Tweetakt verenigt U zich hiero deel2

Rallyen met klassiekers is gaaf. En als je zo gas geeft klinkt het ook goed!

Desondanks... Dat geluid bij een auto. Toch wennen
 
even Oma wegroken hier ...

Dacht ik zal even een vakantie kiekje posten waarop je mij op mijn tweetakt de berg op ziet rijden ergens in Italie:

694.jpg
 
Hehe,ik kan je vertellen dat mijn GT750 dat aardig evenaarde met een koude motor.:]:Y
In mijn vorige woonplaats reed in de omgeving regelmatig een verhuur bedrijf met Solex brommers rond,behoorlijk grote groepen
die dan lekker in de weg reden|(,dus ik dacht ha dat zijn 2 takt liefhebbers dus laat ik ze eens verwennen:Y,ik zag ze op een mooie dag
in de verte rijden en de choke open gezet van de GT,dus gas open en er voorbij:],ik keek in mijn spiegel en zag ongeveer
zo,n wolk als uit die vulkaan achter mij en alle Solexen waren verdwenen in een dichte mist,ik dacht wat zullen die
mensen genoten hebben van de heerlijke 2takt geur:9~:9 een traktatie voor iedere 2 takt liefhebber. })
 
Laatst bewerkt:
Begin jaren negentig reed ik met deze RD350LC. Een ruwe, stinkende en lawaaierige machine maar ik heb er zoooo van genoten.
Toen ik hem kocht spoot het koelwater er uit vanaf ik volgas gaf. Bleek dat hij gediend had om mee te racen en dat de cilinderkop te veel was gevlakt en zo veel te veel compressie gaf. Een aangepaste voetpakking loste het probleem om. Ik heb er veel aan moeten sleutelen om hem op punt te zetten. Ging op zijn sokken 200 per uur. Hij heeft me er uiteindelijk eens afgegooid bij een bruusk remmaneuver in de vrieskou (-10). Voorwiel begon te springen.
Een flank weg en onderkruip stuk. Heb hem met pijn in het hart weggedaan. Was zo leuk me te meten met de dikke supersport machines van mijn maten.
815741D8-9AC8-43B4-B16E-0686A33696C4.jpeg
 
  • Leuk
Waarderingen: vino
Begin jaren negentig reed ik met deze RD350LC. Een ruwe, stinkende en lawaaierige machine maar ik heb er zoooo van genoten.
Toen ik hem kocht spoot het koelwater er uit vanaf ik volgas gaf. Bleek dat hij gediend had om mee te racen en dat de cilinderkop te veel was gevlakt en zo veel te veel compressie gaf. Een aangepaste voetpakking loste het probleem om. Ik heb er veel aan moeten sleutelen om hem op punt te zetten. Ging op zijn sokken 200 per uur. Hij heeft me er uiteindelijk eens afgegooid bij een bruusk remmaneuver in de vrieskou (-10). Voorwiel begon te springen.
Een flank weg en onderkruip stuk. Heb hem met pijn in het hart weggedaan. Was zo leuk me te meten met de dikke supersport machines van mijn maten.
Bekijk bijlage 1348170
Ik heb er 6 gehad,zou er wel weer 1 willen maar zijn mij veel te duur geworden.
 

Ziet er inderdaad niet verkeerd uit. Enkele jaren geleden stond er 1 op MP en ook nog eens vlak bij mij in de buurt, voor ik meen €1500,= zelfs toen al een koopje. Toen ik de advertentie opmerkte was deze pas enkele uren aangeboden en al gereserveerd. En de volgende dag al verkocht. Baal er nu nog van. Verkoper had duidelijk geen idee van de waarde.
 
Ziet er inderdaad niet verkeerd uit. Enkele jaren geleden stond er 1 op MP en ook nog eens vlak bij mij in de buurt, voor ik meen €1500,= zelfs toen al een koopje. Toen ik de advertentie opmerkte was deze pas enkele uren aangeboden en al gereserveerd. En de volgende dag al verkocht. Baal er nu nog van. Verkoper had duidelijk geen idee van de waarde.
Op zo'n manier ben ik aan mijn 2e RG500 gekomen, gelukkig was ik wel op tijd.
 
Ik had de RD350 van mij net gemist voor 400 euro! . De eigenaar wist me te vertellen dat deze verkocht was aan een handelaar. Binnen 2 weken stond deze weer op MP voor 800 euro. Ik heb gebeld en meteen opgehaald. Een van mijn beste acties ooit, niet voor de waarde maar voor de FUN, onbetaalbaar .
 
  • Leuk
Waarderingen: vino
Wow, Daytona nog op de Hoogstraat das ff geleden maar dat herrinner ik me nog wel,ik begin dus ook te dateren8-)..
Die foto is gemaakt in de Margriethal...zal soort motorbeursje geweest zijn...Toon later van Motoport..gave vent
 
Begin jaren negentig reed ik met deze RD350LC. Een ruwe, stinkende en lawaaierige machine maar ik heb er zoooo van genoten.
Toen ik hem kocht spoot het koelwater er uit vanaf ik volgas gaf. Bleek dat hij gediend had om mee te racen en dat de cilinderkop te veel was gevlakt en zo veel te veel compressie gaf. Een aangepaste voetpakking loste het probleem om. Ik heb er veel aan moeten sleutelen om hem op punt te zetten. Ging op zijn sokken 200 per uur. Hij heeft me er uiteindelijk eens afgegooid bij een bruusk remmaneuver in de vrieskou (-10). Voorwiel begon te springen.
Een flank weg en onderkruip stuk. Heb hem met pijn in het hart weggedaan. Was zo leuk me te meten met de dikke supersport machines van mijn maten.
Bekijk bijlage 1348170
Een 350 twin die 200 gaat?
 
In race uitvoering liepen de 350cc vrijwel net zo hard als de moto2 race motoren van nu. Zo rond de 250km/u
 
Tssk, ik heb ook een 350 tweetakt twin, maar die haalt dat alleen als hij in 'n ravijn flikkert..
 
In race uitvoering liepen de 350cc vrijwel net zo hard als de moto2 race motoren van nu. Zo rond de 250km/u
Ja een TZ wel een RD350 bij lange na niet,een hele goede ypvs haalt op de teller 210-215 zal echt ergens tussen de 190 en 200 zijn.
Een standaard eerste generatie RD 4L0 loopt 190 en de latere zogenaamd verbeterde haalde dat niet meer die hielden het bij 170 tot 180
met moeite.Persoonlijk vind ik de allereerste LC de meest spectaculaire wat vermogen betreft,alle latere versies incl de YPVS zijn tamme
fietsjes daarbij vergeleken.
De snelste RD die ik heb gehad liep 220 een 4L0 en dat zonder kuip,maar was flink opgevoerd,ex kampioens fiets sportklasse A.
 
Laatst bewerkt:
Wow, Daytona nog op de Hoogstraat das ff geleden maar dat herrinner ik me nog wel,ik begin dus ook te dateren8-)..
Die foto is gemaakt in de Margriethal...zal soort motorbeursje geweest zijn...Toon later van Motoport..gave vent
Ja Toon zo gek als een deur ,ik heb jarenlang voor hem gewerkt,de beste werkgever die je kan hebben,maar ook Laslo
is een heel aardige vent.
 
En zijn dat dan blokjes die snel overhaald moeten worden? (vb m'n jawa hikt tegen de 70K aan met ori-zuigers)
 
Terug
Bovenaan Onderaan