Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Uitlaat Burgman AN400 2012

Kan voor die prijs niet veel zijn denk ik. Zit er wel een E-keur op?
 
Dominator is best een bekend merk uit de lagere prijsklasse. Niks mis mee maar volgens de review maakt de uitlaat best veel lawaai. Daar zou ik dan wel voorzichtig mee zijn. Het moet wel binnen de normen blijven. Kijk ook even op uitlaatstore. Die hebben ook een aantal uitlaten voor een AN400. Anders is Marktplaats ook een goede bron van betaalbare uitlaten.
 
Zou de motor opnieuw afgesteld moeten worden met een andere uitlaat?
 
Ik ben er inmiddels toch uit dat ik iets meer geld uit wil geven en voor het merk Mivv ga kiezen.
Nu vraag ik me alleen af of ik er een mèt, of zonder katalysator moet kiezen..
Is er iemand die mij hier misschien in kan adviseren?
 
Ik ben er inmiddels toch uit dat ik iets meer geld uit wil geven en voor het merk Mivv ga kiezen.
Nu vraag ik me alleen af of ik er een mèt, of zonder katalysator moet kiezen..
Is er iemand die mij hier misschien in kan adviseren?
Waarvoor dient een katalysator? Als je die vraag kan beantwoorden kan je zelf een keuze maken of je dat belangrijk vindt.
 
Met katalysator zal waarschijnlijk vrij prijzig zijn. Als je de versie zonder besteld dan zou ik in ieder geval de originele bewaren. Mocht er ooit een keuring komen zit je in ieder geval goed. Ik heb ook een Mivv Storm maar geen idee of er een katalysator in zit. De uitlaat is door de vorige eigenaar in Duitsland gemonteerd. Overigens wel met TuV papieren. Ik heb bij de dealer wel een originele uitlaat erbij bedongen voor de zekerheid en altijd fijn bij inruil.
 
Ik ben er inmiddels toch uit dat ik iets meer geld uit wil geven en voor het merk Mivv ga kiezen.
Nu vraag ik me alleen af of ik er een mèt, of zonder katalysator moet kiezen..
Is er iemand die mij hier misschien in kan adviseren?
Als je scooter standaard met een kat is uitgerust, dan zou ik nooit ofte jamais voor een uitlaat zonder kat kiezen.

Dat zit zo:
Een motor ontworpen zonder kat loopt op andere verhoudingen lucht-brandstof dan één met.

Eén zonder kat loopt in normaal bedrijf armer dan één met, dat is om het verbruik te optimaliseren.

Eén met kat loopt rijker want dat is nodig om de kat goed te laten functioneren. Maar een motor die rijker loopt en dan geen kat heeft is veel vervuilender.

Dus nooit doen.
 
Afgezien van een eventueel milieu delict maakt dat niet zo veel uit. De lambda sonde blijft gewoon zitten als de cat eruit gaat en zorgt ervoor dat het mengsel goed blijft. De uitlaatgassen worden uiteraard wel vuiler.
 
Dat is zo. De motor heeft geen last van het ontbreken van een kat.
Maar ik vind het not done om zonder te rijden als de motor er standaard één heeft.

Vroeger was de geur van uitlaatgassen op straat alomtegenwoordig.
Vandaag is die geur een echte zeldzaamheid. Als ik de geur oppik dan zie ik zo al waar die vandaan komt, meestal een oldtimer een eind voor me, of een motorfiets, en dat eerste is logisch maar dat tweede hoeft niet.