Tuono Bastards / Leipe Shit! Deel 20

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nieuw topic is opnieuw posen :+ :

Foto%2026-12-16%2012%2056%2023.jpg


Foto%2026-12-16%2013%2004%2006.jpg


Zo, ook hier weer present
Zojuist een bezoek gebracht aan de motorzaak, het lijkt erop dat een draadbreuk in 1 van de gele draden ervoor gezorgd heeft dat het laden niet meer naar behoren ging. In elk geval gaat de accu nog een dagje laden en kan ik 'm morgen uit mijn werk ophalen. :) Ik houdt Sevior in elk geval in het achterhoofd mocht de dynamo het alsnog begeven. Thanks voor de enorm zinvolle en positieve input allemaal :) !

Welkom bij de club, vorig jaar mijn dynamo doorgefikt en ondervind nog steeds problemen na opnieuw wikkelen.
Volgende stap is dynamo doormeten kijken of alle spoelen dezelfde weerstand opleveren.
 
Laatst bewerkt:
Edit MBM: Spam verwijderd. Een keer een linkje is geen probleem maar hier het forum volspammen is niet de bedoeling.
 
Laatst bewerkt door een moderator:


Stond er al.....

Voor de niet betalende ara-leden: Je komt op een nieuwe startpagina uit die om een emailadres en wachtwoord vraagt. Die hebben de niet betalende leden niet dus ga direkt naar forum (rechtsboven), daar kun je met je oude nickname en wachtwoord weer van het gratis openbare gedeelte gebruik maken.

Cheers, Arie
 
Ik heb nog een set MIVV Carbon uitlaten die ik wil verkopen
Stuur maar een PB als iemand hier intresse heeft.

Gr Jorgossss
Bellen mag natuurlijk ook
0653403145
 
goedenavond :)

na een korte periode weer op motorjacht, en van de modellen die er nog over zijn in de zoektocht naar de motor die bij mij gaat passen, zit de tuono nog in de lijst, de top3 zullen we maar zeggen :+

nu ga ik a.s. maandag/dinsdag als het weer een beetje mee zit, kijken bij een tuono uit '06
en als de zaak een beetje lief is, ook een rondje rijden
daarom een paar vraagjes aan de kenners op dit forum.

alle aankooptips in de OP gelezen, maar nu lees ik dat de dynamo van de tuono ook een gevoelig onderdeel is?
m.a.w., de spanningsregelaar is gevoelig? of gewoon zwakke dynamo's?

wat is ongeveer een actieradius van een volle tank benzine? (hoeveel liter, gemiddeld gebruik?)
en geen nood, allang gehoord dat de tuono hem wel lust :P kom van een vtr1000f af, dus 1op12 is mij wel bekend :+

en zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten?


p.s.
respect voor het filmpje van dalman in de OP, en alles eromheen.
kreeg een flashback naar een eigen vergelijkbaar incident.

respect.
 
Ik heb jarenj lang op een oertuono gereden en never problemen gehad
Wat wel erg belangrijk is dat je de Tuono aan de stekker mot leggu
Dus koop er gelijk een oplader bij en kijk of de verkoper ook zon ding in de schuur heeft waar die zijn motor ook op aangesloten heeft
Blokken zijn onverwoestbaar
Je blijft maar lachen met de Tuono🤘

Gr jorgosss
 
goedenavond :)

na een korte periode weer op motorjacht, en van de modellen die er nog over zijn in de zoektocht naar de motor die bij mij gaat passen, zit de tuono nog in de lijst, de top3 zullen we maar zeggen :+

nu ga ik a.s. maandag/dinsdag als het weer een beetje mee zit, kijken bij een tuono uit '06
en als de zaak een beetje lief is, ook een rondje rijden
daarom een paar vraagjes aan de kenners op dit forum.

Hee Remond,
Mogelijk geinteresseerd in een 2010 Tuono? Ik stap naar alle waarschijnlijkheid over naar een RSV4.
 
op de motorbeurs zag ik dat de nieuwe tuono 1100 2017, eindelijk een radiale rempomp heeft gekregen *O* *O*
ze luisteren toch wel bij Aprilia!
wel sneu dat er maar 3 modellen op de stand stonden,
de RSV4 RF, nieuwe tuono 1100 en de nieuwe dorsoduro 900. Niet eens de nieuwe Shiver 900, een normale RSV4 en factory Tuono?
Stonden wel veel scootaahhs op de Piaggo stand.
Aprilia lijkt echt steeds minder belangrijk te worden voor Piaggo, de scooters verkopen veel beter, echt heel jammer voor het merk, want ik durf te wedden dat 90% van de motorrijders die het gevoel voor het rijden hebben zich heel goed thuis zullen voelen op een aprilia.
 
Laatst bewerkt:
volgende week (7 of 8 Maart) mijn nieuwe Tuono 1100 RR model 2016 gaan ophalen, Stom van het natte weer maar ja, ik ga wel een hele zomer tegemoet :-).

Vraagje,

-wie geeft en hoe een gps gemonteerd? Ik zou wat zelf made doen en de Zumo 660 op de kroonplaat waar aprilia op staat doen zodat het een beetje inbouw lijkt.

-wie geeft er al op reis gegaan en welke bagage (tassen, ....) gebruik jij? Ik dacht van die omgekeerde V tassen die mooi over het kontje hangen Alles voor de motorrijders Ma_raboda Home page , maar welk merk die mooi past op de Tuono weet ik niet.
 
volgende week (7 of 8 Maart) mijn nieuwe Tuono 1100 RR model 2016 gaan ophalen, Stom van het natte weer maar ja, ik ga wel een hele zomer tegemoet :-).

Vraagje,

-wie geeft en hoe een gps gemonteerd? Ik zou wat zelf made doen en de Zumo 660 op de kroonplaat waar aprilia op staat doen zodat het een beetje inbouw lijkt.

-wie geeft er al op reis gegaan en welke bagage (tassen, ....) gebruik jij? Ik dacht van die omgekeerde V tassen die mooi over het kontje hangen Alles voor de motorrijders Ma_raboda Home page , maar welk merk die mooi past op de Tuono weet ik niet.

De 1100 heeft een 12v stekkeraansluiting in het dashboard. Aprilia verkoopt ook een accessoire om daarop een USB poort aan te sluiten die je dan kunt gebruiken. Die stekkers zijn ook los te krijgen en 12v -> 5v omvormers ook, dus je kunt zelf ook iets fabrieken. Daarnaast heeft de TomTom volgens mij 12v nodig, dus dat laatste heb je denk ik niet nodig. Hoe het bij Garmin (of een ander merk zit) weet ik niet.

Zelf heb ik een tanktasje met een 10.000mAh accu waarop de TomTom zit. Deze heb ik op zo'n kogel gemonteerd op de stuurklem op de plek van 1 van de 4 schroeven.

Wat betreft bagage; als je centen over hebt zou ik voor een set C-Bow tassen gaan.
 
Mannen,

Ik heb twee weken geleden echt een prachtige carbon seat cowl ontvangen voor mijn tuono uit 2003. Ik moet alleen de base plate nog bestellen om hem te monteren. Via AF1 is deze 15 dollar.. In Nederland tussen de €85 en de €100. De rest van Europa is het niet veel goedkoper. Hoe hebben jullie dit opgelost? Ik vind het nogal een groot prijs verschil. Betreft deze: AF1 Racing Aprilia | Vespa | Piaggio | Guzzi | Norton | Ural | Zero - Fully Authorized Aprilia, Vespa, Piaggio, Moto Guzzi, Norton, Ural and Zero MC Dealer. - Motorcycles - Scooters - OEM Parts - Accessories
 
Laatst bewerkt:
Mannen,

Ik heb twee weken geleden echt een prachtige carbon seat cowl ontvangen voor mijn tuono uit 2003. Ik moet alleen de base plate nog bestellen om hem te monteren. Via AF1 is deze 15 dollar.. In Nederland tussen de €85 en de €100. De rest van Europa is het niet veel goedkoper. Hoe hebben jullie dit opgelost? Ik vind het nogal een groot prijs verschil. Betreft deze: AF1 Racing Aprilia | Vespa | Piaggio | Guzzi | Norton | Ural | Zero - Fully Authorized Aprilia, Vespa, Piaggio, Moto Guzzi, Norton, Ural and Zero MC Dealer. - Motorcycles - Scooters - OEM Parts - Accessories

