Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Welke Stuureind spiegels heb jij gixxieRay?
Ik zit er aan te denken om Stuureind spiegels aan te schaffen.
Ooit een eBay setje op mijn 1100gixxer gehad alleen die klapte telkens om bij hogere snelheden.
Ben met de volgende mod bezig .
Aangezien ik geen zwarte undertail voor een nette prijs kon vinden en laten hydrodippen ontiegelijk duur was (voor een undertail)
Ben ik aan het stickerbomben gegaan .
Na wat uurtjes plakken en vloeken , ben ik nog niet klaar .
Van de week maar verder
[afbeelding]
Tevens de vrouw verast met de motor in huis !
Ze vond het niet eens erg, als hij er na het weekend maar terug zijn eigen suite in ging
[afbeelding]
En is ook handig bij file rijden!Bar end spiegels moet je ding zijn. Ik vind ze persoonlijk erg fijn, heb nu de originele erop (wellicht tijdelijk) en kijk uit gewoonte nog vaak genoeg te laag naar waar de bar end zat. Ik zie er alles in, anderen vinden het waardeloos. Die goedkope shin yo dingen zaten erop, bevalt best. Ik draai de spiegeltjes wel andersom op het steeltje, dan steken ze niet zover uit...snappie
Bruine stekker verwijderen is alleen het verwijderen van een symptoom, niet de oorzaak van het probleem oplossen. Andere dynamo met, oliekoelsysteem en andere spanningsregelaar zou je beter op kunnen investeren.
En, heb je de standaard slangenklemmen al vervangen?
Ziet er verder strak uit!!
Ja I know, gelukkig rij ik 2 a 3000 km op jaarbasis en heb ik nog nooit langer als 2.5 jaar met een motor gedaan dus die 5000km overleefd hij vast wel
Mocht ik ooit ernstige problemen krijgen dan zet ik er waarschijnlijk een 370w vliegwiel in, dat is volgens mij de uiteindelijke oorzaak van de problemen. Alle dingen die jij noemt werken ook goed maar zijn nog steeds geen oplossing.
Toch zijn er genoeg Tuono's die nooit problemen krijgen, je moet ook gewoon een beetje geluk hebben.
Slangenklemmen heb ik niet vervangen, is er een reden voor om dit te doen?
Klopt helemaal, absoluut geen zekerheid met 'mijn' suggesties maar wel een stap de goede richting in. 370 watt is inderdaad de beste oplossing maar die zijn lastig te verkrijgen. En, daarnaast zou een verbeterde spanningsregelaar altijd nog een extra zekerheid inbouwen (https://www.carmo.nl/index.php?main...ducts_id=323&zenid=cqtjp09cqbk1f6c9v6774sk9o5)
Ik heb er ook een wat zwaardere accu ingezet zodat het teveel aan stroom dat de dynamo produceert ook weg kan.
De standaard slangenklemmen kunnen losschieten.. (zeker met al dat gebeuk en getril dat onze 2 cilinders produceren) Dus het is verstandig die te vervangen. Nu ff wachten tot de pekel weg is en GASSSSS
@E-Mille: ondanks ik zeer A-technisch ben wil ik je bij deze complimenteren dat het je gelukt is mij dit technische verhaal dusdanig helder uit te leggen dat ik het helemaal begrijp!
Klopt helemaal, absoluut geen zekerheid met 'mijn' suggesties maar wel een stap de goede richting in. 370 watt is inderdaad de beste oplossing maar die zijn lastig te verkrijgen. En, daarnaast zou een verbeterde spanningsregelaar altijd nog een extra zekerheid inbouwen (https://www.carmo.nl/index.php?main...ducts_id=323&zenid=cqtjp09cqbk1f6c9v6774sk9o5)
Ik heb er ook een wat zwaardere accu ingezet zodat het teveel aan stroom dat de dynamo produceert ook weg kan.
De standaard slangenklemmen kunnen losschieten.. (zeker met al dat gebeuk en getril dat onze 2 cilinders produceren) Dus het is verstandig die te vervangen. Nu ff wachten tot de pekel weg is en GASSSSS
Haha plus 1, duidelijk verhaal. Conclusie die ik voor mezelf getrokken heb: wachten tot het mooi weer wordt en rammen met die zeis! en hopen dat alles goed blijft werken
@E-Mille: ondanks ik zeer A-technisch ben wil ik je bij deze complimenteren dat het je gelukt is mij dit technische verhaal dusdanig helder uit te leggen dat ik het helemaal begrijp!
Mooie input weer! Bedankt voor de verhelderende theorie! Blijft een mooie hobby: Aprilia rijden en een beetje sleutelen
Als iemand interesse heeft, ik heb nog een Mosfett spanningsregelaar van Carmo welke letterlijk 3 keer gebruikt is. Mag voor nette prijs van eigenaar wisselen.
Wel bruine stekker verwijdert!
Nadat enkele mede motor-forummers zeer positief waren over de Akra uitlaten van Mile Pajic heb ik hier contact mee gezocht en enkele prijzen opgevraagd.
Vroeg me alleen het volgende af; gezien de originele uitlaten straks vervangen zullen worden en de katalysator daarin zit, wat is dan het gevolg wanneer ik de Akra's erop heb? (zal wel een domme vraag zijn...?
Weet dat ik de mapping daarna ook zal moeten wijzigen... ga dinsdag bij mijn lokale Appie dealer (MotoPort Echt in Limburg) vragen wat dit gaat kosten...
Gevolg is meer geluid en minder warmte, oke en meer uitstoot(maar daarom rij je geen motor).
Is niet altijd het geval dat een motor een andere mapping nodig heeft, kan dit helaas niet met zekerheid zeggen over die tuono.
Mapping zelf is meestal niet verkrijgbaar bij de dealer. Maar indien je dit wilt/moet laten doen moet je ook een powercommander aanschaffen twv ongeveer 400 euro. Daarna de mapping op een testbank aangezien elke motor anders is, ivm (sport)luchtfilter, uitlaatsysteem etc. Dus komen deze kosten er ook nog bij, totaal moet je denken aan ongeveer 500/600 euro.
Misschien dat iemand je hier verder kan helpen of dit echt nodig is
Heeft er iemand van jullie op de gen2 een osco kettingsmeer systeem? En zoja, waar en hoe bevestigd
Hoor en/of zie het graag
Thanks Rob