robsil
Die hard MF'er
Oké TuonoJack das ook een mooie plaats idd en smeren op voor- of achter- tandwiel zal niets uitmaken en zoals ik het meet red je het net met 1mtr slang
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Vandaag contact gehad met MotoPort Echt i.v.m. kosten voor laden van een andere mapping wanneer ik Akrapovic dempers erop zou monteren.
De monteur (Aprilia gecertificeerd volgens MotoPort Echt) vertelde me dat er 'een code' bij de dempers van Akrapovic via Aprilia worden uitgegeven... deze code refereert vervolgens met software die men dan bij de dealer in kan laden.... Hij gaf aan dat deze code bij 'nieuwe dempers' erbij geleverd wordt..
Gevraagd wat er dan moet worden gedaan wanneer er b.v. een 2e hands uitlaat erop gemonteerd zou worden (niet dat ik dat van plan ben, maar wat heeft Aprilia hier voor service voor..?)
Begreep hier van enkele MF-leden dat 'mapping 2' goed zou zijn voor Akrapovic uitlaten?
Een aantal weken geleden heb ik contact gehad met Roke en die gaven aan dat men een mapping kan laden voor 'open' uitlaat voor mijn Tuono V4. Ik had aangegeven, dat ik een SC Project demper heb, maar dat maakt niks uit. Was een half uurtje werk en zou 150 euro gaan kosten.
@Maus75: Bedankt voor je tip/reactie!
Wellicht een domme vraag... maar met een DB killer erin en nog de 'standaard bochten' is een 'open uitlaat' toch niet het geval of van toepassing?
Bij een slip on demper gaat de katalysator dus wel weg, linkpipe en einddemper komen er dan op of voor in de plaats maar originele bochtenwerk blijft verder intact... is dat dan wellicht hetzelfde effect als een 'open uitlaat'?
Hamvraag is dus: wat te doen als je Akra uitlaten erop wil leggen..?
- mapping 2 inladen?
- motor op de bank zetten i.v.m. vermogensuitdraai en om benzine/lucht verhouding te kunnen beoordelen?
Kan me voorstellen dat de motor wellicht niet lekker loopt als ik alleen de Akra uitlaten erop leg en verder niks verander aan een mapping of iets dergelijks...
@Evo27: nee, ik heb een Aprilia Tuono uit 2015, vier cilinder dus..
Maar ik merk dat ik steeds tegenstrijdige tips krijg, zelfs de Aprilia dealer lijkt het niet zeker te weten..?
@Evo27: Haha dat zal wel komen doordat ik tot een maand geleden een Tuono 2 cilinder had ... nog even wennen blijkbaar
Zal eens navragen of mijn dealer (is dealer v Aprilia, MotoPort in Echt) die mapping ook heeft.. (Roke is iets te ver uit de buurt voor me, woon helemaal in het zuiden v Limburg)
Bedankt voor de tip!
Omdat je het steeds over uitlaten vervangen had dacht ik , das een 2 cilinder
Bij een V4 kun je een originele racemapping laden.
Neem eens contact op met Roke
@Evo27: Haha dat zal wel komen doordat ik tot een maand geleden een Tuono 2 cilinder had ... nog even wennen blijkbaar
Zal eens navragen of mijn dealer (is dealer v Aprilia, MotoPort in Echt) die mapping ook heeft.. (Roke is iets te ver uit de buurt voor me, woon helemaal in het zuiden v Limburg)
Bedankt voor de tip!
@Maus75: Bedankt voor je tip/reactie!
Wellicht een domme vraag... maar met een DB killer erin en nog de 'standaard bochten' is een 'open uitlaat' toch niet het geval of van toepassing?
Bij een slip on demper gaat de katalysator dus wel weg, linkpipe en einddemper komen er dan op of voor in de plaats maar originele bochtenwerk blijft verder intact... is dat dan wellicht hetzelfde effect als een 'open uitlaat'?
Hamvraag is dus: wat te doen als je Akra uitlaten erop wil leggen..?
- mapping 2 inladen?
- motor op de bank zetten i.v.m. vermogensuitdraai en om benzine/lucht verhouding te kunnen beoordelen?
Kan me voorstellen dat de motor wellicht niet lekker loopt als ik alleen de Akra uitlaten erop leg en verder niks verander aan een mapping of iets dergelijks...