TeamHeronSuzuki
Two Stroke or No Stroke
- 2 okt 2006
- 38.294
- 19.876
Best leuk alleen wat te veel 4takten
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Een van de oude eigenaren zit hier op het forum
Het Suzuki Tweetakt Topic Deel 5
De zxrgt550 staat weer te koop Grappig, voor de 3e keer in half jaar van eigenaar verwisseld! Heb de koper gecontact die hem van mij gekocht heeft (woont in de buurt), die heeft de elektrische starter weer ingebouwd en hem iets betrouwbaarder lopend gekregen maar kreeg hem niet lekker...motor-forum.nl
Aloha,
Leuk weer een beetje door het topic te scrollen....2-takt blijft toch het mooiste
Ik ben wat aan het rondkijken en ben een zxr 400 met een gt 550 blok tegengekomen voor een niet te gekke prijs...dat kan 2 dingen betekenen.
Nu vroeg ik me af of deze combi hier bekend is en of er nog specifieke aandachtspunten zijn waar op te letten bij het gt 550 blok? Mocht ik tot aanschaf overgaan dan gaat ie toch van de winter uit elkaar om hem aan te pakken maar dacht ik kan vast wel wat info vergaren hier van de 2-stroke guru’s.
Je Zuignapp ziet er weer netjes uit,hoort eigenlijk wel op het brommer forum thuisBlok is volledig gereviseerd met lichte tuning (membraan inlaat/zuiger/cilinder bewerkt) en nieuwe expansie uitlaat, ben nog aan het inrijden.....
Bekijk bijlage 1390993
Hoezo illegaal,zit er wel een kenteken bij,of is het een zxr 400 op kenteken?That's me! Blok kan wel wat aandacht gebruiken, met name versnellingsbak en carburateur, liep voor de rest wel ok. Rijwielgedeelte is redelijk ok. elektronica met name bedrading is/was triest, ben ik niet eens aan begonnen. Maar leuke uitdaging. Bedenk wel dat hij illegaal is om mee op de openbare weg te rijden, moet type goedkeuring krijgen om hem op kenteken verandert te krijgen.
Mooi spul!De 2 takt motoren van F1 coureur Vettel
Mooie fiets, knap uitlaatje!Blok is volledig gereviseerd met lichte tuning (membraan inlaat/zuiger/cilinder bewerkt) en nieuwe expansie uitlaat, ben nog aan het inrijden.....
Bekijk bijlage 1390993
That's me! Blok kan wel wat aandacht gebruiken, met name versnellingsbak en carburateur, liep voor de rest wel ok. Rijwielgedeelte is redelijk ok. elektronica met name bedrading is/was triest, ben ik niet eens aan begonnen. Maar leuke uitdaging. Bedenk wel dat hij illegaal is om mee op de openbare weg te rijden, moet type goedkeuring krijgen om hem op kenteken verandert te krijgen.
Kun je mij een PB sturen? Als ik je een PB wil versturen krijg ik de melding dat dit niet magThat's me! Blok kan wel wat aandacht gebruiken, met name versnellingsbak en carburateur, liep voor de rest wel ok. Rijwielgedeelte is redelijk ok. elektronica met name bedrading is/was triest, ben ik niet eens aan begonnen. Maar leuke uitdaging. Bedenk wel dat hij illegaal is om mee op de openbare weg te rijden, moet type goedkeuring krijgen om hem op kenteken verandert te krijgen.
Je Zuignapp ziet er weer netjes uit,hoort eigenlijk wel op het brommer forum thuis
Yep staat op kawa kenteken, ben een keer aangehouden door motoragent en die wist er verdraaid veel vanaf! Zei ook al dat dit niet zo de weg op mag, toen vervolgens bleek dat hij ook een Ducati had voor op het circuit ging het gesprek over een ander boeg en kwam ik er met een waarschuwing vanaf.Hoezo illegaal,zit er wel een kenteken bij,of is het een zxr 400 op kenteken?
In het laatste geval zou ik mij daar niet druk om maken,de gemiddelde agent weet toch niet wat een ZXR400 of GT550 is.
Dat is nog maar de vraag,je mag gewoon een blok wisselen van een motor er staat nergens in de wetYep staat op kawa kenteken, ben een keer aangehouden door motoragent en die wist er verdraaid veel vanaf! Zei ook al dat dit niet zo de weg op mag, toen vervolgens bleek dat hij ook een Ducati had voor op het circuit ging het gesprek over een ander boeg en kwam ik er met een waarschuwing vanaf.
Dat is nog maar de vraag,je mag gewoon een blok wisselen van een motor er staat nergens in de wet
dat het dan een kawa blok moet zijn,enigste wat er in de wet staat voor zover ik weet is dat als je een
motor wisselt of veranderd het vermogen maar een bepaald percentage hoger mag zijn dan het oorspronkelijke vermogen.
Daar een ZXR400 blok meer pk,s heeft dan een GT550 blok zit je dus aan de veilige kant.
Officieel mag je niks veranderen wat niet overeenkomt met de type goedkeuring,maar daaar kraait normaalNop dacht ik ook maar ook als je het aantal cilinders/vermogen vermindert, het moet gewoon gekeurd eer het op kenteken aangepast wordt.
Yep staat op kawa kenteken, ben een keer aangehouden door motoragent en die wist er verdraaid veel vanaf! Zei ook al dat dit niet zo de weg op mag, toen vervolgens bleek dat hij ook een Ducati had voor op het circuit ging het gesprek over een ander boeg en kwam ik er met een waarschuwing vanaf.