[Upd] Aanpassing "Te Koop: Motoren", MET reactiemogelijkheid

Bananeman

MF veteraan
24 jan 2002
37.148
57
Veldhoven (Noord Brabant)
Update: in het "oude" TKM is het niet meer mogelijk om nieuwe topics te starten. Dit kan nu alleen nog in het nieuwe Te Koop: Motoren subforum.


Beste MFers,

Eerder hebben we aangekondigd dat de werking van het "Te Koop: Motoren" subforum zou worden aangepast.

Naar aanleiding van feedback in het genoemde topic hebben wij in de afgelopen weken al verschillende zaken aangepast en verbeterd. Eén puntje bleef echter terugkomen in de opmerkingen, namelijk het plaatsen van een reactie op een advertentie; dit kon namelijk alleen nog op Motorshopper en niet meer op MF. Naar aanleiding van de feedback hebben we besloten ook dit aan te passen: het is nu (weer) mogelijk om de reacties hier op MF te bekijken en een reactie te plaatsen *D http://www.motor-forum.nl/motorshopper/advertentie/15029/Honda-XBR-500/Mooie-Xbr500-te-koop-aangeboden.html ((Klik hier voor een voorbeeld))

Je bekijkt de reacties door in de lijst met advertenties in TKM te klikken op het aantal reacties, rechts naast de titel (dit is alleen mogelijk bij advertenties die zijn geplaatst door MFers). Je krijgt dan een beknopte samenvatting van de advertentie te zien (met de mogelijkheid de hele advertentie op Motorshopper te bekijken) en daaronder de reacties die zijn geplaatst. Van belang om te weten is dat de reacties op MF en op Motorshopper dezelfde zijn: plaats je een reactie op MF, dan verschijnt deze dus ook op Motorshopper (en omgekeerd). Het enige verschil is de plek waar je de reacties bekijkt of achterlaat.

Wat zijn de verschillen met "vroeger"?

  • Advertenties kunnen niet meer worden "gekickt". Ze verschijnen dus ook niet meer in de Actieve Onderwerpen of http://www.motor-forum.nl/forum/myreact (Mijn MF). Dit is een heel bewuste keuze, omdat het gekick erg irritant was. Wel verkleurt het "lampje" vóór de advertentie in TKM om aan te geven dat er een nieuwe reactie is, maar de advertentie zakt wel langzaam weg.
  • Topicnotificatie (mail bij een nieuwe reactie) werkt nog niet, dit voegen we z.s.m. toe. Alleen de plaatser van de advertentie krijgt een notificatie.
  • Reacties op advertenties tellen niet mee voor je totale aantal postings op MF.
  • Een slotje zetten op je eigen advertentie of de titel ervan aanpassen doe je nu zelf (op Motorshopper), wij doen dit niet meer voor je.
  • Als een advertentie is verwijderd, zijn de reacties ook weg.
Op deze wijze denken we de "oude stijl" van TKM te hebben behouden terwijl er toch veel voordelen zijn toegevoegd (met name het plaatsen van een advertentie en het filteren/zoeken).

In het oude TKM kunnen in de loop van deze week vanaf nu geen nieuwe topics meer worden gestart; het is nog wel mogelijk een reactie te plaatsen in een bestaand topic. Op 8 februari zal het oude TKM read-only worden, je kunt dan ook geen reacties meer plaatsen. Tot slot zal op 8 maart het oude TKM geheel verdwijnen en zijn de topics die daar staan ook niet meer te bekijken.

Natuurlijk horen we ook nu weer graag feedback, en als er aanpassingen of uitbreidingen worden voorgesteld gaan we weer bekijken of het nuttig en haalbaar is om deze te implementeren!
 
Laatst bewerkt:
Goed om te zien dat jullie alle feedback serieus nemen :Y . Hoop dat het zo wat uitnodigender wordt om op advertenties te reageren als MF'er!



Alleen nu heb ik het volgende probleem;

JMWzN.png



Windows 7 64bit met Google Chrome en ABP.
 
Laatst bewerkt:
Goed om te zien dat jullie alle feedback serieus nemen :Y . Hoop dat het zo wat uitnodigender wordt om op advertenties te reageren als MF'er!



Alleen nu heb ik het volgende probleem;

[http://i.imgur.com/JMWzN.png (afbeelding)]


Windows 7 64bit met Google Chrome en ABP.
Kan een oude stylesheet zijn, druk eens op Ctrl-F5, dat zou het moeten oplossen. (Ik heb ook Windows 7 met Chrome en heb het probleem niet.)
 
Super dat je weer kan reageren! Dat vond ik ook altijd het fijne aan mf verkooptopics. Goed bezig!
 
Mijn hopelijk als constructieve feedback op te vatten feedback:

- Ik snap nog niet helemaal waarom de advertenties op het forum doorlinken naar motorshopper, welke vervolgens weer een link naar een ("ander") forum-topic bevat. Als ik op motorshopper zou willen kijken, ging ik daar wel naar toe. Waarom niet gewoon een link naar het topic in het forum?

- Waarom is er gekozen om zo'n ingekorte advertentie weer te geven op het forum? Waarom niet gewoon alles? Liefst ook specs enzo, maar in ieder geval de volledige tekst lijkt me wenselijk.

Goed gedaan verder!
 
Mijn hopelijk als constructieve feedback op te vatten feedback:

- Ik snap nog niet helemaal waarom de advertenties op het forum doorlinken naar motorshopper, welke vervolgens weer een link naar een ("ander") forum-topic bevat. Als ik op motorshopper zou willen kijken, ging ik daar wel naar toe. Waarom niet gewoon een link naar het topic in het forum?
Quote uit mijn openingspost:
Je bekijkt de reacties door in de lijst met advertenties in TKM te klikken op het aantal reacties, rechts naast de titel (dit is alleen mogelijk bij advertenties die zijn geplaatst door MFers).
Als je dus op de titel klikt ga je naar de volledige advertentie, klik je op "x reacties" dan ga je direct naar de reacties.

- Waarom is er gekozen om zo'n ingekorte advertentie weer te geven op het forum? Waarom niet gewoon alles? Liefst ook specs enzo, maar in ieder geval de volledige tekst lijkt me wenselijk.
De lengte van de preview-tekst kunnen we nog mee spelen, maar belangrijkste reden is dat we anders écht alles dubbel aan het bouwen zijn en dat gaan we niet doen.

Goed gedaan verder!
Thanks! *D
 
Kijk eens aan! Goed om te zien dat echt naar feedback geluisterd wordt :). Zo is het inderdaad veel beter, alleen wennen aan klikken op de "reacties" ipv de titel :P

edit: Misschien dat er bij de standaard post in TKM nog wat meer info kan worden toegevoegd zoals bouwjaar, KMstand, plaats etc?
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens aan! Goed om te zien dat echt naar feedback geluisterd wordt :). Zo is het inderdaad veel beter, alleen wennen aan klikken op de "reacties" ipv de titel :P
Kan ik me voorstellen maar het went snel (zeg ik uit ervaring ;)). De reden is overigens dat we het "gedrag" wanneer je op de titel klikt altijd gelijk willen houden, dus niet de ene keer naar Motorshopper en de andere keer naar de reacties. En aangezien je alleen op advertenties van MFers kunt reageren op MF is het op deze wijze geïmplementeerd :)
 
Ik moet er nog een keer echt mee aan de slag, maar op t eerste gezicht ziet t er goed uit en ben ik tevreden. Zolang iedereen gewoon lkkr kan reageren op de ad's veranderd er wat mij betreft niet zoveel.

Ik vind 't dan prima zo :Y
 
De vorige opzet vond ik maar niets, maar nu is het beter zo. Ik denk zelfs een stuk beter als de oude situatie :Y

Hulde aan de mensen die hier zo druk mee bezig zijn. Ook super dat jullie naar de reacties luisteren van de mf-ers.
 
Bananeman for president!!!! :} :} :}
:+ Dank, maar Pierre verdient het, hij heeft (zoals altijd) het programmeerwerk gedaan :)

De vorige opzet vond ik maar niets, maar nu is het beter zo. Ik denk zelfs een stuk beter als de oude situatie :Y

Hulde aan de mensen die hier zo druk mee bezig zijn. Ook super dat jullie naar de reacties luisteren van de mf-ers.
Goed om te horen, dank!
 
site werkt prettig, wel vind ik het minder dat je doorgestuurd wordt naar andere sites... die vertrouw ik toch minder dan de sites die mf-er aanmaken voor de verkoop. Maar dat is meer mn gevoel.
Hij ziet er wel netjes uit, en zoekt makkelijk en gericht :Y
 
Helemaal top! Ben blij dat er weer op MF gerageerd kan worden. Ik vond het juist erg leuk om al die reacties te lezen.
 
Beter, maar in alle eerlijkheid: ik vind dat hele Motorshopper een enorme achteruitgang. Hoe dan ook gaat het wegleiden naar een andere interface mensen beletten om te klikken. Het oude systeem werkte prima en bracht een hoop lol. Voor wie was het omhoogkicken eigenlijk vervelend?
 
Beter, maar in alle eerlijkheid: ik vind dat hele Motorshopper een enorme achteruitgang. Hoe dan ook gaat het wegleiden naar een andere interface mensen beletten om te klikken. Het oude systeem werkte prima en bracht een hoop lol. Voor wie was het omhoogkicken eigenlijk vervelend?
Het oude systeem werkte niet prima, je kon namelijk niets vinden. Of jouw definitie van "prima" is brak :P

En "bracht een hoop lol"? Ten eerste gaat het daar niet om als je iets te koop aanbiedt en ten tweede is er niets aan veranderd: je kunt nog steeds reageren, óók op MF, dus kom maar op met je lollige reacties :)
 
Het oude systeem werkte niet prima, je kon namelijk niets vinden. Of jouw definitie van "prima" is brak :P

En "bracht een hoop lol"? Ten eerste gaat het daar niet om als je iets te koop aanbiedt en ten tweede is er niets aan veranderd: je kunt nog steeds reageren, óók op MF, dus kom maar op met je lollige reacties :)

Gaat niet om lol? Net zoals een motorforum überhaupt niet om lol gaat maar om het uitwisselen van kennis en ervaring zeker. Je onderschat de entertainmentwaarde nogal. Maar volgens mij word je een beetje cynisch van alle kritiek :P

Ik snap dat het aanpassen van topictitels jullie te veel tijd kostte, maar dat de vindbaarheid / het omhoogkicken zoveel mensen irriteerde... Ik heb daar zelden iets over gelezen.

Anyway, voor- en tegenstanders heb je altijd en jullie tijd en energie waardeer ik zeker. Ik vind het geen vooruitgang, that's all.
 
Gaat niet om lol? Net zoals een motorforum überhaupt niet om lol gaat maar om het uitwisselen van kennis en ervaring zeker. Je onderschat de entertainmentwaarde nogal.
Ik denk niet dat jij snapt in welke mate ik MF snap :+

Maar volgens mij word je een beetje cynisch van alle kritiek :P
Integendeel, we hebben aanpassingen doorgevoerd waardoor ook mensen die het in eerste instantie niets vonden, het nu wel zien zitten. Ik kan je vertellen dat dat goed voelt *D En dat jij het niets vindt is logisch, we kunnen het namelijk niet iedereen naar de zin maken :)

Vroeger was alles beter, of niet? ;)
 
In de nieuwe opzet van TKM kan je echter wél iets vinden. Daarnaast is onnodig omhoog kicken ook verholpen. Hierbij heb je verder motorshopper niet nodig. (even adv. van de duivel)
Jawel, want Motorshopper is sowieso altijd de "motor" achter dit geheel. Zonder Motorshopper geen zoekmogelijkheden. Als je bedoelt dat ook het weergeven van de advertentie op MF zou kunnen: dat doen we, als preview; als we het weergeven van de volledige advertentie ook op MF gaan doen zijn we écht alles dubbel aan het bouwen en dat gaan we niet doen.
 
Ik denk niet dat jij snapt in welke mate ik MF snap :+Integendeel, we hebben aanpassingen doorgevoerd waardoor ook mensen die het in eerste instantie niets vonden, het nu wel zien zitten. Ik kan je vertellen dat dat goed voelt *D En dat jij het niets vindt is logisch, we kunnen het namelijk niet iedereen naar de zin maken :)

Vroeger was alles beter, of niet? ;)

:^

Hup, nu weer aan het werk, svp zo snel mogelijk TKO aanpassen aan de nieuwe stijl. })
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan