Tweetakt verenigt U zich hiero deel2

Als je ze standaard laat niet als je ze gaat tunen tot het gaatje wel
Over de jawa twin heb je't nu? Ik heb er wel 'wat' aan gedaan maar er is vrij weinig info over.. een vervroegende ontsteking zou interessant zijn maar als dat werkte reden er wel meer jawa's mee rond? Misschien zijn ze te laagtoerig daarvoor..
een Membraaminlaat zou misschien effectiever zijn.
 
Als je ze standaard laat niet als je ze gaat tunen tot het gaatje wel
Is geheel afhankelijk hoe er mee omgegaan is en of er goede 2 takt olie is gebruikt,sommige mensen slopen ze binnen 10000km
en als je andere lieden mag geloven zitten de standaard zuigers er al 60000km of meer in,persoonlijk doe ik zo'n 35000km met
een setje zuigers,een opgevoerde gaat heel wat minder lang mee,maar meestal worden die zuigers preventief nagekeken en vervangen.
 
Is geheel afhankelijk hoe er mee omgegaan is en of er goede 2 takt olie is gebruikt,sommige mensen slopen ze binnen 10000km
en als je andere lieden mag geloven zitten de standaard zuigers er al 60000km of meer in,persoonlijk doe ik zo'n 35000km met
een setje zuigers,een opgevoerde gaat heel wat minder lang mee,maar meestal worden die zuigers preventief nagekeken en vervangen.
Oh nu snap ik THS reactie!
 
Over de jawa twin heb je't nu? Ik heb er wel 'wat' aan gedaan maar er is vrij weinig info over.. een vervroegende ontsteking zou interessant zijn maar als dat werkte reden er wel meer jawa's mee rond? Misschien zijn ze te laagtoerig daarvoor..
een Membraaminlaat zou misschien effectiever zijn.
Jawa twin_O-,nee hij had het over echte motoren:Y:+
 
  • Leuk
Waarderingen: vino
Is goede/slechte megolie echt aan het blok te zien? (zou er nog steeds slechte olie zijn?)
Ik heb wel eens gemengd met olie van de action(vnlk om de flacon die op de motor meegaat) en heb ondervonden dat er dan een beetje kalkachtige aanslag op de bougie-electroden zat, wat hij bij de addinol niet heeft
 
Is geheel afhankelijk hoe er mee omgegaan is en of er goede 2 takt olie is gebruikt,sommige mensen slopen ze binnen 10000km
en als je andere lieden mag geloven zitten de standaard zuigers er al 60000km of meer in,persoonlijk doe ik zo'n 35000km met
een setje zuigers,een opgevoerde gaat heel wat minder lang mee,maar meestal worden die zuigers preventief nagekeken en vervangen.
Vaak gaat het mis als ze nog niet goed warm zijn, eerst goed op temperatuur laten komen en dan pas belasten
 
Is goede/slechte megolie echt aan het blok te zien? (zou er nog steeds slechte olie zijn?)
Ik heb wel eens gemengd met olie van de action(vnlk om de flacon die op de motor meegaat) en heb ondervonden dat er dan een beetje kalkachtige aanslag op de bougie-electroden zat, wat hij bij de addinol niet heeft
Een Jawa draait bijna geen toeren,al gooi je er bij wijze van slaolie in dan zal het geen wereld van verschil zijn.
Bij een RD is het een ander verhaal daar merk je het verschil wel,heeft ook meer vermogen en draait veel
meer toeren dan een Jawa.
 
Ik heb net weer de zuiger en cilinder van mijn CR500 naar de motorboer gebracht voor een verse zuiger en misschien opboren, hopelijk alleen honen. Levensduur schat ik zo'n 25 uur. Urenteller heeft al een tijdje terug de geest gegeven dus weet het niet precies. Kan ook een paar uur meer zijn. Wintertijd: revisietijd. Straks weer knallen op de dikke trekker.:]
 
Niet onmogelijk een RD is tenslotte een TZ voor op de weg
Buiten het algehele concept is er niets het zelfde tussen die 2,een TZ is een pure race machine waarvan geen enkel
onderdeel het zelfde is als die van de RD,het was een mooi marketing verhaal maar meer ook niet.
 
Mijn rd rond de 200 op de teller en met de tzr250 190 op de teller😀
 

Bijlagen

  • D2D00294-EA55-4B7F-86EC-295A79DC3843.jpeg
    D2D00294-EA55-4B7F-86EC-295A79DC3843.jpeg
    80,2 KB · Weergaven: 6
  • D1D6606B-563C-4D5E-8FE2-9450575C2D57.jpeg
    D1D6606B-563C-4D5E-8FE2-9450575C2D57.jpeg
    84,7 KB · Weergaven: 6
Met mijn eerste 4l0 met alleen een aangepast luchtfilter en volle kuip 205 mee gehaald,en die
tellers waren veel nauwkeuriger als die van de YPVS en TZR die 15 tot 20km afweken.
Met mijn eerste YPVS heb ik 215 op de teller gehaald,dat zal 195 toot 200 echt geweest zijn en voelde
minder snel aan dan mijn 4l0,mijn 4l0 trok uit een bocht makkelijk spontaan op zijn achterwiel,de
ypvs moest je uitroken om ook maar een beetje op zijn achterwiel te kunnen krijgen,wat was ik
teleurgesteld toen ik op de ypvs ging rijden die op papier veel meer vermogen zou moeten hebben
maar in de praktijk tegenviel.Yamaha was zeker bang geworden voor garantie claims.
 
Laatst bewerkt:
Een 350 twin die 200 gaat?
Zeker weten dat hij 200 ging. Dan ging ie in het rood. Met een zwaardere overbrenging ging hij misschien nog iets sneller.
Was wel een sensatie met zo,n lichte fiets. Hij was dan niet meer zo stabiel en het enigste dat je hoord is het holle geluid van de carburateurs.
Het fijnste was dan laten afzakken om dan een paar versnellingen terug te schakelen. En dan weer terug volgas. Dat was de mooiste sensatie, versnelling 3, 4 en 5 bijna letterlijk op een twee drie doorlopen.
De eerste was lastig, voorwiel accelereerde dan verticaal i.p.v. vooruit. Mooie lange wheelies maken is me hierbij nooit gelukt. Was waarschijnlijk mijn ding niet.
Langs de andere kant kon je hem gemakkelijk op zijn voorwiel zetten, zelfs met passagier.
 
Blijft toch een unieke motor zo,n 350 2 takt,in al die jaren is er niet 1 kleppen orgel van 350cc gemaakt die ook
maar in de buurt komt wat vermogen betreft.De zogenaamde spectaculaire Ninja 400 komt niet eens in de buurt van
de 39 jaar geleden ontworpen LC.
 
Blijft toch een unieke motor zo,n 350 2 takt,in al die jaren is er niet 1 kleppen orgel van 350cc gemaakt die ook
maar in de buurt komt wat vermogen betreft.De zogenaamde spectaculaire Ninja 400 komt niet eens in de buurt van
de 39 jaar geleden ontworpen LC.


Hoewel het niet helemaal vergelijkbaar is had de beroemde Honda 250/6 (RC 166) fabrieksracer zelfs 62pk bij 17.000 rpm. Weliswaar een circuitracer maar wel een kleinere capaciteit en een jaren zestig!! motor. Toch niet gek. En een speciaal geluidje. Genoeg van te vinden op het web, onder andere:

The Sound of the 6-Cylinder 250cc Honda RC166 Will Blow Your Mind
 
Hoewel het niet helemaal vergelijkbaar is had de beroemde Honda 250/6 (RC 166) fabrieksracer zelfs 62pk bij 17.000 rpm. Weliswaar een circuitracer maar wel een kleinere capaciteit en een jaren zestig!! motor. Toch niet gek. En een speciaal geluidje. Genoeg van te vinden op het web, onder andere:

The Sound of the 6-Cylinder 250cc Honda RC166 Will Blow Your Mind
250cc 2 takt race motor hadden meer dan 100pk in de laatste versie,en dat met maar 2 cilinders..:P
 
Laatst bewerkt:
Hoewel het niet helemaal vergelijkbaar is had de beroemde Honda 250/6 (RC 166) fabrieksracer zelfs 62pk bij 17.000 rpm. Weliswaar een circuitracer maar wel een kleinere capaciteit en een jaren zestig!! motor. Toch niet gek.

inderdaad, maar een full fabrieksmoto vergelijken met straatfiets ... ;)
 
Laatst bewerkt:
Je gaat gewoon nooit het vermogen uit een kleppenhok halen bij dezelfde cilinderinhoud,
dat is nu eenmaal zo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan