Tuono Bastards / Leipe Shit! Deel 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
super ding , weet hoe jij een motor tiptop klaar maakt en verzorgt

Thanx man, deze is echt netjes.

Heb hem nu ook hier te koop staan Te koop: Aprilia Tuono 1000R 2004 - Motor-Forum

Ik zit nog te twijfelen om hem in consignatie te doen, vanwege de stress.
Maar dan word de motor een stuk duurder voor een liefhebber.

Richtprijs word rond de 2600 euro, bij een vlotte verkoop zonder gezeur.
Niet gek toch? ;)
Als ik hem in consignatie doe, word dat rond de 3350 euro.
En daar doe je een liefhebber geen plezier mee denk ik, ik kijk de stress nog even aan B|
 
Laatst bewerkt:
Thanx man, deze is echt netjes.

Heb hem nu ook hier te koop staan Te koop: Aprilia Tuono 1000R 2004 - Motor-Forum

Ik zit nog te twijfelen om hem in consignatie te doen, vanwege de stress.
Maar dan word de motor een stuk duurder voor een liefhebber.

Richtprijs word rond de 2600 euro, bij een vlotte verkoop zonder gezeur.
Niet gek toch? ;)
Als ik hem in consignatie doe, word dat rond de 3350 euro.
En daar doe je een liefhebber geen plezier mee denk ik, ik kijk de stress nog even aan B|

Waar woont Sonador?
 
Mooie Tuono Sonador!

Is de kmstand hoog voor een Tuono?(al valt en staat alles met goed onderhoud)
 
Mooie Tuono Sonador!

Is de kmstand hoog voor een Tuono?(al valt en staat alles met goed onderhoud)


Reken maar uit hoeveel km dat per jaar is geweest.
Helemaal niet zo gek ;)

Als je er dan 1 ziet staan met b.v 20.000km dan ben ik er altijd vrij sceptisch over.
Deze is wel zo netjes dat hij ook door kan voor een 20k fiets, maar dat is niet eerlijk natuurlijk, maar het dempt de prijs wel erg.

Deze is altijd goed onderhouden, ik ben daar altijd erg secuur mee.
B.v elke 5000 kilometer olie wisselen, ik heb laatst nog de klepspeling nagekeken, en ik hoefde helemaal niets eraan af te stellen.

Dingen zoals de boutjes die de hugger vasthouden even losdraaien en smeren, link systeem achter schokbreker uit elkaar halen en smeren/vervangen, remklauwen eraf halen en goed reinigen etc etc. Heel veel dingen die ik eraan gedaan heb staan niet eens vermeld.
Het hoort allemaal bij het reguliere onderhoud, en vele doen het niet of zien er de meerwaarde er niet van in.

Nee deze motor is uitstekend voor elkaar, en kan nog vele km's maken.
Loopt ook erg netjes en fris, en ook hard (is niet van een oud vrouwtje geweest)

Hmm misschien hou ik hem toch maar |(
Mocht een liefhebber interesse hebben, dan kan je altijd een pbtje sturen.
 
Laatst bewerkt:
Thanx man, deze is echt netjes.

Heb hem nu ook hier te koop staan Te koop: Aprilia Tuono 1000R 2004 - Motor-Forum

Ik zit nog te twijfelen om hem in consignatie te doen, vanwege de stress.
Maar dan word de motor een stuk duurder voor een liefhebber.

Richtprijs word rond de 2600 euro, bij een vlotte verkoop zonder gezeur.
Niet gek toch? ;)
Als ik hem in consignatie doe, word dat rond de 3350 euro.
En daar doe je een liefhebber geen plezier mee denk ik, ik kijk de stress nog even aan B|

2600 is koopje vd maand...potverdorie zeg. Je oude rooie (en die van Zichthuis dus) is goed terecht gekomen btw, de nieuwe eigenaar is een bekende van collega Tuono rijders uit het hoge noorden ;)
 
Laatst bewerkt:
Mooie Tuono Sonador!

Is de kmstand hoog voor een Tuono?(al valt en staat alles met goed onderhoud)

Maak je over km stand maar niet druk, Tuono is best wel hufterproof. Mijne staat bijna op 80.000 en geeft geen klap verkeerd, en ik spaar 'm beslist niet, krijgt wel netjes z'n onderhoud. Juist van die lage km stand dingen vind ik persoonlijk maar niks, zoveel stilgestaan...
 
Kak. Ongeluk zit in een klein hoekje. Succes met herstellen.

Dank. En ongelukje is idd zo gebeurd. Dagenlang in de regen over kletsnatte bergwegen gereden, haarspeldbochten etc. en dan ga je op zo'n flutbruggetje als een prutser onderuit B| de grootste deuk zit in m'n ego.
 
Laatst bewerkt:
Mag deze foto in de O.P? *D
full
 
Heb hem al in te koop gevraagd staan, maar wellicht dat niet iedereen die hier komt ook daar kijkt. Dus bij deze. Is hier iemand die me kan helpen?
Stom, stom, stom! Gisterenavond lekker weer, even stukje rijden. Leg mijn slot onder mijn passagierszadel en denk, even open laten, ik stop er dadelijk mijn papieren nog even bij. Papieren gaan echter in de zak van mijn jas en jawel hoor ik vergeet het zadel dicht te klikken. Lekker stukje rijden. Bijna thuis, even tanken. Stap af en zie meteen dat ik mijn passagierszadel ben verloren. BALEN. Vandaar mijn vraag. Heeft iemand hier toevallig een passagierszadel te koop van een Tuono 2003?
 
Heb hem al in te koop gevraagd staan, maar wellicht dat niet iedereen die hier komt ook daar kijkt. Dus bij deze. Is hier iemand die me kan helpen?
Stom, stom, stom! Gisterenavond lekker weer, even stukje rijden. Leg mijn slot onder mijn passagierszadel en denk, even open laten, ik stop er dadelijk mijn papieren nog even bij. Papieren gaan echter in de zak van mijn jas en jawel hoor ik vergeet het zadel dicht te klikken. Lekker stukje rijden. Bijna thuis, even tanken. Stap af en zie meteen dat ik mijn passagierszadel ben verloren. BALEN. Vandaar mijn vraag. Heeft iemand hier toevallig een passagierszadel te koop van een Tuono 2003?

Soziussitz Aprilia RSV Mille 2003 Tuono 1000 RP 2002 - 2005 Passenger Seat Bench | eBay

APRILIA RSV MILLE R RSV1000R REAR PASSENGER TANDEM SEAT PAD PILLION AP8129330 | eBay
 
Laatst bewerkt:
Dank je King Okkie, voor die prijs kan ik hem echter ook gewoon via de Aprillia dealer bestellen. Had de hoop dat iemand met een seatcover zijn zadel misschien tegen een wat lagere prijs zou willen verkopen.
 
Hallo hier iemand die mss voor een Tuono 2006-2010 een goed voor spatbord heeft liggen in de kleur zilver of eventueel zwart.
Hoor het graag 👍

Groet Rob.
 
Ik heb een leuke...

pas een nieuwe accu gemonteerd, de oude liep leeg (aan de druppellader gehangen, en na het rijden weer eraan, geen problemen tijdens het rijden)

Omdat ie ook tijdens een langere rit blijft lopen, denk ik niet de dynamo overladen is. deze zou ook vervangen moeten zijn voor het lichtere exemplaar volgens de motorzaak.

Nieuwe accu is gemonteerd en heft nog een avond aan de lader gehangen.

Nu, ongeveer 1 week later heb ik gisteravond de motor even naar mij thuis gehaald omdat ik naar het circuit van Zolder wou kijken naar een collega.

Start dat ding niet... niet genoeg sap om de startmotor rond te laten gaan. Iemand ooit zoiets gehad? is een Gen2 tuono

Bovenstaand bericht komt van pagina 37, oftewel 1,5 week geleden.

Afgelopen weekend naar de Moezel geweeest. Vrijdag 175 flink aangepoot, zaterdag 250 km van hetzelfde. Motor ff uitgezet, zelfde probleem; net niet genoeg spanning meer om te starten.

ADAC heeft de accu opgeladen, waardoor ik de laatste 25km met het licht uit naar de camping ben gekomen. Accu nachtje opgeladen en terug naar huis kunnen rijden (met stekkers van licht losgekoppeld).

Mijn eerste gedachte was natuurlijk wederom de laadspanning, maar zowel de dynamo als de spanningsregelaar leveren voldoende spanning (bij snelle controle).

Heb een Mosfett regelaar van Carmo gemonteerd vorige week.

Alles gaat uitgebreid gecontroleerd worden, maar het is wel raar. Bruine stekker is er tussenuit gesoldeerd. Ik lees her en der iets over een extra kabel naar de accu trekken, iemand hier ervaring mee?

Daarnaast de vraag hoe ik kan checken wat voor rotor gemonteerd zit (de 500 of 370watt versie).
Kun je dat visueel checken of is dat niet te doen?

Iedereen alvast bedankt voor het lezen en eventueel antwoorden!
 
Bovenstaand bericht komt van pagina 37, oftewel 1,5 week geleden.

Afgelopen weekend naar de Moezel geweeest. Vrijdag 175 flink aangepoot, zaterdag 250 km van hetzelfde. Motor ff uitgezet, zelfde probleem; net niet genoeg spanning meer om te starten.

ADAC heeft de accu opgeladen, waardoor ik de laatste 25km met het licht uit naar de camping ben gekomen. Accu nachtje opgeladen en terug naar huis kunnen rijden (met stekkers van licht losgekoppeld).

Mijn eerste gedachte was natuurlijk wederom de laadspanning, maar zowel de dynamo als de spanningsregelaar leveren voldoende spanning (bij snelle controle).

Heb een Mosfett regelaar van Carmo gemonteerd vorige week.

Alles gaat uitgebreid gecontroleerd worden, maar het is wel raar. Bruine stekker is er tussenuit gesoldeerd. Ik lees her en der iets over een extra kabel naar de accu trekken, iemand hier ervaring mee?

Daarnaast de vraag hoe ik kan checken wat voor rotor gemonteerd zit (de 500 of 370watt versie).
Kun je dat visueel checken of is dat niet te doen?

Iedereen alvast bedankt voor het lezen en eventueel antwoorden!

Is niet gewoon je accu naar de k**te?
 
Accu is gloednieuw, een motobatt. Wil natuurlijk niet zeggen dat die niet kapot kan, dit gaat ook getest worden.
Accu zie ik als verdachte nr 1 ( je zal niet de 1e zijn met nieuwe accu)
daarnaast slechte verbindingen
Accu naar bedrading , bedrading naar start relais, van start relais naar startmotor en de massa naar accu etc.
Is alles schoon en goed vast ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan