Tweetakt verenigt U zich hiero deel2

Aloha,
Leuk weer een beetje door het topic te scrollen....2-takt blijft toch het mooiste 😊
Ik ben wat aan het rondkijken en ben een zxr 400 met een gt 550 blok tegengekomen voor een niet te gekke prijs...dat kan 2 dingen betekenen.
Nu vroeg ik me af of deze combi hier bekend is en of er nog specifieke aandachtspunten zijn waar op te letten bij het gt 550 blok? Mocht ik tot aanschaf overgaan dan gaat ie toch van de winter uit elkaar om hem aan te pakken maar dacht ik kan vast wel wat info vergaren hier van de 2-stroke guru’s.
 
Een van de oude eigenaren zit hier op het forum
 
De 2 takt motoren van F1 coureur Vettel8-)
image-fotoshowBig-b1f79a94-1290813.jpg

image-fotoshowBig-8d36d5f4-1290820.jpg

image-fotoshowBig-bffa231a-1290777.jpg

image-fotoshowBig-36266c2-1290801.jpg
 
Blok is volledig gereviseerd met lichte tuning (membraan inlaat/zuiger/cilinder bewerkt) en nieuwe expansie uitlaat, ben nog aan het inrijden.....

1390993
 
  • Leuk
Waarderingen: 1098
Aloha,
Leuk weer een beetje door het topic te scrollen....2-takt blijft toch het mooiste 😊
Ik ben wat aan het rondkijken en ben een zxr 400 met een gt 550 blok tegengekomen voor een niet te gekke prijs...dat kan 2 dingen betekenen.
Nu vroeg ik me af of deze combi hier bekend is en of er nog specifieke aandachtspunten zijn waar op te letten bij het gt 550 blok? Mocht ik tot aanschaf overgaan dan gaat ie toch van de winter uit elkaar om hem aan te pakken maar dacht ik kan vast wel wat info vergaren hier van de 2-stroke guru’s.

That's me! Blok kan wel wat aandacht gebruiken, met name versnellingsbak en carburateur, liep voor de rest wel ok. Rijwielgedeelte is redelijk ok. elektronica met name bedrading is/was triest, ben ik niet eens aan begonnen. Maar leuke uitdaging. Bedenk wel dat hij illegaal is om mee op de openbare weg te rijden, moet type goedkeuring krijgen om hem op kenteken verandert te krijgen.
 
That's me! Blok kan wel wat aandacht gebruiken, met name versnellingsbak en carburateur, liep voor de rest wel ok. Rijwielgedeelte is redelijk ok. elektronica met name bedrading is/was triest, ben ik niet eens aan begonnen. Maar leuke uitdaging. Bedenk wel dat hij illegaal is om mee op de openbare weg te rijden, moet type goedkeuring krijgen om hem op kenteken verandert te krijgen.
Hoezo illegaal,zit er wel een kenteken bij,of is het een zxr 400 op kenteken?
In het laatste geval zou ik mij daar niet druk om maken,de gemiddelde agent weet toch niet wat een ZXR400 of GT550 is.
 
Kawasaki square 4 750,Jammer dat dit nooit in productie is gegaan,had een goeie concurrent van de GT geweest.
Let ook op de heel bijzondere uitlaat configuratie ,van 4 naar 2.
Hebben we ook te danken aan de milieu knurften.
1391031

 
Laatst bewerkt:
That's me! Blok kan wel wat aandacht gebruiken, met name versnellingsbak en carburateur, liep voor de rest wel ok. Rijwielgedeelte is redelijk ok. elektronica met name bedrading is/was triest, ben ik niet eens aan begonnen. Maar leuke uitdaging. Bedenk wel dat hij illegaal is om mee op de openbare weg te rijden, moet type goedkeuring krijgen om hem op kenteken verandert te krijgen.
That's me! Blok kan wel wat aandacht gebruiken, met name versnellingsbak en carburateur, liep voor de rest wel ok. Rijwielgedeelte is redelijk ok. elektronica met name bedrading is/was triest, ben ik niet eens aan begonnen. Maar leuke uitdaging. Bedenk wel dat hij illegaal is om mee op de openbare weg te rijden, moet type goedkeuring krijgen om hem op kenteken verandert te krijgen.
Kun je mij een PB sturen? Als ik je een PB wil versturen krijg ik de melding dat dit niet mag😅
 
Hoezo illegaal,zit er wel een kenteken bij,of is het een zxr 400 op kenteken?
In het laatste geval zou ik mij daar niet druk om maken,de gemiddelde agent weet toch niet wat een ZXR400 of GT550 is.
Yep staat op kawa kenteken, ben een keer aangehouden door motoragent en die wist er verdraaid veel vanaf! Zei ook al dat dit niet zo de weg op mag, toen vervolgens bleek dat hij ook een Ducati had voor op het circuit ging het gesprek over een ander boeg en kwam ik er met een waarschuwing vanaf.
 
Yep staat op kawa kenteken, ben een keer aangehouden door motoragent en die wist er verdraaid veel vanaf! Zei ook al dat dit niet zo de weg op mag, toen vervolgens bleek dat hij ook een Ducati had voor op het circuit ging het gesprek over een ander boeg en kwam ik er met een waarschuwing vanaf.
Dat is nog maar de vraag,je mag gewoon een blok wisselen van een motor er staat nergens in de wet
dat het dan een kawa blok moet zijn,enigste wat er in de wet staat voor zover ik weet is dat als je een
motor wisselt of veranderd het vermogen maar een bepaald percentage hoger mag zijn dan het oorspronkelijke vermogen.
Daar een ZXR400 blok meer pk,s heeft dan een GT550 blok zit je dus aan de veilige kant.
 
Dat is nog maar de vraag,je mag gewoon een blok wisselen van een motor er staat nergens in de wet
dat het dan een kawa blok moet zijn,enigste wat er in de wet staat voor zover ik weet is dat als je een
motor wisselt of veranderd het vermogen maar een bepaald percentage hoger mag zijn dan het oorspronkelijke vermogen.
Daar een ZXR400 blok meer pk,s heeft dan een GT550 blok zit je dus aan de veilige kant.

Nop dacht ik ook maar ook als je het aantal cilinders/vermogen vermindert, het moet gewoon gekeurd eer het op kenteken aangepast wordt.
 
Al eerder gepost in mijn eigen Kawasuki topic...... dus en hoeveelheid cilinders en vermogen.....

n. de motorcode of het motortype van motorvoertuigen;
o. het aantal cilinders van motorvoertuigen, met uitzondering van bromfietsen;
p. de cilinderinhoud van motorvoertuigen;
q. de brandstofsoort van motorvoertuigen;
r. het vermogen van motorfietsen, driewielige motorrijtuigen en bromfietsen, alsmede het vermogen van overige motorvoertuigen, indien deze meer dan 20% afwijkt van de in het kentekenregister geregistreerde oorspronkelijke waarde;
 
Nop dacht ik ook maar ook als je het aantal cilinders/vermogen vermindert, het moet gewoon gekeurd eer het op kenteken aangepast wordt.
Officieel mag je niks veranderen wat niet overeenkomt met de type goedkeuring,maar daaar kraait normaal
gesproken geen haan naar,belangrijk voor de politie is dat het vermogen niet extreem hoger ligt dan waar het
rijwielgedeelte op gebouwd is,dus dat je geen 100pk meer er op loslaat en daar de remmen niet op berekent zijn.
Als je al de officiele regeltjes op voertuigen loslaat die nu op de weg rijden kunnen er heel veel naar de keuring.
Sowieso bijna alle streetfighters,cafe racers,bobbers,brat style apparaten.
 
Yep staat op kawa kenteken, ben een keer aangehouden door motoragent en die wist er verdraaid veel vanaf! Zei ook al dat dit niet zo de weg op mag, toen vervolgens bleek dat hij ook een Ducati had voor op het circuit ging het gesprek over een ander boeg en kwam ik er met een waarschuwing vanaf.

Vroeger was er een agent die in de F2 klasse racete met een Duc Pantah , Ben vd Maaten als ik me goed herinner.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan