Tweedehands helm

Als je geen geld hebt voor een dure helm maar er eigenlijk wel een wilt zou ik persoonlijk toch liever voor een goedkopere nieuwe dan een afgeprijsde tweedehands gaan, maar ik zou het allebei begrijpen, en ik denk ook wel dat je aan een helm kunt zien hoe ermee is omgegaan. Maar het blijft tweedehands en dus meer een gok dan een nieuwe, een gok die ik zelf niet zou overwegen. Maar je gaat natuurlijk ook weer niet gegarandeerd dezelfde dag nog dood als je een tweedehands helm hebt, of zo.

Ik draag gemiddeld zo ergens tussen de 1 en de 3 uur per dag, elke dag, een motorhelm, met incidentele uitschieters naar een uur of 6-8, dus waarom voor een compromis gaan? Mijn ideale helm is op dit moment een Shoei Neotec, dus draag die draag ik dan ook.

En "een keuze voor jaren"... Dat hangt er maar net vanaf of je niet een keer valt, of je helm van de trap laat stuiteren, of hem ergens kwijtraakt of vergeet, of whatever. Ik doe zelf zo 1 a 2 jaar met een helm voordat ik toch weer naar een nieuwe begin te verlangen, en die oude bewaar ik dan als reserve/uitleen/etc..
 
Van mij mag je een systeemhelm kopen, maar ik waarschuw altijd even. Een systeemhelm is altijd een compromis.
Met warm weer draag ik zelfs een open jethelm.O-)

Same here. Ik denk dat een goede Jet een stuk veiliger is dan een geopende systeemhelm (en dat is wat ik dagelijks zie als het echt heet is).
 
Een 2e hands helm zou ik niet eens overwegen, een arm of been kun je missen maar je hebt maar één hoofd, gaat die stuk dan blijft er niets over...
Ook de leeftijd van een helm speelt een belangrijke rol vwb veiligheid, een helm heeft over het algemeen maar een beperkte levensduur...
Just my 2 cents...
 
Ik speel ook graag met mijn kinderen.
Ben ook al meerdere malen gevallen.
Heb 3 helmen. Een Schuberth voor dagelijks gebruik maar ook een jethelmpje omdat het zo lekker is bij warm weer en een super goedkope ADV helm voor offroad rijden.
Als je wil investeren in je eigen veiligheid: koop een Volvo. Vergeet motorrijden.

Jij moet gewoon met je vleeshelm rijden, helmen doen toch vrij weinig ...toch?

Denk dat je blijkbaar nog niet goed ben gevallen.dan praat je wel anders. Bij mij heeft mijn helm mij weldegelijk heel veel beschermd. De helm was op de achterkant vanaf de nek omhoog zo'n, 15cm doorgescheurd, kon je zo los bewegen. Was een hele goede helm. Jou hoofd zit daar 5cm onder, de chirurg zei Nog, een goedkopere helm had dit niet overleefd. Wees blij dat je goed geïnvesteerd hebt.
Als je gaat motorrijden vind ik dat je op orde moet zijn. Anders haalt het je vanzelf een keer in, of niet, dat is dan geluk. Ik speel er niet mee. Doe ook kneedowns, en andere grappen. Minste wat dan op orde moet zijn is je kleding. En daar bespaar ik niet op.

Enne een Volvo is voor vulva's

Zie dat je uit standdaarbuiten komt? Ik woon Fijnaart. Wat rij je? Ik een cbr929rr. Een grijze.. misschien wel een keer gezien in de buurt( of gehoord😎😎)
 
Laatst bewerkt:
Ik zou nooit een 2e hands helm kopen. Hierboven staan al wat redenen.
Mocht je de tijd kunnen overbruggen, wacht nog even op de motorbeurs in Utrecht voor eventuele aanbiedingen (wel even met je smartphone checken of die prijs echt wel scherp is, als je bij een stand staat). Daarnaast opent Louis Motorrad zijn eerste filiaal in Nederland op 1 maart in Tilburg en hebben ze 1 en 2 maart een openingsparty. Ik denk dat je daar ook voor een hele leuke prijs een helm kan aanschaffen. Ze verkopen daar ook Schuberth.
Twee jaar geleden op de beurs een Schuberth S1pro gekocht voor tien euro. :Y _O-
Maar er zijn inderdaad genoeg aanbieders die speciaal inkopen voor de beurs, al dan niet een vaag merk.
Dat is niets bijzonders..
 
Jij moet gewoon met je vleeshelm rijden, helmen doen toch vrij weinig ...toch?

Denk dat je blijkbaar nog niet goed ben gevallen.dan praat je wel anders. Bij mij heeft mijn helm mij weldegelijk heel veel beschermd. De helm was op de achterkant vanaf de nek omhoog zo'n, 15cm doorgescheurd, kon je zo los bewegen. Was een hele goede helm. Jou hoofd zit daar 5cm onder, de chirurg zei Nog, een goedkopere helm had dit niet overleefd. Wees blij dat je goed geïnvesteerd hebt.
Als je gaat motorrijden vind ik dat je op orde moet zijn. Anders haalt het je vanzelf een keer in, of niet, dat is dan geluk. Ik speel er niet mee. Doe ook kneedowns, en andere grappen. Minste wat dan op orde moet zijn is je kleding. En daar bespaar ik niet op.

Enne een Volvo is voor vulva's

Zie dat je uit standdaarbuiten komt? Ik woon Fijnaart. Wat rij je? Ik een cbr929rr. Een grijze.. misschien wel een keer gezien in de buurt( of gehoord😎😎)

- Chirurgen weten bijster weinig van motorkleding af
- De prijs staat bij helmen lang niet altijd in relatie tot de veiligheid, zie Sharp.
- Je doet kneedowns "en andere grappen", maar wijst een ander op het nemen van in jouw ogen onnodige risico's ;)

Ik heb ook een beetje kramp in de pancreas als ik een tokkie de snelweg op zie draaien met zijn slippertjes en tennisbroekje, maar verder is de wereld een stukje fijner als we niet zo vreselijk oordelen over de visie van een ander.
 
Wat is duurder en/of meer waard.

500 voor een helm.
Of een kasplantje zijn.

Mocht het ooit gebeuren, wat ik niet hoop .
Dan krijg jij spijt van je beknibbel.
Heb een ongeval gehad met een dure helm 700€. En nu weer 1 gekocht van 800. Speel nog graag heel lang met mn kinderen.
Als je niet wil investeren in je veiligheid. Ga dan fietsen, die helmen zijn cheap. Wil niet bot doen maar dit gaat over de basisveiligheid
Snap het, safety first
 
- Chirurgen weten bijster weinig van motorkleding af
- De prijs staat bij helmen lang niet altijd in relatie tot de veiligheid, zie Sharp.
- Je doet kneedowns "en andere grappen", maar wijst een ander op het nemen van in jouw ogen onnodige risico's ;)

Haha vooral dat laatste en dan bezuinigen op een helm
 
Jij moet gewoon met je vleeshelm rijden, helmen doen toch vrij weinig ...toch?

Denk dat je blijkbaar nog niet goed ben gevallen.dan praat je wel anders. Bij mij heeft mijn helm mij weldegelijk heel veel beschermd. De helm was op de achterkant vanaf de nek omhoog zo'n, 15cm doorgescheurd, kon je zo los bewegen. Was een hele goede helm. Jou hoofd zit daar 5cm onder, de chirurg zei Nog, een goedkopere helm had dit niet overleefd. Wees blij dat je goed geïnvesteerd hebt.
Als je gaat motorrijden vind ik dat je op orde moet zijn. Anders haalt het je vanzelf een keer in, of niet, dat is dan geluk. Ik speel er niet mee. Doe ook kneedowns, en andere grappen. Minste wat dan op orde moet zijn is je kleding. En daar bespaar ik niet op.

Enne een Volvo is voor vulva's

Zie dat je uit standdaarbuiten komt? Ik woon Fijnaart. Wat rij je? Ik een cbr929rr. Een grijze.. misschien wel een keer gezien in de buurt( of gehoord😎😎)

Ik rij een Volvo.....
En een K100
En een F650
En een K1100
En een GSX1100
En een TS185

Als je wel eens door St'buiten rijdt, rij je langs mijn huis. Er staat een blauw Trabantje op de oprit, kan niet missen!
 
Ik hou van de
- Chirurgen weten bijster weinig van motorkleding af
- De prijs staat bij helmen lang niet altijd in relatie tot de veiligheid, zie Sharp.
- Je doet kneedowns "en andere grappen", maar wijst een ander op het nemen van in jouw ogen onnodige risico's ;)

Ik heb ook een beetje kramp in de pancreas als ik een tokkie de snelweg op zie draaien met zijn slippertjes en tennisbroekje, maar verder is de wereld een stukje fijner als we niet zo vreselijk oordelen over de visie van een ander.

Hoho. Je gaat mijn opmerking voorbij.
Ik zeg. Als je dat doet, zorg dan dat je kleding minimaal op orde is. En ik zeg ook niet dat duur goed is. Maar goede zijn nu eenmaal prijzig, dat staat vast, weten we allemaal.

De chirurg was ook motorrijder vertelde hij mij.zodoende had hij inzicht in de kwaliteit van mijn helm , die nuance is wel van belang om te melden.

Verder eens met jou.we moeten niet te ver doorzoeken en zeuren. Ieder zn ding, maar 2e hands is niet slim iig
 
Laatst bewerkt:
Ik rij een Volvo.....
En een K100
En een F650
En een K1100
En een GSX1100
En een TS185

Als je wel eens door St'buiten rijdt, rij je langs mijn huis. Er staat een blauw Trabantje op de oprit, kan niet missen!

Was een flauw geintje,.

Ik rij nooit door stb, wel erlangs! Doe vaak rondje Fijnaart, Oudenbosch, Roosendaal, bergen op zoom, Hoogerheide binnendoor. Fijne wegen, 0 flitsers. Leuke lokaal toertochtje. Word er in de buurt wel is wat georganiseerd kwa ritten?
 
Misschien een nutteloze tip maar zelf heb ik mijn Shoei helm (die denk ik wel in dezelfde prijsklasse valt) eerst gepast bij een motorzaak en daarna besteld bij Voordeelhelmen.nl, scheelde toch zo'n 150 euro op de 550 euro bij de motorzaak.
 
Vandaag helmen wezen passen, brrrrr geen eentje die voldeed aan mijn n103. Zoektocht gaat voort. Geloof dat geld niet eend het issue gaat worden. Pasvorm wel
 
K zeg, dacht dat duurder beter was.
Hoeft niet.
Dat hoeft niet,
Vandaag helmen wezen passen, brrrrr geen eentje die voldeed aan mijn n103. Zoektocht gaat voort. Geloof dat geld niet eend het issue gaat worden. Pasvorm wel

Wat voor hoofd heb je dan? Kan me niet voorstellen dat er niks met een goede pasvorm bijzit? Ben je wel naar een juiste motorzaak geweest en heb je meer dan 1 merk op je knar gehad?
 
Mjah, mijn ervaring is wel dat de duurdere merken helmen maken die meestal...
- meer afstel- en ventilatiemogelijkheden hebben,
- beter zijn voorbereid op headset inbouw,
- stiller zijn (hoewel dat ook sterk afhangt van de pasvorm en de luchtstroom van de combinatie van die helm, jouw lichaam(shouding) en jouw motor)
- meer mogelijkheden hebben voor customization qua uiterlijk en interne padding
- een betere garantieafhandeling hebben en langer reserve-onderdelen in de aanbieding houden

Dus in die zin is duurder meestal beter. Of duurder ook veiliger is? Misschien, ze zijn wellicht van betere materialen gemaakt en er is misschien beter mee getest. Maar dat blijft voor mij bij speculeren, aannames en vertrouwen, dus neem het met een korrel zout.

Wel weet ik dat de Shoei Neotec de enige helm is die ik ooit heb gepast die mij onmiddellijk als gegoten zat. En toen ik het speciale personalized padding proces had laten doen bleek dat er precies nul komma geen enkele padding nodig was voor mijn hoofd, het sloot perfect. Ik denk niet dat dat kwam doordat het een tamelijk dure helm is, maar gewoon dat de Shoei mallen simpelweg kloppen bij mijn hoofd.

Maar goed, ik vind pasvorm sowieso verreweg het belangrijkste criterium. Als ik de volgende keer een HJC vind die me nóg beter past schakel ik zonder aarzelen over.
 
Vandaag helmen wezen passen, brrrrr geen eentje die voldeed aan mijn n103. Zoektocht gaat voort. Geloof dat geld niet eend het issue gaat worden. Pasvorm wel
Ik pas eigenlijk ook alleen Nolan/X-lite. :+ *O* Heb er nu twee om lekker af te wisselen. (N87 + N85 en de X-lite 802RR helaas afgeschreven bij een ongeluk)
 
Het liefst gebruik ik de helm helemaal NOOIT........................

Dat kan als je in de USA woont.....

Staat je een tweedehandse helm aan dan kopen. Zo heb ik ook een schuberth aangeschaft na aanschaf van een nieuwe shark.

Als je veilig wilt zijn: geen propjes in de banden, geen tweedehandse motor kopen, en vooral niet rijden op een motor.
 
Een tweedehands helm zou ik mooi niet doen, zweet- roos- beestjes en je weet maar nooit wat voor bellebek er in heeft zitten proesten brrrrr
 
Geen 2e hands vrouw en ook niet meer eten, is door meerdere handen gegaan voor het in de winkel ligt. Ik zou in mn kist gaan liggen. Veiligste.

Waarom mensen altijd zo in het uiterste gaan praten als ze een andere mening hebben heb ik nooit begrepen.
 
Een tweedehands helm zou ik mooi niet doen, zweet- roos- beestjes en je weet maar nooit wat voor bellebek er in heeft zitten proesten brrrrr
Daarvoor kan je de binnenvoering er vaak uit halen en wassen.
En geloof het of niet, maar er zijn mensen die dat nooit doen.
Wat die op hun hoofd hebben.. ;)
Geen 2e hands vrouw en ook niet meer eten, is door meerdere handen gegaan voor het in de winkel ligt. Ik zou in mn kist gaan liggen. Veiligste.

Waarom mensen altijd zo in het uiterste gaan praten als ze een andere mening hebben heb ik nooit begrepen.
Tweedehands vrouw. _O- _O- :}

Ik stop wel bij 20'de hands. :')
 
@ mike, is je reactie voor mij? Mijn reactie bedoel ik als :+ En..... wel een nieuwe kist hè :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan