Beste Motor-Freaks,
Ik zit in een unieke situatie. Mijn baas heeft voor mij een motor gekocht in 2007. Het gaat om een
Suzuki V-Strom 650 Met een aantal accessoires. Ik mocht toen een motor kiezen voor 10.000 euro. De suzuki heb ik voor ongeveer dat bedrag, incl. accessoires uitgezocht. Nu is het zo dat ik per oktober in dienst treed bij het bedrijf waar ik nu gedetacheerd ben. Dit houdt in dat ik de motor moet inleveren. Echter is mijn baas geen motorman, en heeft mij gevraagd om de motor te verkopen.
Ook ik heb geen zin om er mee te leuren, en daarom hebben we afgesproken dat de motor tegen restwaarde weg mag. Voordat ik hem op marktplaats zet wil ik hem eerst hier even proberen.
Nu komt de catch: Ik zelf zou er graag weer een motor voor terug willen. Lees even verder:
Het betreft dus:
- Suzuki V-strom uit 2007
- 650cc
- Altijd dealer onderhouden, netjes de beurten gehad.
- 62.000 km
- Handkappen
- Skidplate (beschermingsplaat onder het blok)
- Valbeugels
- ABS
- Scottoiler (geen ketting meer smeren, nooit gedaan ook)
- Verlaagd met 2 simpele stangen (verlagingskit), originele heb ik zelf nog ergens liggen
- Het zadel is verhard door een professional die hier op het forum actief is.
-
Heeft een grote beurt nodig. Na de grote beurt komt er 1000 euro bij boven op de prijs (waarom zoveel ? keuze van de baas, punt)
Op het originele zadel kreeg ik na 70km echt last van mijn zitvlak. Na de modificatie is dit aanzienlijk verbeterd.
De motor is dus verlaagd met 2 stangen die ik via motozoom had gekocht. Je kan de motor makkelijk zelf verlagen / verhogen door 4 moertjes los/vast te draaien en stangen te vervangen. Verder heb ik de motor verder in de voorpoten laten zakken. Dit kun je zelf met een platkop schroevendraaier corrigeren. Meestal is het zo dat het verlagen van een motor de wegligging niet ten goede komt. Dit is nu niet het geval en je zult het positief ervaren tijdens de proefrit. De V-strom is voor veel vrouwen en ook mannen toch te hoog om lekker op te kunnen stappen en beide voeten aan de grond te houden. Dit probleem heb ik zelf niet met mijn 1.88m. Ik heb de motor puur verlaagd omdat dit mij een prettiger en veiliger gevoel geeft.
Let op: De motor is technisch altijd onderhouden en gewoon netjes. Optisch: Zelf poetsen. Ik heb geen all-road uitgezocht om elke week te poetsen. In de winter heeft de motor wel 3 maanden stil gestaan. Altijd starten en rijden, geen gezeik.
Wat wil ik er voor terug ?
De 3000 euries gaan direct naar de baas. Ik ben niet geïnteresseerd in geld. Meer bieden mag altijd, maar is niet voor mijn belang. Ik zelf wil er graag een motor voor terug. Kieskeurig ben ik niet. Optisch vind ik niet belangrijk. Hij moet gewoon technisch in orde zijn. Bouwjaar en km stand ook niet echt belangrijk. Gewoon een technisch nette motor (alles werkt, geen grote kosten die komen, geen lekke uitlaten of voorvorkkeeringen etc. etc. etc.)
Het liefst een chopper/cruizer. Een honda rebel vind ik persoonlijk heel erg leuk. Ik ben ook wel fan van kawasaki klr/yamaha xt. Als je wat anders hebt: kom maar op. Van de racers ben ik iets minder gecharmeerd wegens mijn slechte rug en zithouding.
Waar het op neer komt: Ik heb een prima motor voor jouw die ik zelf niet kan betalen (ik heb geen 3000 euro liggen). Jij betaald mij 3000 euro (dus mijn baas) (of 4000 na de grote beurt) en doneert mij jouw oude motor. deze week krijg ik het eigendom bewijs en kunnen we tegelijk overschrijven.
Proefrit is mogelijk. Borg is 3000 euro om mij te beschermen tegen diefstal.
Iets voor jou ?