Unusual, interesting & rare motorcycles.

62185926_2480719491990099_219160056422203392_n.jpg
 
61765970_2483837965011585_2391370561289715712_o.jpg


Wordt ook zo langzamerhand interessant en kostbaar, vooral de twinnetjes. Het motorblok is prachtig vormgegeven.
 
daar crosten wij vroeger (60er jaren) mee spatborden er af , noppenbanden er op en de hei op
waren we er maar zuiniger op geweest
 
Mijn eerste motor was een Jawa, het model hiervoor met de pleurisvering, 250 cc eenpittertje, fijn motortje.
 
61922122_2483838581678190_2590232159889391616_n.jpg


Het enige wat ik er persoonlijk mooi aan vind is het motorblok. Verder vind ik hem technisch wel interessant met die voorvork, monoshock en de olietank in de bovenste framebuis. Maar man o man, die buddyseat is echt lelijk hoor. En dat achterlicht lijkt op een penis erectus.

En 54 pk uit 1000 cc is ook niet wereldschokkend.
 
61922122_2483838581678190_2590232159889391616_n.jpg


Het enige wat ik er persoonlijk mooi aan vind is het motorblok. Verder vind ik hem technisch wel interessant met die voorvork, monoshock en de olietank in de bovenste framebuis. Maar man o man, die buddyseat is echt lelijk hoor. En dat achterlicht lijkt op een penis erectus.

En 54 pk uit 1000 cc is ook niet wereldschokkend.

Maar dit is dan ook geen Vincent, maar een Indian-Vincent. Lelijk gemaakt zoals alleen die Amerikanen dat kunnen.
 
Maar dit is dan ook geen Vincent, maar een Indian-Vincent. Lelijk gemaakt zoals alleen die Amerikanen dat kunnen.
Op het achterlicht en voorspatbord na, maakt het niet zo heel veel verschil met de Engelse Vincent motorfietsen.
84B5CCC8-0E5B-4EBC-8916-F718DA91389D.jpeg
 
ik ook niet maar denk dat hij net buiten mijn budget valt
ik vind het wel een beetje flouw van HAN om mij om de paar maanden te plagen met een foto van een Vincent;(
 
Zoals ik zei vind ik de Vincent technisch interessant en zeker voor die tijd en het motorblok is mooi om te zien, maar verder niet opzienbarend.

Ik vind een NSU Max eigenlijk nog interessanter en wel omdat het frame belachelijk stijf is en de voorvork nog stijver dan de moderne voorvorken. We hebben het over de eerste helft van de jaren 50 en het blok heeft een bovenliggende nokkenas welke wordt aangedreven met twee dunne drijfstangen, geen onderhoud en het gaat nooit kapot.

En het vermogen van zo'n 250 cc eencilindertje was relatief veel hoger dan van de Vincent. Dus van mij mag je een Vincent hebben, ik hoef hem niet en mijn Honda is stukken sneller en stuurt beter. 😛
 
Is een 750 en ik heb er twee en wat mij betreft een van de fijnste motoren die ik heb gereden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan