Tweedehands Zumo onroute updaten

Gardinio

Rookie
21 jul 2018
7
0
Wijdenes
Goedendag,

Ik wil een tweedehands zumo 340lm kopen. Hierop staat Onroute 2.10.
Is het dan ook mogelijk om Onroute te updaten naar een nieuwe versie voor een lager bedrag zoals op de website van Onroute staat? Want een nieuwe kopen is redelijk duur.
Of kan alleen de oorspronkelijke koper dit doen?

Gr,
Gido
 
Laatst bewerkt:
Weet jij wat onroute kaarten zijn? En wat je hier mee kan doen?

Google al gedaan?


OnRoute - OnRoute Motorkaarten


Ik geloof dat MrGps de grondlegger is van deze sofware met groene wegen voor gebruik op een Garmin.

OSM zijn wegen ingetekend door motorrijders zelf.
Dat kunnen ook wegen zijn in apenlanden die niet bij Garmin op de kaart staan.
Of zelfs een compleet zwart gebied op een orginele Garmin kaart.
 
Google al gedaan?


OnRoute - OnRoute Motorkaarten


Ik geloof dat MrGps de grondlegger is van deze sofware met groene wegen voor gebruik op een Garmin.

OSM zijn wegen ingetekend door motorrijders zelf.
Dat kunnen ook wegen zijn in apenlanden die niet bij Garmin op de kaart staan.
Of zelfs een compleet zwart gebied op een orginele Garmin kaart.
Ik weet wat de onroute kan en doet. Deze kaarten heb ik zelf in gebruik.
Ik quote iemand die open street maps als alternatief opgeeft. Terwijl dit naar mijn inzien 2 verschillende dingen zijn met een ander doel? Vandaar mijn vraag aan maximuss of hij weet wat onroute kaarten zijn?
 
OSM zijn wegen ingetekend door motorrijders zelf.
Dat kunnen ook wegen zijn in apenlanden die niet bij Garmin op de kaart staan.
Of zelfs een compleet zwart gebied op een orginele Garmin kaart.

Nou haal je dingen door elkaar. Open Street Map (OSM) zijn kaarten die worden samengesteld uit publiek kaartmateriaal en waar iedereen zijn bijdrage aan kan leveren door wijzigingen te melden en wegen toe te voegen. Door een paar moderators wordt het geheeld beheerd. Maar OSM is niet specifiek voor motorrijders.

De OnRoute Motorkaart is waar jij naar refereert. Dat is gebaseerd op OSM kaarten, waarbij mooie (kronkelige) motorwegen zijn geselecteerd. Die zijn dan juist als snelwegen gemarkeerd op de kaart waardoor je jouw GPS apparaat eigenlijk fopt. Die zet je op "snelste route" en dan pakt hij juist al die mooie motorwegen.

Ik vind dat overigens maar matig werken. In Nederland gaat het wel goed, maar in Frankrijk merk ik dat eigenlijk staat ingesteld dat hoe lager de wegklasse, hoe eerder die in aanmerking komt voor een motorroute. Waardoor je continu wordt afgeleid van mooie slingerwegen en over karresporen wordt geleid. Zelfs de mooie slingerwegen naar een aantal cols zitten er daardoor niet in.,
 
Ik heb er niet zo veel verstand van, va Garmin.
De kronkelroute/spannende route van TomTom schijnt een stuk beter te bevallen, alleen pakt die zelf wel te veel bebouwde kom mee.
Dat zul je zelf moeten corrigeren door strategische omleidingspunten te zetten.
 
In het verleden ooit eens gewerkt met onroute, dus geen recente ervaring.
Werk nu met basecamp met lifetime update. Dit werkt voor mij prima.

Maar ik hoor ook veel positieve geluiden over OSM en dit is gratis.
Vandaar mijn suggestie.
Routes knutselen kan tegenwoordig ook heel goed met bv Kurviger,. Myroute App, enz. En dat kan ook weer gratis.;)
 
Onroute werkt met voorgeprogrammeerde routes die door Mr GPS op een kaartje gezet zijn. Vaak zijn dat rondritten.

Bij TomTom en andere navigatie-apparaten wordt met "kronkelige routes" een route samengesteld door bij van A naar B deze optie te kiezen waarbij dus dus de snelle verbindingen/wegen zoveel mogelijk vermeden worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan