Tuono Bastards Deel 21

Ik denk dat het met de staat van de accu in principe goed zou moeten zijn, want ik heb 2 zo goed als nieuwe accu's voor de Tuono: ééntje was gloednieuw toen ik de motor kocht 2 jaar terug en is toen op een gegeven moment moeilijk gaan doen. Dacht toen ach, kan gebeuren, je weet het nooit met accu's. Dus een nieuwe gekocht en die heeft dezelfde problemen. Momenteel heb ik dus twee accu's, waarvan één in de motor en de andere opgeladen en in de kast in de woonkamer zodat ik indien nodig snel kan wisselen en kan rijden.

Bij 4k RPM meet ik keurig 13.8-14 volt op de accu dus de dynamo en spanningsregelaar lijken in orde. Ik heb de TomTom ff in zijn geheel losgekoppeld, kijken of de accu nu wel vol blijft. Zal 'ns regelmatig de schuur in gaan met de multimeter:z
 
Die TomTom bracket is waarschijnlijk de boosdoener, ik heb er ook last van gehad.
Nadat ik de bracket op het stadslicht heb aangesloten geen problemen meer.
En ik heb een ytx 12 accu, start na een maand probleemloos.
 
Ik denk dat het met de staat van de accu in principe goed zou moeten zijn, want ik heb 2 zo goed als nieuwe accu's voor de Tuono: ééntje was gloednieuw toen ik de motor kocht 2 jaar terug en is toen op een gegeven moment moeilijk gaan doen. Dacht toen ach, kan gebeuren, je weet het nooit met accu's. Dus een nieuwe gekocht en die heeft dezelfde problemen. Momenteel heb ik dus twee accu's, waarvan één in de motor en de andere opgeladen en in de kast in de woonkamer zodat ik indien nodig snel kan wisselen en kan rijden.

Bij 4k RPM meet ik keurig 13.8-14 volt op de accu dus de dynamo en spanningsregelaar lijken in orde. Ik heb de TomTom ff in zijn geheel losgekoppeld, kijken of de accu nu wel vol blijft. Zal 'ns regelmatig de schuur in gaan met de multimeter:z


Eigenlijk moet je de accu eerst even volledig opladen,
Mijn accu is ook niet super meer, het valt me op dat na volladen (12.7/12.8 V) hij in ongeveer een week op iets minder dan 12.60 staat.
En daar blijft ie dan lange(re) tijd op staan.
 
potver. Nu is m'n Tuono niet echt onbetrouwbaar, maar er is wel vaak iets mee aan de hand. Radiator is nog steeds lek maar die gaat binnenkort voor revisie, maar nu kwam ik er ook achter dat m'n KVS expansietankje rechts naast het blok lekt. Lijkt wel alsof het langs de dop lekt. Heel m'n broekspijp onder en het koppelingsdeksel.

Maar, nog vervelender; de accu is weer plat. Dat ding kan nog geen 3 weken in de schuur staan zonder druppellader. Knettergek word ik er van. Ik heb hem nu maar weer aan de lader gehangen en ga eens kijken of hij wel voldoende bijgeladen wordt bij wat gas geven... ik hoop eigenlijk zelfs dat het een spanningsregelaar oid is want een lekstroompje gaan zoeken zie ik helemaaal niet zitten. Grmbl.

Hmmm balen man. Bij de vuldop van kvs zit een plastic t-stuk, die zijn kwetsbaar. Is bij mij ook al een gesneuveld, kun je even checken. Het voltage dat je meet; is dat met meetapparatuur of via het dashboard, want laatstgenoemde is niet accuraat. En zoals eerder al genoemd zou je de navi geschakeld kunnen monteren. Ik herken de problemen van een platte accu na tijdje stilstaan in ieder geval niet. Je zou kunnen overwegen de bruine (in het kontje) en witte (in de v van het blok) stekker te verwijderen. Evt. nog extra verbindingen van SR naar accu, dan heb je correcte laadspanning...
 
Heren vraagje, ik probeer de service melding te resetten op mijn oer tuono maar kan alleen instructies vinden voor de tweede generatie. Iemand enig idee hoe het op de 1e gen moet?
1379859


Edit: Niks gezegd...dacht geen lap button te hebben maar zit aan de linkerkant...zelfde schakelaar als grootlicht. Die + R 5 sec inhouden en hij reset.
 
Laatst bewerkt:
MBT TomTom/Navigatie etc.

Je kan vrij makkelijk de draad naar je verlichting aftakken en aansluiten op je houder. Op die manier krijgt de houder alleen stroom als je sleutel in contact zit (en verlichting aan = automatisch).
 
Hallo Heren,

Ik heb een ‘01 RSV mille gekocht/geruild en wil die ombouwen tot Tuono. Wilde iig beginnen met het stuur etc. Nu is mijn vraag of dit nu al een Tuono kroonplaat is of niet?
Alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • 662E796A-4CCE-4809-9FF4-8A3AAEB85D08.jpeg
    662E796A-4CCE-4809-9FF4-8A3AAEB85D08.jpeg
    121,3 KB · Weergaven: 12
Ik zit met een schuin oog naar oer-Tuono's te kijken. Hier toevallig iemand die eventueel zijn exemplaar in de verkoop zou willen doen? Ik heb dan vooral interesse in een '04/'05 exemplaar in het rood of in het zwart :)
 
Hallo Heren,

Ik heb een ‘01 RSV mille gekocht/geruild en wil die ombouwen tot Tuono. Wilde iig beginnen met het stuur etc. Nu is mijn vraag of dit nu al een Tuono kroonplaat is of niet?
Alvast bedankt.
Het is geen originele, maar het kan natuurlijk passen.
 
Dat dacht ik ook al. Deze is aan de onderkant ook helemaal glad en een originele heeft onder verzonken gaten waar de boutjes invallen. Zag ik op de foto bij Boonstra Parts, die hebben een complete vork en willen de kroonplaat niet los verkopen.
 
Ik zit met een schuin oog naar oer-Tuono's te kijken. Hier toevallig iemand die eventueel zijn exemplaar in de verkoop zou willen doen? Ik heb dan vooral interesse in een '04/'05 exemplaar in het rood of in het zwart :)

Misschien de mijne ? Via pb
 
Alweer 2 weekenden tijd gehad om de Tuono eens goed uit te laten...
Was dit weekend wel veel beter / warmer weer dan vorige week.

Heerlijk in de Eifel wezen touren.. vorige week in de Ardennen geweest maar daar zijn de wegen (over het algemeen) toch echt slecht hoor...
 

Bijlagen

  • ECD7ACD7-4160-4FCC-A7C7-CD17AEC023F9.png
    ECD7ACD7-4160-4FCC-A7C7-CD17AEC023F9.png
    425,7 KB · Weergaven: 17
Misschien werkt het bij de Power RS, maar ik vind 2.2 voor en 2.0 achter wel erg lage spanning voor op straat. Ik rij doorgaans 2.5 voor en 2.8 achter...dat zijn dan pilot power 3's. Maar goed to each their own.
 
Ik heb er de Michelin RS onder.
2.2 voor
2.0 achter
Plakken man..... en fantastisch sturen

En laat dat nou de waarde zijn die iedereen aanhoud voor op het circuit en meer specifiek voor dat type band, pak willekeurig merk band voor straat gebruik en het meeste wat je ziet is 2,7 achter en 2,5 voor. dat is ook een aardig gemiddelde denk ik zelf.
 
Terug
Bovenaan Onderaan