Unusual, interesting & rare motorcycles.

Dat niet alleen maar ook injectiesystemen op meerdere modellen in massa productie, 1e motorfiets met abs leverbaar, enkelzijdige wielophanging achter, elektrisch in hoogte verstelbare ruit, standaard leverbaar met handvat verwarming.
Ik denk dat het er om zal spannen welke motorfiets met injectie, enkelzijdige ophanging en diagnosecomputer het eerste was, de K100 of de Honda CX500 turbo: www.hondafirstturboclub.nl/honda-cx500-turbo/
 
Ik ook niet.
Helemaal niet trouwens.
Maar dat wil niet zeggen dat een verscrambled exemplaar direct interesting of rare is.
 
Je hebt voor die tijd ook nog een kawa 1000 gehad met injectie.
Drm sprak ik ook van een complete serie. Zowel de K75 als de K100 in de diverse uitvoeringen.
Niet over de exoten
 
59935473_10218296420432594_5839200663900258304_o.jpg


Prototype, niet in productie gegaan.
 
van de Manxen zijn er genoeg, worden zelfs ook weer nieuw gemaakt. Echter, die andere is de "Porcupine" - daar zijn er maar heel weinig van.

Ik las zojuist dat er een is verkocht voor 750.000 dollar. Een mooie Manx doet iets van 35.000.
 
59779350_10218421637314950_3871593854029266944_o.jpg


Lijkt een Maserati V6 en dat is de kortste V6 met zijn 30 cm.
 
58870160_10218946195426820_3780566952813002752_n.jpg


𝙈𝙀𝙍𝙇𝙄𝙉 5000 by Lucky Keizer
Flashback to the 80’s and the madman Lucky Keizer– who had to have world’s biggest #vtwinengine motorcycle –so he built a bike with a salvaged 1938 #RollsRoyce motor from a Mosquito fighter-bomber plane that bombed Berlin and Belgium during WWII.
The 5-liter bike requires a starter motor off a DC-3 airplane to start it. Lucky says the 5000cc#supercharged and #nitrousoxide equipped ‘Merlin’ can reach up to 400 kilometres an hour (248.5 mph).
Lucky says Merlin has one of the most unique engines in the world, and the engine complete would be worth half a million dollars.

Keizer and his bike had been banned from US drag races because noone could keep up with him...

Even terugkomend op deze, de fiets bestaat nog, foto's van 2019:
60208117_10216476027645473_7942067899571634176_n.jpg
60095077_10216476028045483_2593018180620255232_o.jpg
 
en NOS _O-

Volgens mij is die man zo iemand die bij een restaurant komt en de ober vraagt:
"Wilt u de dagspecial, de menukaart of een los gerecht"

En dan antwoord met "ja"
 
Dat vind ik dus echt helemaal niks. Effe zagen, standaard kontje er op, China tellertje er op, beetje polijsten en we noemen het een unieke scrambler, caferacer, Street fighter of bobber die ineens 5 keer zoveel kost als het veel beter rijdende origineel.
Niemand die iets unieks bedenkt, er zijn honderden fietsen die er zo uit zien.
Precies hetzelfde als er met de CB750 gebeurt is. Nu zoekt iedereen een originele omdat alles verscrambled is.

Dan nog liever dit:
59768140_10219086446936380_3765381507527475200_o.jpg
 
Had ik die ergens in begin niet gepost? Er was ook een 'sport'versie, en een model met een 350 tweetaktblok.
 
Bömerlands zijn waanzinnig gaaf. Ik heb nog steeds spijt dat ik 25 jaar terug niet toegehapt heb toen ik er één aangeboden kreeg in Kladno.
 
Snap ik.. ze zijn nu ook tamelijk veel waard! Het lijkt me erg leuk rijden.. Ze zijn er ook met een 2 pers. zijspan, dan kun je met z'n 5-en weg!
 
Terug
Bovenaan Onderaan