Je hebt pb
 
Mannen,

Ik heb twee weken geleden echt een prachtige carbon seat cowl ontvangen voor mijn tuono uit 2003. Ik moet alleen de base plate nog bestellen om hem te monteren. Via AF1 is deze 15 dollar.. In Nederland tussen de €85 en de €100. De rest van Europa is het niet veel goedkoper. Hoe hebben jullie dit opgelost? Ik vind het nogal een groot prijs verschil. Betreft deze: AF1 Racing Aprilia | Vespa | Piaggio | Guzzi | Norton | Ural | Zero - Fully Authorized Aprilia, Vespa, Piaggio, Moto Guzzi, Norton, Ural and Zero MC Dealer. - Motorcycles - Scooters - OEM Parts - Accessories


Ik heb mijn carbon seatcover gekocht bij carbonfiberracing, via hun ook direct de baseplate meebesteld. Zij hebben deze ingekocht bij af1. Waar heb jij je cover vandaan?
 
Ik heb mijn carbon seatcover gekocht bij carbonfiberracing, via hun ook direct de baseplate meebesteld. Zij hebben deze ingekocht bij af1. Waar heb jij je cover vandaan?

Bevalt je cover?

Ik heb hem hier besteld: https://www.onlycarbon.eu. Hij was toen nog wel een stuk goedkoper. kwalitatief wel prima in orde. Levertijd was echter wel 2 maanden. In de winter had ik het er voor over. De baseplate heb ik nu via Kuupertje geregeld 😊
 
Bevalt je cover?

Ik heb hem hier besteld: https://www.onlycarbon.eu. Hij was toen nog wel een stuk goedkoper. kwalitatief wel prima in orde. Levertijd was echter wel 2 maanden. In de winter had ik het er voor over. De baseplate heb ik nu via Kuupertje geregeld 😊

Bevalt zeker! Moest er ook ongeveer 8 weken op wachten toen, fijn dat Jorik je aan de baseplate kon helpen

IMG_2023_zpsplul2a1g.jpg
 
Inmiddels mijn Tonnie van de spuiter terug. Ik moet nog echt goede, duidelijke, detailfoto's maken als het op de motor zit. Dat verdiend deze spuitklus wel. Het geeft voor nu een goede indruk.

De nieuwe Akra stickers komen er aan, voor nu dus even kale pijp.

Foto voor de OP!










Achterkuip. Schade herstel gehele rechter zijkant. Wederom vrije keus van de spuiter. Lijnen zijn zo getracht dat ze voortkomen uit de tanksticker. Zowel het oranje wat aansluit op de tank als het gescheurde rood.

Zo was de achterkuip.
IMG_20160520_094421_zpsi2tnqb5d.jpg~original

IMG_20160520_103022_zpscb0j3xrl.jpg~original
IMG_20160520_102951_zps6bhomys1.jpg~original

IMG_20160520_103038_zpsnjzcmn6e.jpg~original


Tank. Daar is de oranje baan vervangen voor een "eigen" oranje. Deze kon dan over de hele motor gebruikt worden. Het was niet te mengen. Hierdoor is de goudkleurige R gesneuveld. Deze is hersteld door een pinstriper. Uiteindelijk hele tank weer opnieuw in de blanke lak en afgemaakt met een frisse tankpad.


Topkuip. Schade herstel rechtsboven. Nieuw spuitpatroon gekozen. Alles is gespoten, geen sticker aanwezig.

Zo was de topkuip...
IMG_20160518_182459_zps3fjaqrc5.jpg
IMG_20160520_102935_zpsefmm2ihd.jpg~original


Hugger, extra oranje banen geplaatst, alles onder de lak.


Deze 2 kappen opnieuw in het zwart laten zetten. Ze waren niet mooi meer. De roosters in goud gedaan. Resultaat is op de totaalfoto's goed te zien.


Al met al dik tevreden. Een mooi begin van het nieuwe jaar.
Nu eerst andere banden, beurtje en maar eens rijden :]
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan