Tuono Bastards / Leipe Shit! Deel 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Na een tip van een van jullie, vorig jaar mooie stevige zadel covers gekocht voor mijn Oer T.
Deze gaan over het originele (complete) zadel, en tack je vast aan de onderkant (na wat span/worstelwerk)

FF snel een foto na een uurtje worstelen:

hGRHG04.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bij het vervangen van de koelvloeistof heb ik mijn twijfels of ik het wel goed gedaan heb (eerste keer dat ik dit doe). Ik heb eerst de oude vloeistof uit beide radiatoren laten lopen via de aftap punten. Daarna heb ik het expansievat laten leeglopen.

De volgende vragen komen nu teboven;
1. Heb ik op deze manier alle koelvloeistof uit het systeem?
2. Bijvullen heb ik gedaan via plaatje 1
3. Zie plaatje 2, deze heb ik bijgevuld tot de helft
4. Moet het systeem ontluchten, zoja, hoe?
5. Hoe weet ik dat hij vol is, ik heb geen idee hoeveel er in moet, er zit tot nu toe zo'n 1.5 liter in.

Plaatje 1:
54dnuq.jpg


Plaatje 2.
2ee8v84.jpg
 
Na een tip van een van jullie, vorig jaar mooie stevige zadel covers gekocht voor mijn Oer T.
Deze gaan over het originele (complete) zadel, en tack je vast aan de onderkant (na wat span/worstelwerk)

FF snel een foto na een uurtje worstelen:

[afbeelding]

Linkie? Vet!
 
Ah, dat was jij Kuupertje, bedankt nog!

PS. Iemand nog die 2 originele (normaal gebruikte/geen schade) Gen 1 spiegels zoekt??
PS. Of een origineel goudkleurig alu stuur (recht/zonder schade)
 
Bij het vervangen van de koelvloeistof heb ik mijn twijfels of ik het wel goed gedaan heb (eerste keer dat ik dit doe). Ik heb eerst de oude vloeistof uit beide radiatoren laten lopen via de aftap punten. Daarna heb ik het expansievat laten leeglopen.

De volgende vragen komen nu teboven;
1. Heb ik op deze manier alle koelvloeistof uit het systeem?
2. Bijvullen heb ik gedaan via plaatje 1
3. Zie plaatje 2, deze heb ik bijgevuld tot de helft
4. Moet het systeem ontluchten, zoja, hoe?
5. Hoe weet ik dat hij vol is, ik heb geen idee hoeveel er in moet, er zit tot nu toe zo'n 1.5 liter in.

Plaatje 1:

Plaatje 2.
[afbeelding]

[afbeelding]
Gewoon vullen in de opening in plaatje 1, en knijpen in de slangen om lucht te laten ontsnappen.
Verder je reservoir vullen tot het merkteken. Nadat alles dan gevuld is even de motor laten draaien en kijken of je daarna nog meer lucht uit het systeem krijgt.
Sommige modellen (zie het niet op jou foto's) hebben ook ontluchtingsschroefjes boven op de radiator.
Verder heel veel info op http://www.apriliaforum.com/forums/forum.php misschien daar nog wat meer info te vinden.
bijvoorbeeld hier: http://www.apriliaforum.com/forums/...-pockets%85correctly-flush-the-radiator-coola
Succes
 
Laatst bewerkt:
Als je zadeltjes rafelen op de hoeken kun je ook eerst even met een nietpistool in de weer. Middagje worstelen met het (te kleine) dekje, maar dan is het eerst even weer strak.
 
Klopt, dat gaat ook lukken!
Maar ik vond het nieuwe cover materiaal echt supermooi, ook het Italiaans vlaggetje.
 
Ik vind het ook echt prachtig maar na een set mpp3, startrelais, yuasa ytx14bs, bagster hoes en open Aprilia demper is er voorlopig genoeg geld tegen de donder aan gegooid. Trilt nog een schijfje voor en een seatcover staat ook op de lijst. :P

Andere vraag; stilstaand is het apparaat akelig lastig in zijn neutraal te krijgen. Hij schakelt ook iets hakerig. Mijn 98er Mille schakelde soepeler. Mes, boter zeg maar. Ook makkelijker in neutraal te krijgen. 3k geleden is de olie bij een grote beurt door Roké vervangen.
 
Andere vraag; stilstaand is het apparaat akelig lastig in zijn neutraal te krijgen. Hij schakelt ook iets hakerig. Mijn 98er Mille schakelde soepeler. Mes, boter zeg maar. Ook makkelijker in neutraal te krijgen. 3k geleden is de olie bij een grote beurt door Roké vervangen.

Klopt dit heeft alles met de olie temaken.
Roké gooit er standaard Eni 10w60 in (voorheen 5w60),maar daar schakeld die een stuk minder op.
Liet de afgelopen jaren ook altijd mijn beurtjes bij Roké doen,vorig jaar zelf aan de slag gegaan en heb er nu 15w50 van Putoline in zitten.
Motor krijg ik een stuk makkelijker in zijn neutraal,zeker wanneer die koud is en schakeld iets makkelijker.
 
Laatst bewerkt:
Klopt dit heeft alles met de olie temaken.
Roké gooit er standaard Eni 10w60 in (voorheen 5w60),maar daar schakeld die een stuk minder op.
Liet de afgelopen jaren ook altijd mijn beurtjes bij Roké doen,vorig jaar zelf aan de slag gegaan en heb er nu 15w50 van Putoline in zitten.
Motor krijg ik een stuk makkelijker in zijn neutraal,zeker wanneer die koud is en schakeld iets makkelijker.
Ik had laatst andere remhendels geplaatst. Alles ging prima, maar ook in de neutraal krijgen was een ramp (steeds van de 1 naar de 2 en visa versa). Voor de rest ging het eigenlijk prima, ook stilstaan met de koppeling in. Uiteindelijk de koppelingskabel iets strakker gesteld boven aan het stuur en dat deed voor mijn motor wonderen (V4 1100). Nu is het elke keer raak en netjes in de neutraal.
 
Ik heb net de "clutch jet mod" gedaan. Dit houdt in een sproeier vervangen net boven je koppelingscilinder. Bij mij zat er een .75 in en die heb ik nu vervangen door een .4. Korte test bracht in eerste instantie een verbetering op. Ik ga zo even een stukje rijden naar werk. Maar het heeft een rede waarom hij niet makkelijk in zijn vrij komt. ;-) Ik had gelezen dat het op een Gen1 blok vrijwel niets uitmaakt, toch geprobeerd en met resultaat.

Andere vraag; stilstaand is het apparaat akelig lastig in zijn neutraal te krijgen. Hij schakelt ook iets hakerig. Mijn 98er Mille schakelde soepeler. Mes, boter zeg maar. Ook makkelijker in neutraal te krijgen. 3k geleden is de olie bij een grote beurt door Roké vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Op het Aprilia riders forum staat het eea beschreven over het vervangen van de dynamo en het loshalen vam het vliegwiel .

Je bent niet de enige die het is overkomen.
Waarom denk je dat het vliegwiel beschadigd is ? Je dynamo speoel is natuurlijk wel aan gort gelopen. Schade door de loslopende bout.

Nou.., 1 bout was afgebroken en heeft in het boutgat een stukje van het vliegwiel geslagen. En er zit achterin een soort van metaallint. Ik neem aan dat dit aangebracht is om de juiste ruimte te creeren tussen spoel en vliegwiel. Dit lint is aan gort..
 
[afbeelding]
Gewoon vullen in de opening in plaatje 1, en knijpen in de slangen om lucht te laten ontsnappen.
Verder je reservoir vullen tot het merkteken. Nadat alles dan gevuld is even de motor laten draaien en kijken of je daarna nog meer lucht uit het systeem krijgt.
Sommige modellen (zie het niet op jou foto's) hebben ook ontluchtingsschroefjes boven op de radiator.
Verder heel veel info op http://www.apriliaforum.com/forums/forum.php misschien daar nog wat meer info te vinden.
bijvoorbeeld hier: http://www.apriliaforum.com/forums/...-pockets%85correctly-flush-the-radiator-coola
Succes

Bedankt voor de reactie!Volgens mij heb ik hem dan juist bijgevuld. Zal de temp in het begin goed in de gaten houden :). Ik kon nergens een ontluchtingsschroef vinden, heb een oer tuono (1e gen).
 
Dit weekend het dondertje weer tot leven gebracht, wat loopt ie toch lekker!
Meteen even factory ruitje en bar end spiegeltjes gemonteerd. Staat hem goed vind ik

full
 
Even een snelle check: de Oer tuono heeft 18 liter tank inhoud.. (en voor de meesten nu iets meer ivm de groeiende tank :+ ).

Als bij mij het tanklampje aan springt kan er vaak 13/13,5 liter bij.

> Hoe is dit bij jullie?
> Hoeveel liter heb je er max bijgetankt?? (ik max 14,5L na 20km op reserver gereden te hebben).
 
Vandaag een stukje in Luxemburg wezen toeren. In Wiltz 16,5L in de tank gedaan. Hoelang hij precies op reserve stond durf ik niet te zeggen. Tripteller (reset ik altijd na het tanken) stond op 215km.
 
Even een snelle check: de Oer tuono heeft 18 liter tank inhoud.. (en voor de meesten nu iets meer ivm de groeiende tank :+ ).

Als bij mij het tanklampje aan springt kan er vaak 13/13,5 liter bij.

> Hoe is dit bij jullie?
> Hoeveel liter heb je er max bijgetankt?? (ik max 14,5L na 20km op reserver gereden te hebben).

Bij mij exact hetzelfde, ik tank meestal na 200 km dan brand het reserve lampje, gastland ongeveer 13 a 14 liter bij. Bij mijn oude mille was het ook zo. Verbruik 1 op 15 met normale pols.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan