Type verf

Erik1805

Die hard MF'er
28 jun 2004
380
113
Oosterwolde
Ik heb een Suzuki SV650 uit 1999, kleur zwart. Nu heb ik een 2de hands tank gekocht omdat er behoorlijk wat deuken in de huidige zit.

Nu ga ik deze zelf spuiten maar wordt er hoogglans of zijdeglans gebruikt?

Alvast bedankt.
 
Bij de action hebben ze alleen mat zwart, metallic zwart of hoogglans dus als het al zijdeglans is dan lukt het niet O-)

Maar serieus, je hebt kleurcodes, per merk, model en bouwjaar. Als je het zelf wilt doen vanuit een spuitbus dan moet je een bus op maat bestellen en verdomd goed (stofvrij) werken en dan kan je prima (geen uitstekende) resultaten behalen.

Het kan ook een optie zijn om er een "bagster" of soortgelijke overheen te gooien. Vaak met een beter resultaat.

Als je het laat spuiten dan zou je deze vraag hoogstwaarschijnlijk niet stellen want de spuiter zou dit moeten weten.

Of als het alleen deukjes zijn in de oude tank dan zou het misschien nog de moeite waard zijn om deze uit te (laten) deuken waar mogelijk.
 
Dank voor de reacties. Wil de tank spuiten met spuitbus van Motip. Heb zelf ervaring met spuiten van kappen van modelauto's. Dit is wel wat anders maar ga het zelf het proberen. Tank is helemaal strak zonder deuken.
 
Ik heb meerdere malen een tank gespoten met Hamerite hoogglans. Wordt keihard, is goed bestand tegen benzine en droogt mooi strak op.
Hmm.. Daar heb ik hele andere ervaringen mee. Ik heb een paar jaar rondgereden met een XJ750 met een blauw heuvellandschap op de tank omdat de benzinedampjes onder een tanktas zorgden voor een mooie afdruk van die tanktas in het oppervlak. Daarna zorgde dat "keiharde" (maar wel elastische) er weer voor dat je die rommel er niet af kreeg -O-
 
1K spuitbusjes... Tja. Als je hoogglans blanke lak spuit met een spuitbus, laten we zeggen 4 lagen. Dan mag je blij zijn als het feitelijk zijdeglans wordt. En zoals al gezegd: Het is precies 3 seconden bestand tegen benzine. Sterker nog, als je echt netto-netto kijkt is 2K lak niet eens echt duurder ;)
 
Toch met 2k spuitbus gedaan. Best aardig gelukt al zeg ik het zelf 😁

1399269
 
T voordeel van de colormatic spuitbussen vind ik dat je de spuitmond kunt draaien in een verticale dan wel horizontale spray.
Spraymax heeft dat niet (of nu wel inmiddels 🤔).
Beide zijn wel van goede kwaliteit lak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan