Uitlaatpijp uitdeuken

ImperiumDX

Die hard MF'er
10 aug 2009
400
1
Delft
Ik zit met het volgende.
Een 57mm rvs pijp met een deuk erin, deze deuk is niet catastrofaal ofzo, alleen vind ik hem minder mooi en stoor ik me eraan.
Nu zou ik graag willen weten wat de beste manier is om het op te lossen.
Ik heb gegoogeld en gemaild, maar kreeg als reactie dat ze alleen tweetakt uitlaten repareren. :/:/

Wat zou de beste strategie zijn?
Met lijmverbinding en eruit trekken?
Boutje/moert erop lassen en eruit trekken? (geniet niet mijn voorkeur aangezien je het dan blijft zien)
Onder luchtdruk van binnen en dan gloeiend heet stoken?
Water erin en in de vriezer ( valt af omdat ik niet zo een grote vriezer heb)

Weet iemand een betere oplossing of waar ik terecht kan dan zou ik het graag willen weten.
Misschien heeft iemand ervaring hiermee?

DDI4wHf.jpg

P1sUkBQ.jpg

tlAWuKi.jpg
 
Ik ken een muziekwinkel eigenaar die deuken uit blaasinstrumenten haalt en daar allerlei speciaal gereedschap voor heeft en dat ook zodanig kan doen dat je er niets meer van ziet.
 
Ik heb in de vlakke plaat een gat geboord en getapt, en daar een pneumatiek snelkoppeling ingeschroefd. Met de compressor op een paar bar gezet, en de deuken roodgloeiend verhit.

Linksboven is een rubber trillingsdemper, waar je centraal een gat in boort. Linksonder is een klokriemschroef, maar ik denk dat een gewone bout met carrosserieringen het ook wel zou moeten doen.

Dat is interessant, had niet verwacht dat een paar bar genoeg zou zijn.
Dat zou je dus ook met een autoventiel, en banden pomp kunnen doen.

Als er ooit een deuk in me uitlaat zit, ga ik dat zeker is proberen:t
 
Laatst bewerkt:
Je zou gewoon vriezen kunnen proberen. Water -> ijs is uitzetten. Maar dan moet je de pijp wel met de deuk in het laagste gedeelte in de vriezer kunnen plaatsen, en een groot deel goed isoleren. Bedoeling is dat het hoger gelegen water (of verste van deuk) eerst bevriest, en de zaak 100% afsluit. Wanneer het lager gelegen water gaat bevriezen bouw je een enorme druk op. Gewoon een idee, maar ik heb al wat vergeten flessen zien gaan in de vriezer, en dat is zonder de isolatie truuk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan