Tuono Bastards / Leipe Shit! Deel 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welke Stuureind spiegels heb jij gixxieRay?
Ik zit er aan te denken om Stuureind spiegels aan te schaffen.
Ooit een eBay setje op mijn 1100gixxer gehad alleen die klapte telkens om bij hogere snelheden.


Ben met de volgende mod bezig :Y .

Aangezien ik geen zwarte undertail voor een nette prijs kon vinden en laten hydrodippen ontiegelijk duur was (voor een undertail)
Ben ik aan het stickerbomben gegaan .

Na wat uurtjes plakken en vloeken , ben ik nog niet klaar .

Van de week maar verder *O*
[afbeelding]

Tevens de vrouw verast met de motor in huis !

Ze vond het niet eens erg, als hij er na het weekend maar terug zijn eigen suite in ging :}
[afbeelding]

Haha mooie garage heb jij.

Ik heb dure bar end spiegels gehad(Rizoma's +200,-) en nu de Chinese rommel +30,-, moet eerlijk zeggen dat ik in beide goed zicht heb tot de 140 daarna is het ruk. Die Chinese zien er prima uit maar ook niet meer dan dat. De rizoma’s waren bijna zonde om ze te monteren, zo mooi afgewerkt.
Maar of ik de Chinese spiegels weer zou monteren? zeker weten, want voor 170 euro meer heb je wel de rizoma’s maar vind ze niet echt waard als het puur om zicht naar achteren gaat!

En als je de klapbare neem moet je ze nemen van crg of crc(weet het merk niet precies), wel heel duur maar deze klappen niet naar binnen op hoge snelheid, maar wel als je hem de schuur in wilt rijden bijvoorbeeld.
 
Bar end spiegels moet je ding zijn. Ik vind ze persoonlijk erg fijn, heb nu de originele erop (wellicht tijdelijk) en kijk uit gewoonte nog vaak genoeg te laag naar waar de bar end zat. Ik zie er alles in, anderen vinden het waardeloos. Die goedkope shin yo dingen zaten erop, bevalt best. Ik draai de spiegeltjes wel andersom op het steeltje, dan steken ze niet zover uit...snappie :P
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hier een setje gen2 dempers in nieuwstaat in de lichte kleur. Ik ben echter op zoek naar donkere. Iemand zin in een ruil?
 
Bar end spiegels moet je ding zijn. Ik vind ze persoonlijk erg fijn, heb nu de originele erop (wellicht tijdelijk) en kijk uit gewoonte nog vaak genoeg te laag naar waar de bar end zat. Ik zie er alles in, anderen vinden het waardeloos. Die goedkope shin yo dingen zaten erop, bevalt best. Ik draai de spiegeltjes wel andersom op het steeltje, dan steken ze niet zover uit...snappie :P
En is ook handig bij file rijden!
 
Ik heb ook goedkope bar end spiegels van café racer shop en doen het prima. Zicht is minder als die ik op mijn Speed had maar het is te doen.
 
Ik zou nog steeds mijn Tuono showen trouwens, bij deze..
20180216_161511.jpg

20180216_161523.jpg


Ook ff klein rondje gereden, zit power zat in en rijdt goed! Nu de vering nog goed afstellen.

Wat ik deze winter allemaal gedaan heb (en laten doen):
- Öhlins shock geplaatst
- Carbon voor- en achterspatbord
- Carbon uitlaatsteunen
- 12v aansluiting voor Garmin
- Bar end spiegels
- Fireblade zijstandaard
- Gestickerd
- Bruine stekker verwijdert

Wat ik nog ga doen:
- Andere rem- en koppelingshendel
- Hyperpro veerset in de voorvork
- Voorkuipje spuiten

Maar eerst maar eens lekker rijden in het voorjaar straks!
 
Bruine stekker verwijderen is alleen het verwijderen van een symptoom, niet de oorzaak van het probleem oplossen. Andere dynamo met, oliekoelsysteem en andere spanningsregelaar zou je beter op kunnen investeren.
En, heb je de standaard slangenklemmen al vervangen?
Ziet er verder strak uit!!
 
Bruine stekker verwijderen is alleen het verwijderen van een symptoom, niet de oorzaak van het probleem oplossen. Andere dynamo met, oliekoelsysteem en andere spanningsregelaar zou je beter op kunnen investeren.
En, heb je de standaard slangenklemmen al vervangen?
Ziet er verder strak uit!!

Ja I know, gelukkig rij ik 2 a 3000 km op jaarbasis en heb ik nog nooit langer als 2.5 jaar met een motor gedaan dus die 5000km overleefd hij vast wel :+

Mocht ik ooit ernstige problemen krijgen dan zet ik er waarschijnlijk een 370w vliegwiel in, dat is volgens mij de uiteindelijke oorzaak van de problemen. Alle dingen die jij noemt werken ook goed maar zijn nog steeds geen oplossing.

Toch zijn er genoeg Tuono's die nooit problemen krijgen, je moet ook gewoon een beetje geluk hebben. :)

Slangenklemmen heb ik niet vervangen, is er een reden voor om dit te doen?
 
Laatst bewerkt:
Ja I know, gelukkig rij ik 2 a 3000 km op jaarbasis en heb ik nog nooit langer als 2.5 jaar met een motor gedaan dus die 5000km overleefd hij vast wel :+

Mocht ik ooit ernstige problemen krijgen dan zet ik er waarschijnlijk een 370w vliegwiel in, dat is volgens mij de uiteindelijke oorzaak van de problemen. Alle dingen die jij noemt werken ook goed maar zijn nog steeds geen oplossing.

Toch zijn er genoeg Tuono's die nooit problemen krijgen, je moet ook gewoon een beetje geluk hebben. :)

Slangenklemmen heb ik niet vervangen, is er een reden voor om dit te doen?

Klopt helemaal, absoluut geen zekerheid met 'mijn' suggesties maar wel een stap de goede richting in. 370 watt is inderdaad de beste oplossing maar die zijn lastig te verkrijgen. En, daarnaast zou een verbeterde spanningsregelaar altijd nog een extra zekerheid inbouwen (https://www.carmo.nl/index.php?main...ducts_id=323&zenid=cqtjp09cqbk1f6c9v6774sk9o5)
Ik heb er ook een wat zwaardere accu ingezet zodat het teveel aan stroom dat de dynamo produceert ook weg kan.

De standaard slangenklemmen kunnen losschieten.. (zeker met al dat gebeuk en getril dat onze 2 cilinders produceren) Dus het is verstandig die te vervangen. Nu ff wachten tot de pekel weg is en GASSSSS :]
 
@HinZu89: Supermooie motor.. heb ook zo een model gehad, alleen de Nero kleuren (lijken overigens sprekend op die van jou).

Heb ongeveer 15.000 km op de klok gereden en had ook nog het 'bruine stekkertje' zonder ooit ook maar een probleem te hebben gehad... weet pas sinds anderhalf jaar van dit probleem af, maar ben simpelweg te onhandig om dit zelf op te lossen...

Heb inmiddels een nieuwe Tuono (2015) maar heb aan deze Gen2 toch wel het meeste rijplezier beleefd in al mijn motorjaren (rij al motor sinds 2002).

Veel rijplezier en hopelijk stop het gauw met vriezen :)
 
Klopt helemaal, absoluut geen zekerheid met 'mijn' suggesties maar wel een stap de goede richting in. 370 watt is inderdaad de beste oplossing maar die zijn lastig te verkrijgen. En, daarnaast zou een verbeterde spanningsregelaar altijd nog een extra zekerheid inbouwen (https://www.carmo.nl/index.php?main...ducts_id=323&zenid=cqtjp09cqbk1f6c9v6774sk9o5)
Ik heb er ook een wat zwaardere accu ingezet zodat het teveel aan stroom dat de dynamo produceert ook weg kan.

De standaard slangenklemmen kunnen losschieten.. (zeker met al dat gebeuk en getril dat onze 2 cilinders produceren) Dus het is verstandig die te vervangen. Nu ff wachten tot de pekel weg is en GASSSSS :]

Die smeltende bruine stekkers worden niet veroorzaakt door de te zware dynamo maar door de corrosie op de stekkerpolen waardoor de spanning in de stroomoverbrenging te hoog oploopt en deze te warm wordt m.a.w. een doorgefikte dynamo is het gevolg van kortsluiting in die stekkers, de stekkers smelten niet omdat de dynamo het begeeft. Daarom is het beter deze dubbele stekker er helemaal tussen uit te halen.

Die spanningsregelaar kan in principe de overmatige stroomproductie best 'affakkelen' maar heeft last van de slechte koeling omdat er slechts een klein sleufje in het kuipwerk zit bij de RSV, de Tuono heeft daar minder last van. De SR gaat ook zelden kapot als de dynamo kapot gaat en als hij dan kapot gaat is dat vaak door de kortsluiting die wordt veroorzaakt. De aftermarket varianten hebben vaak wel een groter en beter koelvermogen.

Een zwaardere accu heeft geen nut om meer stroom op te vangen maar kan wel beter de grote vraag in vermogen van de startmotor aan. Daarom wordt ook vaak het startrelais vervangen omdat deze standaard ook net aan is en gemakkelijk de geest geeft, zeker als de motor lastig starten wil.

Oliekoeling op de dynamo inzetten is een methode om de zware dynamo iets beter van koeling te voorzien. Het is geen garantie dat je uit de problemen blijft evenmin als het monteren van een 370W dynamo want ook die kunnen doorfikken... uiteindelijk gaat het er om dat één van de fases van de dynamo dusdanig veel warmte genereert dat de hars waar die mee is ingegoten, smelt en deze daardoor sluiting maakt met de massa (blok)
 
Laatst bewerkt:
Als iemand interesse heeft, ik heb nog een Mosfett spanningsregelaar van Carmo welke letterlijk 3 keer gebruikt is. Mag voor nette prijs van eigenaar wisselen.

Wel bruine stekker verwijdert!
 
@E-Mille: ondanks ik zeer A-technisch ben wil ik je bij deze complimenteren dat het je gelukt is mij dit technische verhaal dusdanig helder uit te leggen dat ik het helemaal begrijp!
 
@E-Mille: ondanks ik zeer A-technisch ben wil ik je bij deze complimenteren dat het je gelukt is mij dit technische verhaal dusdanig helder uit te leggen dat ik het helemaal begrijp!


Haha plus 1, duidelijk verhaal. Conclusie die ik voor mezelf getrokken heb: wachten tot het mooi weer wordt en rammen met die zeis! en hopen dat alles goed blijft werken :+
 
Klopt helemaal, absoluut geen zekerheid met 'mijn' suggesties maar wel een stap de goede richting in. 370 watt is inderdaad de beste oplossing maar die zijn lastig te verkrijgen. En, daarnaast zou een verbeterde spanningsregelaar altijd nog een extra zekerheid inbouwen (https://www.carmo.nl/index.php?main...ducts_id=323&zenid=cqtjp09cqbk1f6c9v6774sk9o5)
Ik heb er ook een wat zwaardere accu ingezet zodat het teveel aan stroom dat de dynamo produceert ook weg kan.

De standaard slangenklemmen kunnen losschieten.. (zeker met al dat gebeuk en getril dat onze 2 cilinders produceren) Dus het is verstandig die te vervangen. Nu ff wachten tot de pekel weg is en GASSSSS :]

Thanks man, zal eens kijken naar die slangenklemmen! :)
 
Mooie input weer! Bedankt voor de verhelderende theorie! Blijft een mooie hobby: Aprilia rijden en een beetje sleutelen :)
 
Nadat enkele mede motor-forummers zeer positief waren over de Akra uitlaten van Mile Pajic heb ik hier contact mee gezocht en enkele prijzen opgevraagd.

Vroeg me alleen het volgende af; gezien de originele uitlaten straks vervangen zullen worden en de katalysator daarin zit, wat is dan het gevolg wanneer ik de Akra's erop heb? (zal wel een domme vraag zijn...? ;)

Weet dat ik de mapping daarna ook zal moeten wijzigen... ga dinsdag bij mijn lokale Appie dealer (MotoPort Echt in Limburg) vragen wat dit gaat kosten...
 
Nadat enkele mede motor-forummers zeer positief waren over de Akra uitlaten van Mile Pajic heb ik hier contact mee gezocht en enkele prijzen opgevraagd.

Vroeg me alleen het volgende af; gezien de originele uitlaten straks vervangen zullen worden en de katalysator daarin zit, wat is dan het gevolg wanneer ik de Akra's erop heb? (zal wel een domme vraag zijn...? ;)

Weet dat ik de mapping daarna ook zal moeten wijzigen... ga dinsdag bij mijn lokale Appie dealer (MotoPort Echt in Limburg) vragen wat dit gaat kosten...

Gevolg is meer geluid en minder warmte, oke en meer uitstoot(maar daarom rij je geen motor).
Is niet altijd het geval dat een motor een andere mapping nodig heeft, kan dit helaas niet met zekerheid zeggen over die tuono.
Mapping zelf is meestal niet verkrijgbaar bij de dealer. Maar indien je dit wilt/moet laten doen moet je ook een powercommander aanschaffen twv ongeveer 400 euro. Daarna de mapping op een testbank aangezien elke motor anders is, ivm (sport)luchtfilter, uitlaatsysteem etc. Dus komen deze kosten er ook nog bij, totaal moet je denken aan ongeveer 500/600 euro.

Misschien dat iemand je hier verder kan helpen of dit echt nodig is
 
Gevolg is meer geluid en minder warmte, oke en meer uitstoot(maar daarom rij je geen motor).
Is niet altijd het geval dat een motor een andere mapping nodig heeft, kan dit helaas niet met zekerheid zeggen over die tuono.
Mapping zelf is meestal niet verkrijgbaar bij de dealer. Maar indien je dit wilt/moet laten doen moet je ook een powercommander aanschaffen twv ongeveer 400 euro. Daarna de mapping op een testbank aangezien elke motor anders is, ivm (sport)luchtfilter, uitlaatsysteem etc. Dus komen deze kosten er ook nog bij, totaal moet je denken aan ongeveer 500/600 euro.

Misschien dat iemand je hier verder kan helpen of dit echt nodig is

hoeft niets aangepast te worden.
evt map2 laten laden door de dealer
Als het echt goed moet dan af laten stellen op de bank
 
Heeft er iemand van jullie op de gen2 een osco kettingsmeer systeem? En zoja, waar en hoe bevestigd
Hoor en/of zie het graag

Thanks Rob

Ik gebruik hem al jaren, echt top. Ik heb hem rechts aan de binnenkant tussen frame en de rechter windgeleider geplaatst en smeer op het voortandwiel.

Rechts omdat je stapvoets smeert en dan je koppeling kan inknijpen.

Gebruik trouwens Kroon XS100 Kettingzaag olie € 8,00 per liter doe je de rest van je leven mee.... (let op niet de biologische variant want die bederft na verloop van tijd)

Kettingzaag olie is stroperig en wordt niet weggeslingerd.

full
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan