Tweedehands helm

Ja maar dat geldt dus niet voor elke helm of elke motorrijder.

Het zal mij persoonlijk een worst zijn wat 'ie qua esthetiek doet. Voor mij is pasvorm en comfort bijna alles, op ruime afstand gevolgd door veiligheid (als in meer veiligheid dan de minimum-eisen), en nog veel later boeit het me hoe 'ie eruit ziet. Wat maakt dat ook uit, dat zie je toch niet als je 'm op hebt?

Hoe je het ook wendt of keert, een tweedehands helm is enkel in het optimale geval precies even veilig als een nieuwe, maar in elk ander geval minder veilig, want hij wordt er nooit veiliger op als je 'm draagt. De vraag is wat de risicos zijn en hoe die te mitigeren zijn, of anders of die aanvaardbaar zijn.


OK, dat kan, maar het verschil tussen 100% en 99.9999% is ook verwaarloosbaar.
En verder ben ik het eigenlijk wel met je eens, want mijn helm is ook zo lillek als wat_O- .... maar ik had zo mijn eigen redenen om die uit te kiezen... *D
 
het verschil tussen 100% en 99.9999% is ook verwaarloosbaar
Dat klopt, maar het punt is natuurlijk dat een tweedehands helm KA N 100% in orde zijn, maar hij KAN ook vrij makkelijk structureel beschadigd zijn. Aannemen dat een tweedehands helm goed is is een gevaarlijkere aanname dan aannemen dat een nieuwe helm goed is.
 
Chaps heten die.
Assless chaps.

Heeft weinig met een tweedehands helm te maken maar kan best leuk zijn.
Het topic is nou toch al ontspoort.
np-4343.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan