het display van de 88TT, tsja dat is gewoon een kosten dingetje, zit namelijk ook op de nieuwe Aprilia's.
 
Afgelopen zaterdag 23 maart proefgereden op de V85 TT. Was er om half tien. Er was iets misgegaan met de afspraak. Had echt voor de 23e afgesproken, maar volgens TLM zou het een week eerder zijn geweest?
Van kwart voor tien tot kwart over tien gereden op de gele Sahara met de Michelin Anakee Adventure banden. Na het wegrijden en na 1 bocht weet je het al. Dit is hem. Lekker insturend, zonder zenuwachtig te zijn. Mooooie gasrespons, die iets feller wordt als je wat toeren maakt. Prima preset rij modi, welke te bedienen zijn tijdens het rijden. Een heerlijke lichte koppeling en prima remmen. Een prachtig schakelende versnellingsbak. Alle knoppen op de logische plekken. Ook even in het zand en naast de weg gereden in de off road stand. Banden zijn geen 50/50 banden, maar eerder allroad 80/20 banden. Ben Heidenau Scout M+S gewend, dus vandaar. Achterwiel ABS wordt uitgeschakeld in de off road stand, dus blokkeren en omzetten werkt prima. Ik ben 1,78 m en heb korte benen en kan prima uit de voeten op de V85 TT. De stuuruitslag is lekker groot, dus omzetten met gas gaat zeker lukken.
Ik heb genoten en heb een prima aanbod gekregen van TLM.
 
Maar vraag me wel af of jij al eens met een R1200GS hebt gereden?






Denk dat je voor jezelf moet gaan uitmaken welke eigenschappen je het meest aanspreken.

Prijs/kwaliteit/fun lijkt mij de Tenere 700 moeilijk te verslaan, dat zowieso. :t

Ga binnenkort met een iemand naar de Harz en die neemt een R1200GS mee dus kan ik er eens op rijden. Ik weet haast wel zeker dat ie lekker rijdt en het gewicht schijnt erg laag te zitten dus wie weet :)
 
,
De knipperende lampjes had ik ook, komt omdat de toerenbegrenzer vrij laag staat ingesteld vanwege het inrijden..had zelf liever twee analoge klokken gezien of een combi daarvan zoals bij de Stelvio/ KTM Zo'n iPad voor m'n neus wordt ik niet echt warm van. Ik vergeleek hem met mijn Stelvio, die inderdaad wat zwaarder is, maar op 1 of andere manier voelt het toch nog lichter/ speelser aan als alleen het gewicht mogelijk omdat je bij de TT wat meer in de motor zit..
Persoonlijk vindt ik de TT niet te vergelijken met de nieuwe Yamaha TT , de yammie is een andere markt, puur gericht op offroad,dus meer een tegenhanger van bv de KTM 790 adv. De Guzz is meer weg georiënteerd .

Gewoon gaan proefrijden en zelf beslissen wat je bevalt, dit is voor iedereen weer anders gelukkig :)
Zelf zou ik wel gelukkig worden van een V85 :))

Is ook niet te vergelijken met de T700 maar dat zijn wel de motoren waar ik van hou, ik kwam op de Guzzi vanwege de cardan, en wat off-road spec's en het uiterlijk.
Reed ook heel fijn kan ook nauwelijks minpunten noemen, ms doe ik nog wel een proefrit in A'dam binnenkort, 's kijken of mijn 1ste indruk oké was..
 
Heel andere vraag !!

Weet iemand misschien ook wat de prijzen zijn van de optiepakketten??
Heb ik nog nergens kunnen vinden
 
dit is er bekend
 

Bijlagen

  • 55914247_10158440336604202_709835713230667776_n.jpg
    55914247_10158440336604202_709835713230667776_n.jpg
    107,9 KB · Weergaven: 31
vanmorgen mijn V85TT gaan ophalen bij Raf en Veerle super service. de eerste 180km staan al op de teller, zalige motor.
 
Beste review imho van de pers introtest op Sardinie.

Erg positief, hoort wel wat schrapen in sommige bochten.
Proefrit aangevraagd bij TLM...ben benieuwd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan