Tweetakt verenigt U zich hiero deel2

Hmmmm toenertijd was Shell al een brits bedrijf, hoofdkantoor stond in London, pas sinds een aantal jaar is het hoofdkantoor verplaatst naar Den Haag maar is Shell nog steeds een engels bedrijf Royal Dutch Shell plc (dat was de deal aangezien het een koninklijk bedrijf was hebben toenertijd de beide koninginnen hun goedkeur daar aan moeten geven). PLC staat voor Public Limited Compnay de Nederlandse NV.

Aldus deze oud Shell werknemer.........
 
Hmmmm toenertijd was Shell al een brits bedrijf, hoofdkantoor stond in London, pas sinds een aantal jaar is het hoofdkantoor verplaatst naar Den Haag maar is Shell nog steeds een engels bedrijf Royal Dutch Shell plc (dat was de deal aangezien het een koninklijk bedrijf was hebben toenertijd de beide koninginnen hun goedkeur daar aan moeten geven). PLC staat voor Public Limited Compnay de Nederlandse NV.

Aldus deze oud Shell werknemer.........
Shell is een Brits/Nederlands bedrijf en is genoteerd aan de beurs in A,dam,en heet niet voor niets Royal Dutch,
het Engelse deel is altijd een minderheids belang geweest,dat maakt het dus een grotendeels Nederlands bedrijf.
40% Brits en 60% Nederlands, grotendeels Nederlands dus.
Vandaar het hoofdkantoor tegenwoordig in Den Haag en de naam Koninklijke NEDERLANDSE Shell:P;)
Aldus een zoon van een voormalig onderdirecteur van Shell}):+
 
Laatst bewerkt:
Sorry zoon van een voormalig onderdirecteur maar het is en blijft Royal Dutch Shell PLC wat het een engels bedrijf maakt dat was de deal tussen de 2 koningshuizen, hoofdkantoor naar Den Haag maar het blijft een brits geregistreerd bedrijf.......... Aandelen zijn ook gewoon RDS niet KNS oid........

Nog wat van internet geplukt: Eind 2004 kwam de aankondiging de duale structuur over boord te zetten. Op 20 juli 2005 werd op de effectenbeurzen voor het eerst gehandeld in het aandeel Royal Dutch Shell. De Koninklijke/Shell Groep groeide daarmee uit tot een onderneming naar Brits recht: Royal Dutch Shell plc
 
Honda heeft blijkbaar eerst ge-experimenteerd met een geinjecteerde 250 in het Japans kampioenschap voor Itoh met een injectie 500 in het WK deelnam.
Had er nog nooit van gehoord :
attachment.php
 
Sorry zoon van een voormalig onderdirecteur maar het is en blijft Royal Dutch Shell PLC wat het een engels bedrijf maakt dat was de deal tussen de 2 koningshuizen, hoofdkantoor naar Den Haag maar het blijft een brits geregistreerd bedrijf.......... Aandelen zijn ook gewoon RDS niet KNS oid........

Nog wat van internet geplukt: Eind 2004 kwam de aankondiging de duale structuur over boord te zetten. Op 20 juli 2005 werd op de effectenbeurzen voor het eerst gehandeld in het aandeel Royal Dutch Shell. De Koninklijke/Shell Groep groeide daarmee uit tot een onderneming naar Brits recht: Royal Dutch Shell plc
Blijft een grotendeels Nederlands bedrijf, officieel gezien heb je gelijk maar het is en blijft voor 60% Nederlands.
Anders was het wel Royal British Shell geweest.Buiten dat was het in de jaren 60 waar het hier om ging zeker nog Nederlands.
 
Laatst bewerkt:
Vraagje over geluidsnorm rd350lc2 ypvs uit 1983.
Ik vind bij rdw alleen een eis van 90dBa bij stationair. Bij 4250rpm een eis van 0dBa
Wat nu als in in NL D Zwiterland wordt aangehouden. Kom ik dan weg met de volgende foto?
 

Bijlagen

  • 2A806F53-0AF4-4E90-8863-AFE58FAE7CFF.png
    2A806F53-0AF4-4E90-8863-AFE58FAE7CFF.png
    22,8 KB · Weergaven: 3
Zou me daar maar niet druk om maken tenzij je met herrie expansies rijd,enigste waar agenten naar kijken is
DB killers en E keur bij 4 takt uitlaten.Een agent weet amper nog wat een 2 takt is,laat staan dat ze enige kennis
hebben wat voor uitlaat er onder hoort.Als ze het al na zouden kunnen vragen in hun database dan staat daar het zelfde in wat
je opgezocht heb,kortom daar kunnen ze niks mee.90db is sowieso al een puist herrie.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor reactie. Herrie exspansies bedoel je zonder demper? Ik heb open dempers. Maar stationair 90dBa lijkt mij zeker haalbaar. Dan is er feitelijk sprake van streetlegal. Verheug me nu al op seizoen van de Mac Zantvoort
D8FDECEC-2D84-4823-A7D3-0120CA29F1FE.jpeg
 
Dat zijn geen standaard pijpen,Duitse politie zal bij gebrek aan gegevens kijken of er een fabrikanten nummer in staat,
dat is bij deze niet het geval,je zou er met name in Duitsland problemen mee kunnen krijgen bij een controle.
Al zal het er aan liggen of je met een groep rijd waar herrie pijpen tussen zitten,want dan gaan ze zoeken naar nummers en DB killers.
Als je alleen rijd is het zaak om zo rustig mogelijk te rijden,anders ga je opvallen en ben je het haasje,je mag dan geen meter meer rijden
en word verzocht zo snel mogelijk naar de andere kant van de grens te gaan met de motor op een aanhanger en natuurlijk een fikse boete.
Hoe het in Zwitserland geregeld is weet ik niet,wel dat ze daar een hekel aan 2 takten hebben in verband met het milieu,dus
vraag mij af of je daar wel de grens mee over mag.
 
Laatst bewerkt:
Doen ze de meting niet bij 5000 rpm op straat? Ik weet niet wat/hoe ze tegenwoordig op Zandvoort meten, laatste keer dat ik er reed met mijn Ducati werd ik geadviseerd om langs de meetpaal door te schakelen :-)

Nu rijd ik geregeld met mijn circuit auto op Zandvoort en daar heb ik nog nooit iemand er af gehaald zien worden voor geluid (en er rijden best wat herrie bakken).
 
Wat is de reden dat je met open dempers rijd ? gaat er niet beter op lopen toch , EN je wordt gek van de herrie .
Open dempers horen bij die pijpen,alleen standaard uitlaten hebben meer demping,met afstellen zijn open dempers beter.
Alleen heb je wel meer herrie.
 
Die herrie klinkt dan ook als muziek in sommige oren :+
En die expansie piepkes zijn een stuk lichter dan originele uitlaten.
 
  • Leuk
Waarderingen: vino
Dat zijn geen standaard pijpen,Duitse politie zal bij gebrek aan gegevens kijken of er een fabrikanten nummer in staat,
dat is bij deze niet het geval,je zou er met name in Duitsland problemen mee kunnen krijgen bij een controle.
Al zal het er aan liggen of je met een groep rijd waar herrie pijpen tussen zitten,want dan gaan ze zoeken naar nummers en DB killers.
Als je alleen rijd is het zaak om zo rustig mogelijk te rijden,anders ga je opvallen en ben je het haasje,je mag dan geen meter meer rijden
en word verzocht zo snel mogelijk naar de andere kant van de grens te gaan met de motor op een aanhanger en natuurlijk een fikse boete.
Hoe het in Zwitserland geregeld is weet ik niet,wel dat ze daar een hekel aan 2 takten hebben in verband met het milieu,dus
vraag mij af of je daar wel de grens mee over mag.
Nooit problemen met de jawa gehad in die gebieden. Denk er aan dat de gemiddelde agent echt het verschil niet ziet tussen 2- of 4 takt..
 
Nooit problemen met de jawa gehad in die gebieden. Denk er aan dat de gemiddelde agent echt het verschil niet ziet tussen 2- of 4 takt..
Tja een Jawa,wie let daar nou nog op:z;),is wel wat anders dan een hoge toeren schreeuwende RD:9~8-)

pruttel pruttel
Weng weng,
En in de bossen klinkt het ongeveer zo:9,geenoeg om iedere Duitse agent de oortjes doen spitsenB|:Y,
 
Laatst bewerkt:
Tja een Jawa,wie let daar nou nog op:z;),is wel wat anders dan een hoge toeren schreeuwende RD:9~8-)

pruttel pruttel
Weng weng,
En in de bossen klinkt het ongeveer zo:9,geenoeg om iedere Duitse agent de oortjes doen spitsenB|:Y,

Klinkt mooi die snelle tweetakten met expansies. En toch...valt het met het geluid best mee. Tweetakt geluid is wel hard wanneer je er dicht bij bent maar draagt veel minder ver dan dat van een viertakt met een blerpijp.
 
Maar hoge tonen worden wel eerder opgepakt door geluidsdetectoren dan lage tonen. Dat verschil heb je al tussen 4 takten met 2 of 4 cilinders. Ik was een keer op een circuit waar een standaard Japanse 4 cilinder 4 takt met originele uitlaat eraf moest wegens te veel geluid, terwijl ik met 2 cilinder 4takt Ducati met open race uitlaten mocht blijven rijden.
 
Die Gilles Coulanges heeft of ballen ter grote van zijn 2takt cilinders of heel veel circuit kennis........ wat een mooi gezicht zoals die de bochten pakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan