Universele onderdelen en kwaliteit

Jurrien

Die hard MF'er
20 apr 2005
879
6
Hallo,

Ik heb een aantal onderdelen nodig voor mijn motor. Het is een best nette motor maar de spiegels zijn roestig, de knipperlichten afgebroken en de kentekenplaathouder is door een vorige eigenaar zelf gemaakt en valt uit elkaar. Dit zijn precies die onderdelen die in grote getale universeel aangeboden worden.
Ik wil alleen geen China-meuk. En ik hou niet van bestellen van ali-express. Weet iemand een webshop of merken waar je gewoon kwalitatief spul voor een normale prijs aanschaft? Ik kan het namelijk niet inschatten of iets op een webshop wel kwaliteit is, of toch gewoon China-shit met een 10x hogere prijs dan hetzelfde onderdeel van ali-express.
Ik ken eigenlijk alleen het merk Rizoma en dat vind ik dan weer te prijzig en te fancy.
Iemand een merk of webshop?
 
Vicma is het merk voor oem kwaliteit knipperlichten en spiegels. Al op meerdere motoren gehad en nooit teleurgesteld.

Wat betreft kentekenplaathouders kan je alle kanten op. Barracuda, R&G, Rizoma bijv. Op volgorde van oplopende prijs.
 
Je zou het ook kunnen overwegen om naar een motorzaak te gaan en je daar te laten voorlichten over de mogelijkheden.

De meeste motorzaken kunnen dit soort artikelen van verschillende merken leveren in diverse prijsklassen. En zijn ook best bereid je van gedegen advies te voorzien op basis van ervaringen in de praktijk.
 
Hallo,

Ik heb een aantal onderdelen nodig voor mijn motor. Het is een best nette motor maar de spiegels zijn roestig, de knipperlichten afgebroken en de kentekenplaathouder is door een vorige eigenaar zelf gemaakt en valt uit elkaar. Dit zijn precies die onderdelen die in grote getale universeel aangeboden worden.
Ik wil alleen geen China-meuk. En ik hou niet van bestellen van ali-express. Weet iemand een webshop of merken waar je gewoon kwalitatief spul voor een normale prijs aanschaft? Ik kan het namelijk niet inschatten of iets op een webshop wel kwaliteit is, of toch gewoon China-shit met een 10x hogere prijs dan hetzelfde onderdeel van ali-express.
Ik ken eigenlijk alleen het merk Rizoma en dat vind ik dan weer te prijzig en te fancy.
Iemand een merk of webshop?

Volgens mij zal die "china meuk" niet veel slechter zijn.🤔:+
Veelal goede ervaringen met Ali 👌 ,maar goed🤷‍♀️

MDI Motorcycle Equipment - MDI-online.nl

Kun je centen zat kwijt:t,goede service..
 
Laatst bewerkt:
Bij Ali kun je best goede spullen vinden. Die kun je herkennen aan de prijs....
Niet altijd,maar durf gerust te stellen het materiaal van bijvoorbeeld arashi goed is.
Verschillende rearsets,CNC rem/koppelingshendels,niks mis mee.
Ook niet na meer als een tiental jaren..
 
Laatst bewerkt:
Jurrien. Je hebt je privediscussie niet aanstaan...anders had ik wel een goede tip. (mag hier niet ivm spam ) Gr Cardanfreak:]
 
Bij Ali kun je best goede spullen vinden. Die kun je herkennen aan de prijs....
Niks mis met spullen van Alie.
Ik heb er geen slechte ervaringen mee, ondanks een prijs van een paar knaken.

Op dit moment nog 2 bestellingen in afwachting van Alie. Zwevende benzinekraan en een assorti slangklemmen in div maten.
Vanmorgen van Alie handgrepen voor mijn kookpannen ontvangen. Ze zitten er al op en de pannen kunnen weer 20 jaar.
 
Dank voor de reacties. Ik probeer zelf zo min mogelijk uit China te kopen. Ik ben er de afgelopen jaren achter gekomen dat altijd maar zo veel mogelijk spullen voor zo min mogelijk geld mij niet meer gelukkig maakt. En ik vind aliexpress en de action dan ook de toonbeelden van de wegwerpmaatschappij. Maar voor sommige dingen heb ik helaas gemerkt dat je er gewoonweg niet omheen kan, dat het gewoon nergens anders geproduceerd wordt dan in China. Zonnepanelen bijvoorbeeld, waar na een speurtocht bleek dat alles in China wordt geproduceerd, zelfs de merken met een Duits-achtige naam. Ik had gehoopt dat iemand misschien een tip had voor merken van knipperlichten, spiegels en kentekenplaathouders die in Europa geproduceerd worden maar ik denk dat ik me ook bij die producten er maar bij moet neerleggen dat het uit China komt.
 
ook ik geef graag zoveel mogelijk geld uit aan een mooi doosje en een kek pr verhaaltje ;p

Onder aan de streep word het toch gemaakt in een lage lonen land, en of dat nou China, Turkije of een Oostblokland is..
Zal me persoonlijk aan de anus oxideren ,

Dat een Europees merk zichzelf een a-merk status heeft bezorgd door reclame , wil nog niet zeggen dat het product
daadwerkelijk in Europa word gemaakt :)


Nét nog een paar verstralers besteld met overal goeie / lovende reviews.
Kosten bij een Gerenommeerde 4x4 winkel 180,- euro ex verzenden per 2 in hun webshop
Plus of min een tientje bij z'n collega Nederlandse webshops ( met bakstenen gevel af en toe )

Heb ze zelf maar in China besteld . 2 voor 40,- inclusief verzenden.. met een paar dagen zijn ze hier .


Krijg geen "goed" gevoel lokaal te kopen, maar meer een onvrijwillige anale visitatie gevoel als ik zo die prijsverschillen zie


zelfde nummers, zelfde verpakking , exact dezelfde producten .
Netto levertijd verschil : 4 dagen.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor de reacties. Ik probeer zelf zo min mogelijk uit China te kopen. Ik ben er de afgelopen jaren achter gekomen dat altijd maar zo veel mogelijk spullen voor zo min mogelijk geld mij niet meer gelukkig maakt. En ik vind aliexpress en de action dan ook de toonbeelden van de wegwerpmaatschappij. Maar voor sommige dingen heb ik helaas gemerkt dat je er gewoonweg niet omheen kan, dat het gewoon nergens anders geproduceerd wordt dan in China. Zonnepanelen bijvoorbeeld, waar na een speurtocht bleek dat alles in China wordt geproduceerd, zelfs de merken met een Duits-achtige naam. Ik had gehoopt dat iemand misschien een tip had voor merken van knipperlichten, spiegels en kentekenplaathouders die in Europa geproduceerd worden maar ik denk dat ik me ook bij die producten er maar bij moet neerleggen dat het uit China komt.
Ik snap je punt en je goede intentie. Zo sta ik er ook min of meer in. Feit is alleen wel dat de fabrikant deze producten ook origineel vanuit een Chinese/lage lonen fabriek inkopen. De spiegels op een bmw worden niet in Duitsland geproduceerd bijvoorbeeld.

Kwaliteitsspullen hoeven echter niet een toonbeeld van de wegwerpmaatschappij te zijn. Zie mijn lijstje met merken die ik aan heb gedragen. Dat is goed spul dat je niet (exact hetzelfde) op alie voor minder kan kopen.
 
Ja pardon DYONn93, ik was er nog niet aan toegekomen om naar die merken te zoeken. Nogmaals bedankt, zal ik zeker gaan doen.
 
Dank voor de reacties. Ik probeer zelf zo min mogelijk uit China te kopen. Ik ben er de afgelopen jaren achter gekomen dat altijd maar zo veel mogelijk spullen voor zo min mogelijk geld mij niet meer gelukkig maakt. En ik vind aliexpress en de action dan ook de toonbeelden van de wegwerpmaatschappij. Maar voor sommige dingen heb ik helaas gemerkt dat je er gewoonweg niet omheen kan, dat het gewoon nergens anders geproduceerd wordt dan in China. Zonnepanelen bijvoorbeeld, waar na een speurtocht bleek dat alles in China wordt geproduceerd, zelfs de merken met een Duits-achtige naam. Ik had gehoopt dat iemand misschien een tip had voor merken van knipperlichten, spiegels en kentekenplaathouders die in Europa geproduceerd worden maar ik denk dat ik me ook bij die producten er maar bij moet neerleggen dat het uit China komt.
Je kunt ook zo min mogelijk spullen voor zo min mogelijk geld kopen 🤷‍♀️

Ik maak mij zelf helemaal niet druk waar het vandaan komt ,China zit zo wat in alles.
Iets anders denken is een illusie.
Wat mij eerder stoort is de enorme marges die grote bedrijven maken op in China geproduceerd spul,en het verkopen als zijnde......

En het veroordelen maar, indien gewenst en als het zo uitkomt : selectief wegkijken .
Beetje hypocriet.

Daarbij zijn mijn rearsets en hendels allemaal China en enkele gaan al +10 jaar mee.
Lijkt mij aardig duurzaam.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb een aantal onderdelen nodig voor mijn motor. Het is een best nette motor maar de spiegels zijn roestig, de knipperlichten afgebroken en de kentekenplaathouder is door een vorige eigenaar zelf gemaakt en valt uit elkaar. Dit zijn precies die onderdelen die in grote getale universeel aangeboden worden.
Ik wil alleen geen China-meuk. En ik hou niet van bestellen van ali-express. Weet iemand een webshop of merken waar je gewoon kwalitatief spul voor een normale prijs aanschaft? Ik kan het namelijk niet inschatten of iets op een webshop wel kwaliteit is, of toch gewoon China-shit met een 10x hogere prijs dan hetzelfde onderdeel van ali-express.
Ik ken eigenlijk alleen het merk Rizoma en dat vind ik dan weer te prijzig en te fancy.
Iemand een merk of webshop?

Je gedachten dat er alleen maar rommel komt uit China komt is wel heel erg achterhaald.

Ik koop bobines voor 1/4 vd prijs.
Hallo,

Ik heb een aantal onderdelen nodig voor mijn motor. Het is een best nette motor maar de spiegels zijn roestig, de knipperlichten afgebroken en de kentekenplaathouder is door een vorige eigenaar zelf gemaakt en valt uit elkaar. Dit zijn precies die onderdelen die in grote getale universeel aangeboden worden.
Ik wil alleen geen China-meuk. En ik hou niet van bestellen van ali-express. Weet iemand een webshop of merken waar je gewoon kwalitatief spul voor een normale prijs aanschaft? Ik kan het namelijk niet inschatten of iets op een webshop wel kwaliteit is, of toch gewoon China-shit met een 10x hogere prijs dan hetzelfde onderdeel van ali-express.
Ik ken eigenlijk alleen het merk Rizoma en dat vind ik dan weer te prijzig en te fancy.
Iemand een merk of webshop?
Mijn hayabusa draait op bobines van Alie,
Met de auto had ik er ook al goede ervaring mee.

Gewoon even de revieuws lezen.

4x pen bobine voor 48,-
Rijd er al sinds april 2023 op. Heb mijn oem na een paar maanden verkocht. Die had ik wel bewaard voor je weet maar nooit! Nederlands prijzen zijn echt buiten proporties. Alles onder 100,- voor een set kun je zelf ook kopen via alie. Al die andere dure is gewoon marketing.
 

Bijlagen

  • IMG_2147.png
    IMG_2147.png
    36,5 KB · Weergaven: 0
  • IMG_2146.png
    IMG_2146.png
    37,8 KB · Weergaven: 0
  • IMG_2145.png
    IMG_2145.png
    54,4 KB · Weergaven: 0
  • IMG_2144.jpeg
    IMG_2144.jpeg
    70,9 KB · Weergaven: 0
Jurrien. Je hebt je privediscussie niet aanstaan...anders had ik wel een goede tip. (mag hier niet ivm spam ) Gr Cardanfreak:]
Als je een oplossing hebt waar iedereen iets aan heeft kan je toch rustig het merk noemen.
Het is dan geen spam (of word je er zelf beter van?) maar is dan informatie.

Als iets goed werkt, of juist heel erg goedkoop is dan heeft iedereen daar wat aan.
Alie is hierboven ook al 23x genoemd. Is dat dan ook allemaal spam??
Duidelijk is dat Alie heel goedkoop is en meestal ook van redelijke/ goede kwaliteit. Een enkele keer dus ook NIET!!

Voorbeelden van spam heb je hier wel op MF.
Een nieuw member begint uit het niets een bepaald product zeer ernstig aan te bevelen.
Deze berichten worden door de moderator altijd heel snel geblokkeerd/ verwijderd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan