TeamHeronSuzuki
Two Stroke or No Stroke
- 2 okt 2006
- 37.982
- 19.337
Als je ze standaard laat niet als je ze gaat tunen tot het gaatje wel
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Over de jawa twin heb je't nu? Ik heb er wel 'wat' aan gedaan maar er is vrij weinig info over.. een vervroegende ontsteking zou interessant zijn maar als dat werkte reden er wel meer jawa's mee rond? Misschien zijn ze te laagtoerig daarvoor..Als je ze standaard laat niet als je ze gaat tunen tot het gaatje wel
Is geheel afhankelijk hoe er mee omgegaan is en of er goede 2 takt olie is gebruikt,sommige mensen slopen ze binnen 10000kmAls je ze standaard laat niet als je ze gaat tunen tot het gaatje wel
Oh nu snap ik THS reactie!Is geheel afhankelijk hoe er mee omgegaan is en of er goede 2 takt olie is gebruikt,sommige mensen slopen ze binnen 10000km
en als je andere lieden mag geloven zitten de standaard zuigers er al 60000km of meer in,persoonlijk doe ik zo'n 35000km met
een setje zuigers,een opgevoerde gaat heel wat minder lang mee,maar meestal worden die zuigers preventief nagekeken en vervangen.
Jawa twin,nee hij had het over echte motorenOver de jawa twin heb je't nu? Ik heb er wel 'wat' aan gedaan maar er is vrij weinig info over.. een vervroegende ontsteking zou interessant zijn maar als dat werkte reden er wel meer jawa's mee rond? Misschien zijn ze te laagtoerig daarvoor..
een Membraaminlaat zou misschien effectiever zijn.
Vaak gaat het mis als ze nog niet goed warm zijn, eerst goed op temperatuur laten komen en dan pas belastenIs geheel afhankelijk hoe er mee omgegaan is en of er goede 2 takt olie is gebruikt,sommige mensen slopen ze binnen 10000km
en als je andere lieden mag geloven zitten de standaard zuigers er al 60000km of meer in,persoonlijk doe ik zo'n 35000km met
een setje zuigers,een opgevoerde gaat heel wat minder lang mee,maar meestal worden die zuigers preventief nagekeken en vervangen.
Een Jawa draait bijna geen toeren,al gooi je er bij wijze van slaolie in dan zal het geen wereld van verschil zijn.Is goede/slechte megolie echt aan het blok te zien? (zou er nog steeds slechte olie zijn?)
Ik heb wel eens gemengd met olie van de action(vnlk om de flacon die op de motor meegaat) en heb ondervonden dat er dan een beetje kalkachtige aanslag op de bougie-electroden zat, wat hij bij de addinol niet heeft
Buiten het algehele concept is er niets het zelfde tussen die 2,een TZ is een pure race machine waarvan geen enkelNiet onmogelijk een RD is tenslotte een TZ voor op de weg
Zeker weten dat hij 200 ging. Dan ging ie in het rood. Met een zwaardere overbrenging ging hij misschien nog iets sneller.Een 350 twin die 200 gaat?
Blijft toch een unieke motor zo,n 350 2 takt,in al die jaren is er niet 1 kleppen orgel van 350cc gemaakt die ook
maar in de buurt komt wat vermogen betreft.De zogenaamde spectaculaire Ninja 400 komt niet eens in de buurt van
de 39 jaar geleden ontworpen LC.
250cc 2 takt race motor hadden meer dan 100pk in de laatste versie,en dat met maar 2 cilinders..Hoewel het niet helemaal vergelijkbaar is had de beroemde Honda 250/6 (RC 166) fabrieksracer zelfs 62pk bij 17.000 rpm. Weliswaar een circuitracer maar wel een kleinere capaciteit en een jaren zestig!! motor. Toch niet gek. En een speciaal geluidje. Genoeg van te vinden op het web, onder andere:
The Sound of the 6-Cylinder 250cc Honda RC166 Will Blow Your Mind
Hoewel het niet helemaal vergelijkbaar is had de beroemde Honda 250/6 (RC 166) fabrieksracer zelfs 62pk bij 17.000 rpm. Weliswaar een circuitracer maar wel een kleinere capaciteit en een jaren zestig!! motor. Toch niet gek.
Mooi ding wel!