Tweetakt verenigt U zich hiero deel2

Vroeger was er een agent die in de F2 klasse racete met een Duc Pantah , Ben vd Maaten als ik me goed herinner.....
Daar heb ik nog mee in de zelfde klasse gereden,probeerde hem bij te houden met mijn RD350LC ,maar dat lukte maar even,
ging verdomd hard die kerel,helaas is hij veel te jong overleden.
 
Triest om te lezen dat ie er niet meer is .

Vond het een leuke klasse met 2 en 4 takt gemixt.
Kan me ook nog een RD herinneren die aardig aangepast was, ding liep ook als een speer en Jan Korevaar op de pantah met de benen tegen de tank geplakt :+
Reden er toen ook niet enkele rijders met een LC blok in TZ frame ??

Ach die goeie ouwe tijd, zondag maar weer een beetje van die oude sfeer opsnuiven in Hengelo.
 
Triest om te lezen dat ie er niet meer is .

Vond het een leuke klasse met 2 en 4 takt gemixt.
Kan me ook nog een RD herinneren die aardig aangepast was, ding liep ook als een speer en Jan Korevaar op de pantah met de benen tegen de tank geplakt :+
Reden er toen ook niet enkele rijders met een LC blok in TZ frame ??

Ach die goeie ouwe tijd, zondag maar weer een beetje van die oude sfeer opsnuiven in Hengelo.
Ja er waren meerdere aanpaste 2 takten,maar het frame moest standaard zijn,maar er werd genoeg gesjoemeld,zelfs TZ cilinders
werden gebruikt,iets wat volgens de regels niet mocht,maar zolang er niemand protest tegen in diende kraaide er geen haan naar.
En ik me in het begin netjes aan de regels houden,nou dat heb ik ff snel veranderd,mijn RD was de ex kampioens RD van het jaar ervoor,
ding liep als vergif.Helaas is het blok gesneuveld omdat de 2 taktolie van slechte kwaliteit was,daar baalde ik wel vreselijk van.
We kregen in het begin van het seizoen 10 liter gratis race olie van Shell,maar die stopte daar toen mee,en heb ik een andere olie gebruikt,
dat had ik beter niet kunnen doen,na 5 race rondjes is hij vastgelopen en is de drijfstang gebroken en door het carter geslagen,
met zoveel geweld dat er een stuk uit de cilinder was geslagen en zelfs de voorste blok bevestigingsbout doormidden was gehakt.8)7'(
Wat wel apart was dat de motor nog even liep op 1 cilinder.Het gebeurde toen ik in de slipstream van Ben v/d Maaten zat,ik kon hem
op het rechte stuk aardig bijhouden die dag,helaas voor maar even.Het circuit was Venhuizen een circuit wat niks voorstelde wat bochten betreft,
rechte stukken met een paar haakse bochten en een met strobalen gefabriceerde chicane.Fijnste baan in die tijd was het nog oude Assen wat
ze nu verprutst hebben.
 
Laatst bewerkt:
1 van de eerste keren dat ik met een Duc 998 het circuit van Z'veurt op ging reed er een RD350 in mijn sessie, op het rechte eind ging ik hem voorbij, en dat gebeurde elk rondje, hij pakte mij dus gewoon 'achter in' de baan telkens weer terug. Wat kon die gozer sturen, toen ik hem aansprak bleek dat ie ooit ONK gereden had, maar de RD was wel standaard met kenteken erop.......
 
Ja dat krijg je als ouwe mannetjes herinneringen gaan ophalen:Y
Vroeger was alles beter en de lucht nog gevuld met 2 takt olie lucht:+

_O- Ja kan er uren over lullen. En oude Assen was zeker mooi. Toen nog een paar keer gereden daar.
4 Juni sinds 25 jaar weer een circuitdagje geboekt, moest toch een keer gebeuren op het nieuwe Assen :)
 
Het nieuwe Assen is mooi om te zien,maar niks speciaals meer,het is nu een baan zoals vele andere circuits.
Ik heb ook totaal geen behoefte om daar nog een keer te rijden,enigste circuit waar ik nog wel zou willen rijden
is Spa.
 
enigste circuit waar ik nog wel zou willen rijden
is Spa.
ook al kost het een pak geld, gewoon doen (maar daar zit je niets meer mee in eens je rond gaat. fantastische baan, alleen Suzuka komt in de buurt (denk ik, ik geraak er niet met de motor :+ )

moet je op zijn minst 1 keer gedaan hebben 8-)
 
Laatst bewerkt:
ook al kost het een pak geld, gewoon doen (maar daar zit je niets meer mee in eens je rond gaat. fantastische baan, alleen Suzuka komt in de buurt (denk ik, ik geraak er niet met de motor :+ )

moet je op zijn minst 1 keer gedaan hebben 8-)
Ja ik weet het,maar met alleen nog een Honda vrachtwagen gaat het dat niet worden vrees ik,of er moeten truck races gehouden worden.;)
 
Mijn circuit ervaring bestaat uit twee rondjes. De eerste keer was op Zandvoort. Yamaha had toen een dag georganiseerd waarop je op hun motoren een rondje mocht rijden. Reed toen zelf op een xs750 en heb die dag een rondje op de nieuwe XJ900 gereden. Was toen pas uit en is nu in de categorie brik. Kun je nagaan hoe lang dit geleden was. Begin jaren negentig heb ik één ronde op de nurnburgring gereden op mijn fzr1000. Een bijzondere ervaring. Verder rij ik alleen op crosscircuits op mijn 500 tweetakt.
 
Vraagje aan de experts, ik moet nieuwe zuigers voor mijn 1975 Air cooled RD cylinders, welk merk adviseren jullie, waar koop ik ze het beste, en is er een adresje omgeving Rotterdam die naar overmaat kunnen boren?

Ty.
 
Was weer fijn in Hengelo! Konig, Armstrong, Suzuki, Yamaha van 1 tot 4 cilinder alles was weer present.
 
Terug
Bovenaan Onderaan