Tuono Bastards / Leipe Shit! Deel 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedemiddag heren,


Ik heb de Mivv Suono dempers besteld en gemonteerd voor mijn 07 Tuono, maar ik krijg met geen mogelijkheid de dempers op dezelfde hoogte/lijn!

Kunnen jullie mij vertellen wat ik fout doe? Voor mijn gevoel klopt de rechter linkpijp niet. De demper staat aan die kant veel te hoog.

De Pijp onder het blok heb ik ook al los.
 
Ik gebruikte flink wat geweld om ze om hun plaats te krijgen. Zeg zo'n twee centimeter hoger. Als je er daarna mee gereden hebt, dan vormt het staal zich een beetje en is de spanning eraf. Ik wil niet zeggen dat dit voor jou de oplossing is, maar het zou kunnen.

Goedemiddag heren,


Ik heb de Mivv Suono dempers besteld en gemonteerd voor mijn 07 Tuono, maar ik krijg met geen mogelijkheid de dempers op dezelfde hoogte/lijn!

Kunnen jullie mij vertellen wat ik fout doe? Voor mijn gevoel klopt de rechter linkpijp niet. De demper staat aan die kant veel te hoog.

De Pijp onder het blok heb ik ook al los.
 
Jongens, ik ben op zoek naar standaard linkplates (driehoekjes) van RVS. Ik heb +2 en -2 linkplates van +- 5mm dik RVS te ruil.

edit. Voor Tuono '06-'10 of RSV1000 '04-'10
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag heren,


Ik heb de Mivv Suono dempers besteld en gemonteerd voor mijn 07 Tuono, maar ik krijg met geen mogelijkheid de dempers op dezelfde hoogte/lijn!

Kunnen jullie mij vertellen wat ik fout doe? Voor mijn gevoel klopt de rechter linkpijp niet. De demper staat aan die kant veel te hoog.

De Pijp onder het blok heb ik ook al los.

Ik volg, heb met de mivv carbon ovals hetzelfde
 
Politie in Rotterdam gaat op geluid controleren.

Motoren zonder demper (of te veel decibel) krijgt een prent van 370 euro.

Eea staat in de dagbladen aangekondigd.
 
Heb mijn Akra's ook recht moeten hangen icm carbonfiber ophangbeugels. Makkelijkste is met 2 man. 1 houdt de dempers recht en op hun plek, de ander draait alles goed vast aan. Die van mij hangen nu erg netjes gelijk.
Soms moet je best wel lompe kracht gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Jongens, ik ben op zoek naar standaard linkplates (driehoekjes) van RVS. Ik heb +2 en -2 linkplates van +- 5mm dik RVS te ruil.

edit. Voor Tuono '06-'10 of RSV1000 '04-'10

Ik heb nog wel wat liggen volgens mij

Las het verkeerd, dacht heelplates.. |(
 
Laatst bewerkt:
Overigens heb ik nog meer spullen die inmiddels een beetje in de weg liggen te liggen:

- Gen 1 duozit
- Gen 2 achterbrug
- Gen 1/2 voorvork poten Showa non-radiaal
- RSV4 kroonplaat
- Gen 1 remleiding radiaal
- Gen 1/2 remleiding non-radiaal

Bij interesse, let me know!
 
Afgelopen week ook weer de eerste ritjes van het jaar gereden... op de Triumph.

Mis de Tuono toch wel flink hoor. Edou, hoe is het met de T?
 
Net even een klein (35) testritje gemaakt. Nieuwe koplamp zit erop, Renegade replica luchtfilter, Sargent zadel, voor en achter verlaagd, draadjes verplaatst en aangepast en radiator wat naar achter getrokken ivm aanlopen voorwiel. Wat een fijn geluid komt eruit zeg. :-)

Wat er nog moet gebeuren: Zekeringkastje vervangen door losse mini zekeringhoudertjes, zodat ik ze achter of in de koelvloeistofreservoir kwijt kan. Als je kijkt zie je een klein doosje met zak uitsteken. Er komt nog een kapje bovenop de koplamp en de radiatorkapjes nog. De tank moet ik nog vastzetten. :X Ook ben ik nog aan het zoeken voor een oplossing voor het plaatsen van de stuurdemper. Brug en uitlaten nog zwart coaten. Oja, koplamp aan de onderkant 1.5 cm terug zetten en dimlicht van de ledlicht (onder) scheiden.. Ik dacht dat dat hetzelfde stond als op de Streetfighter, maar dat had ik mis. xD Contactslot kon ik mooi behouden, al is die wel wat gedecimeerd.





Grotere plaatjes via plaatjeklik naar Imgur.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er gaaf uit :t

Koplamp lijkt wat klein in verhouding met de rest, maar dat is misschien gezichtsbedrog.
 
Als je het vergelijkt met die van de Tuono, zeker. Misschien als ik hem iets strakker tegen de poten zet en ietsjes lager dat het meer een geheel wordt. Bewust voor een kleinere koplamp gekozen, totaal geen turbulentie aan mijn hoofd gehad. :-)
 
Moet zeggen dat het hem goed staat maximus !!

Kan je de stuurdemper niet op de originele manier meer bevestigen?
 
Thanks guys. Ik ben er dan ook erg content mee. *D

  1. Originele manier gaat niet passen. Met een aangepast beugeltje zou ik tussen lamp en onderste kroonplaat kunnen komen. Dan hang ik hem aan de onderkant en moet ik een hap uit mijn spatbord halen.
  2. Ik had al gekeken naar een beugel tussen tank en risers in. Driehoek liep vast, waarschijnlijk zal een simpele pen omhoog wel uitkomen en dan het stangetje aan het stuur.
  3. Of omgekeerd, iets vergelijkbaars zoals dit:
    CNC-Steering-Stabilizer-Damper-Bracket-For-2000-2001-HONDA.jpg
Al zou dat ook kiele kiele zijn met het stuur.

Maar goed, ik heb er nog niet goed naar gekeken. Waarschijnlijk zijn er nog wel andere oplossingen mogelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan